Ja jag vet inte, jag har aldrig brutit något nyckelben med hojen. Och man glider nog ganska lika både bana och väg faktiskt, antagligen bättre på väg eftersom det brukar vara sämre/halare asfalt där. Fast det är sant, det är mängder med folk som tror en massa, utan att ha någon som helst erfarenhet av att klota, eller vad grejerna egentligen tål/är gjorda för.
Men visst ska man anpassa sitt körande, inte köra för fort på dålig väg, när det står poliser ivägen, när man inte har komplett skyddsutrustning osv

Men att säga att det är sak samma egentligen, för kör man tillräckligt fort så dör man iaf, å lite brutna ben och skrubbsår dör man ju inte av är ett jävla naivt skitsnack. Dö av frakturer kan man visst göra, bryter du båda lårbenen, eller ett smalben, en arm och får kraftiga skrubbsår så kan du visst hinna förblöda innan ambulansen hinner fram, eller hinner få in dig på sjukan. Dessutom verkar inte folk riktigt förstå hur jobbigt det är och jävla ont det gör att krossa kotor, bryta av ben osv. Att skrapa bort all hud på röven/ena sidan/ett ben kräver många månaders behandling och orsakar mycket smärta och lidande. Man behöver bara göra såna övningar en gång för att inse att man aldrig någonsin vill uppleva det igen!
Så visst, det är varmt som satan i stället ibland, men å andra sidan, jag kliver på hojen vid garaget, kör 15-20 mil å sen kliver jag av hojen igen, jag skippar alla fikapauser mm, då funkar det alldeles ypperligt. Att köra runt i fel kläder och säga att det går bra är också ganska missvisande, i princip allt går att köra med, men inte alls lika mycket skyddar speciellt bra vid en vurpa!