ulf_lundin
Ge f-n i att ändra här !
Jaaa, några andra finns det väl inte iaf.andersbrink skrev:Vi kanske jagar spöken som inte finns...
/u
Jaaa, några andra finns det väl inte iaf.andersbrink skrev:Vi kanske jagar spöken som inte finns...
ulf_lundin skrev:Jaaa, några andra finns det väl inte iaf.
/u
Jabben skrev:Näe fan jag köper inte det här! Det ska finnas fler kusar
Grrrr. hur blir det om jag bänkar utan luftfilter? får hojen för klen blandning då kanske?
Låter som ett riktigt fulmeck det där med att fila i tändplattan, skulle passa min hoj fint tror jag, fördelar/nackdelar?
Jabben skrev:Grrrr. hur blir det om jag bänkar utan luftfilter?
Dämparen? du menar förstärkaren Den låter typandersbrink skrev:<edit>Ljuddämparen, är det ett rak genomgående rör eller nån fackverkskonstruktion, dvs låter det som örongodis eller fiser det ur avgasröret?
Ringde du Peter och hörde dig för vad som var gjort åt toppen?</edit>
Jabben skrev:Dämparen? du menar förstärkaren Den låter typ
BRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP!!!!!
Är väldigt upptagen resten av veckan så hojen får jag tänka på till helgen igen.
Kan brist på stoppning orsaka detta? får väl skruva upp och kika, den l¨åter ganska tom iafpw skrev:En tanke: Din skorsten är händelsevis inte tom på stoppning och därigenom orsakar konstiga avgaspulsfenomen?? Som i sin tur gör att du får sämre vrid/effekt?
Jabben skrev:Kan brist på stoppning orsaka detta? får väl skruva upp och kika, den l¨åter ganska tom iaf
Jabben skrev:Igår körde vi en referenshoj i bänken (har ju bara kört min tidigare), det var en cbr900rr -93 som varit bänkad hos MC-express -98 då gav den 123 bhp
Nu gav den ca 105 kusar på slangen... Hojen är bara servad sen dess och kan fan inte ha tappat 20 kusar!
Altså saknas styvt 17% även på den hojen vilket pekar på att bänken är felkallibrerad!
Lägg på 17% på min effektkurva ger 131 hästar...
Nåja, jag vet inte om det är några glädjehästar på mc-express bänk, men detta skall undersökas till veckan.
Fortfarande... ser inte min momentkurva lite retarded ut?
J.J skrev:Brukar inte Marklund bromsa på utgående drev ???
Det förstod jag medBearing skrev:Som jag har förstått det så multiplicerar man den uppmätta effekten med korrektionsfaktorn. Men det gör ditt program antagligen automatiskt.
Det korrigerade värdet motsvarar nån standardiserad temp, tryck och luftfuktighet.
Om du dividerar 116,4 med 1,022 får du alltså den uppmätta effekten. Multiplicera den med 1,066 så får du 121,4.
Jabben skrev:upp upp!
Ingen som jobbat som bänkoperatör?
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |