Det är en portad 1127'a (-92) med v&h-system, 5500 mil.andersbrink skrev:Helt normal vridkurva och normal effekt (ca 115) om det är en 1986-1988 med 1052cc motor. En 1127'a ska ligga på runt 125.
<edit>Dvs det är ingenting som är trasigt eller felaktigt inställt utan helt normala kurvor.</edit>
<edit 2>Ah, du avslöjar dig med årsmodellen i tag'en, 1992. Den bör ha minst 125 hästar. Gammalt luftfilter? Nåt annat kan jag inte tänka mig... annat än nedslitna kamaxlar (som är väldigt vanligt på den modellen).
</edit 2>
Jabben skrev:Det är en portad 1127'a (-92) med v&h-system, 5500 mil.
Ska kika på luftfiltret imorgon.
andersbrink skrev:Kolla även på vänstersidan av cylinder, står det 1052, 1127 eller 1157?
Visste jag inget bättre skulle jag kunna tro att det sitter en Bandit-motor, dvs 1157cc) i din ram, vridmomentet är identiskt med en sådan.
Ska kolla upp det imorgon, men det är högst otoligt...andersbrink skrev:Kolla även på vänstersidan av cylinder, står det 1052, 1127 eller 1157?
Visste jag inget bättre skulle jag kunna tro att det sitter en Bandit-motor, dvs 1157cc) i din ram, vridmomentet är identiskt med en sådan.
Vridtopppen ligger faktiskt vid 8800 rpm.andersbrink skrev:Kammarna är inte en kugg fel, det skulle göra att kammarna står 18 grader fel. Det skulle isf skifta vridmomenttoppen nästan 2000 varv.
Din effekttopp är lite för hög för en Bandit men lite för låg för en "äkta" gsxr1100.
Du fick ingen Lambda-utskrift med bänkningen? Då hade du sett vad problemet orsakades av. Dvs för klen eller för fet blandning.
Jabben skrev:Vridtopppen ligger faktiskt vid 8800 rpm.
Kollade om det var en 1127'a idag, och det var det...
Ingen lambdautskrift nix, har bara möjlighet att mäta vrid och effekt, däremot kan jag bänka när jag vill! Bra med egen bänk
Ska kika på luftfiltret som troligtvis är orginal från -92 (tvättbart?) riva loss ventilkåpan och kika på kammar och ventilspel under helgen...
Helvete va gärna jag vill dricka kaffe hos dig!...andersbrink skrev:Om det är en 92'a originaltopp på din hoj gissar jag på antingen nedslitna kamnockar och/eller nedslitna vipparmar. Sätter en kopp kaffe på det...
Du har lixom ingen markerad vridmomenttopp, det tyder på väldigt lite överlapp och rätt korta kamtider, typ som man får om kamaxeldetaljerna är slitna.
chyfer1 skrev:hej andersbrink du verkar ha bra koll det där med effekt trimm osv vad ligger en suzuki 84 i för hk har flera bud och ingen säger det samma (lika) om man sätter i ett par expo kammar vad blir skillnaden i hk och vad bör man tänka på
Jabben skrev:Varför gör någon hål i bottenplåten på luftfiltret? och sedan tejpar igen det med silvertejp (som släppt)?
Öka flödet på något dumt sätt och sätta igen fuggarna med skit?
Kan min vridkurva ha med skit i förgasarna att göra?
Just det ja, tror jag hittat rätt mått på kammarna nu.Wibbe skrev:tom '90 har man kammar (4 nockar per kam), vippor med skruvjustering för ventilspelet, from '91 kammar (8 nockar per kam) o vippor med shimssjustering, lite mer lyft har väl shimstopparna oxo.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |