Underställ av bambu är magiskt när det är varmt. Har man bara ventilation i kläderna tar avdunstningen med sig mycket värme och det går att åka på en kåpad hoj i fullt Goretexställ (Stadler 4-all) när det är 35 graders värme. Jag har provat en 40-milatur i den värmen och det var inga problem.
Samma när man går i fjällen, kan man öppna brallorna är det superbra med underställ även på sommaren.
Kontenta: var inte rädda för att ha ett tunt underställ på er, det svalkar när det blir fuktigt och vinden ventilerar bort fukten.
Sann historia som är ganska kul:
I mitten-slutet av 1980-talet hade kompisens storebror midsommarfest hemma i Prästgården. Som brukligt var det fullt ös från mitt på dagen till långt fram på natten.
Dagen efter kom föräldrarna hem vid tiosnåret och klev ur bilen. Ett obekant motorljud hördes från trädgården!
De gick runt hörnet och den enda som var vaken var Hinken, körandes sin Suzuki GS1000 på tomgång runt runt på gräsmattan. Spritt språngande naken…
Jag TROR att denna fest också renderade en notis i lokaltidningen. Eller om det var en annan.