jobbar på tippen, vi tar inte däck. Varken på fälg eller lösa spelar ingen roll, det är producent ansvar på däck. Där du köpt dem där slänger du dem.
Ska jag slänga dem på blocket?
jobbar på tippen, vi tar inte däck. Varken på fälg eller lösa spelar ingen roll, det är producent ansvar på däck. Där du köpt dem där slänger du dem.
Ska jag slänga dem på blocket?
Eller ta med dom nästa gång du åker på semester till Dalarna. Här precis som hos He rik i Karlstad så finns det 2 däckcontainrar på ÅVC, en för däck utan fälg och en för däck med.... Vet helt seriöst inte vad fan jag ska ta mig till för att bli av med dom. Har ingen lust att betala en massa pengar för att bli av med dom....
Jag fick ärva min pappas hobbygarage som han haft i över 30 år. Det vill säga X antal bilar i tusen delar samt DÄCK i travar! Vet helt seriöst inte vad fan jag ska ta mig till för att bli av med dom. Har ingen lust att betala en massa pengar för att bli av med dom. Enda alternativet jag har egentligen är att köra till olika däckfirmor över hela staden och sprida ut dom.
Jag fick ärva min pappas hobbygarage som han haft i över 30 år. Det vill säga X antal bilar i tusen delar samt DÄCK i travar! Vet helt seriöst inte vad fan jag ska ta mig till för att bli av med dom. Har ingen lust att betala en massa pengar för att bli av med dom. Enda alternativet jag har egentligen är att köra till olika däckfirmor över hela staden och sprida ut dom.
Maila info@sdab.se och fråga. De skriver själva på sin hemsida:
För privatpersoner
En privatperson som vill bli av med sina uttjänta däck ska lämna dem till en däckverkstad, som ska ta emot dem utan kostnad. Det är viktigt att däcken är demonterade från fälgen. I annat fall har verkstaden rätt att ta ut en mindre avgift för demontering.
Verkstaden kan oftast bara ta emot en mindre mängd däck. Gäller det större mängder eller stora däck, t ex traktordäck, kontaktar du SDAB för att få besked om hur du ska förfara.
Däckverkstäder omfattas av Förordningen om producentansvar, och är därmed skyldiga att ta emot uttjänta däck, även om några nya däck inte köps.
Tack för tipset men de kommer bara och hämtar om det är över 300 däck. Dessutom ville de ha en stor bunte pengar för det.
Vi har redan slängt 24 ton metallskrot. Vill inte låta snål men det är shit load med arbete att tömma detta jävla garage och har ingen större lust att behöva lägga ut en massa pengar på det. Räcker med att jag får tampas med en massa mongon till köpare som tar mycket av min tid som jag inte har. Inte roligt med en farsa som vägrade slänga minsta lilla skruv och sparade på allt, ALLT!
Har du mailat och frågat?
Men ja jag tror det blir svårt att bli av med allt utan att det kostar något.
Annars får du väl försöka med däckverkstäderna men det kan bli svårt om det är väldigt gamla däck också.
Kör då förbi Ankan1 och lämna en av de där coola almenackorna som jag tröstlöst sitter och väntar på.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|