Trivs inte alls i min skinnjacka i den här värmen! Finns det några skyddsjackor i typ kevlar (med axel+armbågsskydd minst) eller liknande som är funktionsdugliga och prisvärda?
Em![]()
Thnx guys... gillar t-shirt/linnetipset bäst! Ha ha! Vad skönt det skulle vara att köra så om det inte fanns så många ouppmärksamma trafikanter ute på vägarna!
Helst skulle jag vilja ha en tunn skyddsjacka att ha under en collegetröja OCH som klarar asfaltsnötningen![]()
Cross-väst under SH-tröjja? Har kört så i några sässonger nu, funkar fint![]()
Vad baserar du "funkar fint" på - har du varit ikull med den?Eller är det bara mindre varmt än med stället?
Smält plast, öppna sår, etc.![]()
Har för mig att lindstrands har en tygjacka med mesh som skall vara luftig och sval. Ungefär som en allvädersjacka fast utan regnskydd lämpad för soliga varma dagar.
Jag köpte mig en sån här.
![]()
Hyggliga skydd samt luftig och skön.
Har gått omkull 2 ggr med detta http://www.24mx.se/crossdelar/Ride_north_Kroppsskydd/12215/skydd/k30/Skyddsvästar/s201/
Och det skyddar braalla höga delar är skyddade med riktigt bra skydd och jag har svårt att förstå hur ett skinn skulle skydda bättre.
Draggin har kevlarunderställ, kolla med Handelsboden, finns iaf i deras katalog.Det låter nästan som att man ska stå ut med skinnet... vill inte kompromissa med säkerheten trots allt. Trodde att det möjligtvis fanns någon sorts skyddsjacka i samma material som Draggin' jeans som var ok...
Jag skrotade ett sådant efter en vurpa på geggmoppen, skydden är gjorda av alldeles för spröd plast i det där, spräckte axelskyddet utan större våld inblandat.
Hur länge tror du 2 mm nylonplast står emot nötning på asfalt?![]()
Och tumlar gör man för att man har dålig skyddsutrustning, och det är tumlandet som gör att saker går av/slits sönder. Tro mig, jag har också viss erfarenhet av klotningarMan släpar nog inte samma detalj i marken särdeles länge. Min erfarenhet av att klota är att man tumlar rätt ordentligt så det är viktigare med stötskydd isf. Men ja, nötningsskydd är inte fel.![]()
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |