Slingerbulten SUB 5! *bomb-film*

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
RoLLER skrev:
Då går det nog att köra på under 4:50 men sen e det stop.

Nja, säg inte det... (hur långt under 4:50 förresten ? :) ) Väl förberedd, uppvärmda sulor och med en avstämd hoj för ändamålet, så går det att göra underverk. Men på allmän väg med utfarter och skymd sikt i vissa partier är det knappast något att rekommendera. Ohälsosamt i längden. Ride Safe! :tummenupp

Har för övrigt hört att man kan snitta en bit över 150 - på en gammal TRX med Macadam-ostar - på mycket snarlika vägar. Allt går bara man vill...
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Ozzian skrev:
Det var mycket fint sagt :tummenupp :)

Önskar ibland jag också hade en racermentor, det skulle allt behövas :lol

Men nu är det första semesterdagen och av en ren tillfällighet ska vi faktiskt ta oss upp och kolla den legendariska "Bulten" med omgivning.
Obs, inga rekordtider idag gubbar & gummor, se upp för bromsklotsen :D :D

Sådär, nu är vägen "fri" igen, jag kan gott förstå "BultenMagin", det är en underbar vägstump som säger till en att den ska köras fort och inspirerat, "inte för att jag gjorde det", men ändå, (hrm) :)

En fråga bara, brukar någon sopa grus i kurvorna eller ska det vara som det är... För "sporten" menar jag :rofl

All kredd till er som kan åka Bulten så fort som ni gör :tummenupp
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
TomK skrev:
Nja, säg inte det... (hur långt under 4:50 förresten ? :) ) Väl förberedd, uppvärmda sulor och med en avstämd hoj för ändamålet, så går det att göra underverk. Men på allmän väg med utfarter och skymd sikt i vissa partier är det knappast något att rekommendera. Ohälsosamt i längden. Ride Safe! :tummenupp

Har för övrigt hört att man kan snitta en bit över 150 - på en gammal TRX med Macadam-ostar - på mycket snarlika vägar. Allt går bara man vill...

Haha, jag skulle vilja se en video där först en sopmaskin kommer åkande, sedan funktionärer lite "strategiskt" utplacerade, sedan hojar uppställt vid "starten" med depåstöd och eldäcksvärmare, paraplytjejer och en cola-automat bredvid vägen också
:tummenupp :rofl :rofl
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Ozzian skrev:
Haha, jag skulle vilja se en video där först en sopmaskin kommer åkande, sedan funktionärer lite "strategiskt" utplacerade, sedan hojar uppställt vid "starten" med depåstöd och eldäcksvärmare, paraplytjejer och en cola-automat bredvid vägen också
:tummenupp :rofl :rofl

Hahahahahah!

Bra filmidé :lol
 

Tzr_Racing

Supa bör man annars dör man!
Gick med
5 May 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Tzr 125 (med vita miniblinkers av carbon,styrdämpare å lite annat smått å gått:P)
No1, blir det någon film eller? :7peta
 

Bappa

sub-5
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Haninge
Hoj
R1
RoLLER skrev:
Medans ni andra firade midsommar gjorde jag det jag är bäst på:

Körde motorcykel och älskade.
...

Snyggt & snabbt Roller - Välkommen till "sub-5 klubben"
Ser fram emot fler filmer, nu när man är "pensionerad" behövs det såna här filmer för att stilla Bulten abstinensen

Kör hårt

/Bappa
 

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM Super Duke 1290R / KTM 300 EXC TPI 2021
Skön Rulle! Förvånansvärt få moralkakor måste jag säga och jag är inte den som är den... :)


Som alltid är det trevligt med en hastighetsmätare oavsett vilken typ av motorfilm det rör sig om.

Det finns ett bra sätt och det är OAKGps (Gratis), en GPS och en laptop. Då kan du göra dig en animerad och exakt (då den tar GPS data) hastighetsmätare som kan läggas var som helst i bild.

Programvaran hittar du här: http://www.ake.nu/oakgps/

Man kan även få fram en massa annat kul(?) ur samma program.


Här har du ett exempel på hur det kan se ut:
http://archive.potatoesmc.com/WheeliesStoppies/head2head.wmv 67MB


Men i övrigt en skön film. Bra för mig som knappt hittar runt bulten så man kan memorera vägen... :tummenupp



/R
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Bappa skrev:
Snyggt & snabbt Roller - Välkommen till "sub-5 klubben"
Ser fram emot fler filmer, nu när man är "pensionerad" behövs det såna här filmer för att stilla Bulten abstinensen

Kör hårt

/Bappa

Hehe... man tackar man tackar. Det e lite tomt utan dig på Bulten den här sommaren :(

Det här med barn..., e det så mycket att ha egentligen? Jag tycker det verkar jobbigt. Men det e klart det e nog mysigt sina stunder också.
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Raid72 skrev:
Det finns ett bra sätt och det är OAKGps (Gratis), en GPS och en laptop. Då kan du göra dig en animerad och exakt (då den tar GPS data) hastighetsmätare som kan läggas var som helst i bild.

Programvaran hittar du här: http://www.ake.nu/oakgps/

Jo jag stör mig också på att man inte ser hastighetsmätaren. Egentligen e den ganska irrelevant men det e ändå nåt man vill se.

Asså.... skulle du kunna tänka dig att låna ut din GPS? Kunde va jävligt kul att spela in en repa med GPS :)

Vore jävligt sjysst isf Raiden.

Danne
 

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM Super Duke 1290R / KTM 300 EXC TPI 2021
RoLLER skrev:
Asså.... skulle du kunna tänka dig att låna ut din GPS? Kunde va jävligt kul att spela in en repa med GPS :)

Vore jävligt sjysst isf Raiden.


Självklart hade du fått låna, om jag hade haft någon.

Lånade själv för inspelningen till mitt klipp. Men det finns säkert andra som kan tänka sig att låna ut? Behöver inte vara någon märkvärdig.


/R
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Raid72 skrev:
Självklart hade du fått låna, om jag hade haft någon.

Lånade själv för inspelningen till mitt klipp. Men det finns säkert andra som kan tänka sig att låna ut? Behöver inte vara någon märkvärdig.


/R

Okie... Jag kollar med Lasker eller nån. Han har en vet jag.
 

Bappa

sub-5
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Haninge
Hoj
R1
RoLLER skrev:
Hehe... man tackar man tackar. Det e lite tomt utan dig på Bulten den här sommaren :(

Det här med barn..., e det så mycket att ha egentligen? Jag tycker det verkar jobbigt. Men det e klart det e nog mysigt sina stunder också.

Det är tomt utan er och Bulten osså :( .
Du har ett sjysst flyt ner i i den långa vänstern och uppför backen (3,59 - 4.00) - impressive :Bugar

Det här med barn är svårt att jämföra med Bulten :tungan men vänta du, som det charmtroll du är ser vi nog dig på Bulten snart med en trimmad Volvokombi, extrautrustad med barnstolar & takbox :hihi

/Bappa
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Höj kameran lite eller något så att man ser hur fort det går...

Annars väldigt bra film!

Mvh // Tommy
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top