Slingerbulten förstörd!

"Rask"

Guest
Jag tror de bli schysst senare i sommar :tummenupp
(inbillar mig att jag var med och gjorde en röst hörd iaf)
:D

Hehe kan ju vart så...
Fick också höra att de skulle lägga om hela bulten när jag fråga så nu kan vi köra ihjäl oss i ännu högre farter :klappar
 

IronMike

Guest
Hehe kan ju vart så...
Fick också höra att de skulle lägga om hela bulten när jag fråga så nu kan vi köra ihjäl oss i ännu högre farter :klappar

klockrent, exlusive det sista du sa :p

jaha, så herrn har ny båge minsann :tummenupp (grattis!) hunnit gasa nå helvete än? jag letar _ny_ hoj men de kan bli vad som helst

:gnissla
 

"Rask"

Guest
klockrent, exlusive det sista du sa :p

jaha, så herrn har ny båge minsann :tummenupp (grattis!) hunnit gasa nå helvete än? jag letar _ny_ hoj men de kan bli vad som helst

:gnissla


Gick alldeles nyss över 25,0 på Essingen påväg hem från jobbet :D
Hade inte du köpt en gixxer?
 

IronMike

Guest
Gick alldeles nyss över 25,0 på Essingen påväg hem från jobbet :D
Hade inte du köpt en gixxer?

köpt och såld =)

tänkte ha den på bana, sen vart det gatplaner...för att skjuta upp banåkartankarna, för att sen bli till tankar om twin på gata. så det är vad det blir :tungan

25,0 på essinge din buse hehe. vi får styra upp ngn åkning framöver!!
 

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ronneby
Hoj
Gubbkörd dussinhoj/Skrotad. Ny Crankshaftare 2011
då får du faan ta och tuta när du åker förbi oaxen, jobbar på varvet därute,
vilken båt är det?

och nej inte riktigt i närheten av bulten men trevlig väg därifrån är det iaf.

Ofan, men när ska de riva de gamla silosarna där, de förfular hela den fina ön.

Jag rattar Sunnanvik. Den kan du inte ha missat, oranget skrov med vitt bygge.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
2963389 Finns det inget sätt att placera ut farthinder eller liknande, så att inte motorcyklister ska köra ihjäl sig själva eller andra när de spelar in filmer för att lägga upp på nätet? :notme :näsblod :brinnerup
Har du en siffra på hur många det kan tänkas vara?
 

Regno MC

Rauken81
Gick med
23 Mar 2007
Ort
Tumba
Hoj
Kawasaki ZXR 750 -91
Jag tror de bli schysst senare i sommar :tummenupp

...jag kanske (hoppas man iaf) bidrog en kiss i havet till att det blev av, när jag stanna på 222an en natt år 2005 - dom lade ny asfalt där, där det redan var perfekt asfalt.

Sög tag i en asfaltsläggare å fråga;
"får jag prata med din förman..."
"hm vadårå" - lite kaxi sådär
"jo för att jag har ett förslag"
"ey conny, de e en snubbe som vill snacka"
...conny masar sig fram 5 meter, trött å alldeles svar i ansiktet
"hej"
"chenna, av va vare du ville?!"

"jo"... sa jag, "varför asfalterar ni här, där asfalten e schysst?! va ju perfekt som den var, acfaltera 257an istället, full av tjälskott å skit å folk dör eller åker av pga av det, här går det ingen nöd"
conny: "jo jag vet, känns meningslöst.. vi har en budget, och ibland måste vi slösa för att göra av med de resurser som blir över men jag ska framföra din åsikt till högre instanser, håller med, vill också få ny asfalt på bulten"

SÅ!

Conny å grabbarna styr upp bulten, de blir säkert skitbra i slutändan, å conny körde också hoj, dock nån slags packåsna, vettefan. aja.

(inbillar mig att jag var med och gjorde en röst hörd iaf)

:D


Ja, sa du till för ca 2 år sedan så kan du ju ha med det att göra.:tummenupp För det är väl den tiden (om inte längre) det tar att bestämma och besluta sånna ärenden...

Du får väl ta åt dig en del av det iaf. Blir nog bra som sagt, men lite finare asfalt! :yoparty
 

IronMike

Guest
Ja, sa du till för ca 2 år sedan så kan du ju ha med det att göra.:tummenupp För det är väl den tiden (om inte längre) det tar att bestämma och besluta sånna ärenden...

Du får väl ta åt dig en del av det iaf. Blir nog bra som sagt, men lite finare asfalt! :yoparty

ja jag inbillar mig iaf att jag gjorde en röst hörd..det kändes som att jag fick conny att - droppen fick bägaren at rinna över, han ville också läga om bulten, å skulle surra med chefen :rofl

...det dröjjer nog iaf ett par mån innan bulten är "rejsklar" men bra blir det. man måste dock inte korsa mitt-linjen, jag har åkt typ 5 blankt och då endast på min sida av körbanan.

:tummenupp
 

Regno MC

Rauken81
Gick med
23 Mar 2007
Ort
Tumba
Hoj
Kawasaki ZXR 750 -91
ja jag inbillar mig iaf att jag gjorde en röst hörd..det kändes som att jag fick conny att - droppen fick bägaren at rinna över, han ville också läga om bulten, å skulle surra med chefen :rofl

...det dröjjer nog iaf ett par mån innan bulten är "rejsklar" men bra blir det. man måste dock inte korsa mitt-linjen, jag har åkt typ 5 blankt och då endast på min sida av körbanan.

:tummenupp

Ja, jag var ute en sväng på "bulten" i går, och det var lagom dammigt och grusigt. Nu var jag ju inställd på att det skulle va det så man tog det ju lugnt... Men det kan få komma ett par ordentliga regnskurar så det rinner bort!

Men du, SV 1000... Hur är den att köra?? När jag köpte min Z1000 förra året så stod det mellan en SV 1000 och min Z1000.
 

Reodor Felgen

It´s better to burn out than fade away..
Gick med
26 Aug 2005
Ort
Kattskallen
Hoj
CBR 929 rr
Jag och en kompis tog premiärturen på bulten idag!! Vilken rr bana :tummenupp . Mycket bra jobbat vv(conny och grabbarna). Den blir det fler gånger. Är det någon som vet exakt var den slutar och börjar? Har för mig den börjar vid stopp skylten vid skolan...men var slutar den:va
 

xjr1300sp1

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2005
Ort
Haninge
Hoj
xjr1300 2008
Åkte där själv idag...inga problem,bra grepp och och lite grus,men se upp för grusbilarna !!!!
 

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Var den nån mer än mig som noterade att det stog en emaljerad hink samt en vattenkanna mitt på körfältet mot Rosenhill i höjd med den första långa vänstern?
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Var den nån mer än mig som noterade att det stog en emaljerad hink samt en vattenkanna mitt på körfältet mot Rosenhill i höjd med den första långa vänstern?
Japp och så låg det lite småsten och skit på vägbanan.
 

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Åkte där själv idag...inga problem,bra grepp och och lite grus,men se upp för grusbilarna !!!!


Själv vågade jag inte gasa i Tisdags. Är inte den nya asfalten oljig ännu? Och grus strängarna var ju för satan små stenar! Bara jag passerade några stycken utan större nerlägg så flyttade jag 10 cm i sidled. Nu så har jag iof bara hunnit med 14 mil iår, med denna resa inräknad, så det fattas lite rutin ännu.
 

Reodor Felgen

It´s better to burn out than fade away..
Gick med
26 Aug 2005
Ort
Kattskallen
Hoj
CBR 929 rr
om du gasar helvet strax under 5 min, så ser du en väg åt höger, finns en skylt - SORUNDA- där brukar man stoppa tidtagaruret.

:tummenupp

http://the.yellow-b.us/RoLLER/DanTheMan-2.wmv

Ah, då vet jag. Så du kapar sekunder där för varje dag som går då..:mad: ..tål inte R:1 or som försöker steka en:D Blev några repor på den men utan tidtagarur. Men den är snabb, mkt snabb, och skön. Lite bankänsla nästan...:tungan

Förresten, jag ser att du har tagit busskort och åker på en skördetröska. Vad hände liksom? Var R:1 an för snabb för dig :D
 
Last edited:

IronMike

Guest


Förresten, jag ser att du har tagit busskort och åker på en skördetröska. Vad hände liksom? Var R:1 an för snabb för dig :D
obs obs, den där rullen är ju dtm som kör.

--
sålde R1an, chaka lite mer "sporttouring" för det är i princip omöjligt att utnyttja en nyare r-hoj till max på gatan. så de blir även en banhoj, fast nästa år. så har man kvar en lagom gathoj.

:tummenupp
 

Reodor Felgen

It´s better to burn out than fade away..
Gick med
26 Aug 2005
Ort
Kattskallen
Hoj
CBR 929 rr
obs obs, den där rullen är ju dtm som kör.

--
sålde R1an, chaka lite mer "sporttouring" för det är i princip omöjligt att utnyttja en nyare r-hoj till max på gatan. så de blir även en banhoj, fast nästa år. så har man kvar en lagom gathoj.

:tummenupp

Du har så rätt så. Det låter optimalt att ha en av varje, ska jobba på det. Sugen på att komplettera med motard faktiskt. Säg till när du ska dra en repa på bulten nästa gång, hakar gärna på då.
-----
Lite off-topic åxo....
På tal om bana, det verkar ju tjockt överallt?! Har du bokat eller chansar du på att det finns nåt ledigt. Jag menar det är ju inte alltid man har möjlighet att boka bankörning två månader innan. Jag var på G-ring, A-torp och G-åsen förra året och då var det ganska enkelt att få plats. Nu verkar det ju omöjligt eller vad säger du Mike?
 

IronMike

Guest
Du har så rätt så. Det låter optimalt att ha en av varje, ska jobba på det. Sugen på att komplettera med motard faktiskt. Säg till när du ska dra en repa på bulten nästa gång, hakar gärna på då.
-----
Lite off-topic åxo....
På tal om bana, det verkar ju tjockt överallt?! Har du bokat eller chansar du på att det finns nåt ledigt. Jag menar det är ju inte alltid man har möjlighet att boka bankörning två månader innan. Jag var på G-ring, A-torp och G-åsen förra året och då var det ganska enkelt att få plats. Nu verkar det ju omöjligt eller vad säger du Mike?

jag har licens... så jag åker på träningar om jag vill åka bana. lelle-vecka eller öppna bandagar är inget för mig, efter att ha kollat runt lite. personligen åker jag till en bana för att åka hoj, och inte gå på grisfester och trängas med folk på en bana som är bakis, men ändå fulla av testosteron :)

så, mitt tips, är att ta licens (om du inte redan har det..) sen skaffa, eller göra om den hojen du har, så du lätt och smidigt kan sätta på kraschkåpor mm, ha den som både och. eller exempelvis, som jag - tänkte ha en ren banhoj, troligen en 600, samt en separat hoj till gata.

sen dra runt på lite träningar, man måste ju inte tävla.

klart man kan dra en repa på bulten, funderar starkt på imorgon kvällskvist? förr åkte jag mkt onsdagar, men det känns som det blivit lite väl mkt trafik där för min del, jag vill inte trängas bland en mängd olika tallanger, samt fotografer längs med väggrenen på utsida av kurvor..:huvet

:tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top