Slog mitt hastighetsrekord idag...

Zigge

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Honda VFR 750 F -91
...och jag fattar bara inte hur folk (ni) kan ligga och pressa i farter över 250 knyck! :skrämd

Vred upp VFR:en i 210 friska idag men sedan vågade jag inte mer. Den går stadigt och har en del mer att ge men ojojoj vad det känns skitnödigt. Men skönt! För att inte tala om när man ska bromsa...! :eek:

Vad är hemligheten med att köra fort utan att skita ned skinnstället? :rolleyes:
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Zigge skrev:
...och jag fattar bara inte hur folk (ni) kan ligga och pressa i farter över 250 knyck! :skrämd

Vred upp VFR:en i 210 friska idag men sedan vågade jag inte mer. Den går stadigt och har en del mer att ge men ojojoj vad det känns skitnödigt. Men skönt! För att inte tala om när man ska bromsa...! :eek:

Vad är hemligheten med att köra fort utan att skita ned skinnstället? :rolleyes:


Allt beror på hojen.

Min Bulle känns otroligt snabb i 180, medans TLRen cruisar i 200...

Men över 250 får man allt ha en bra hjälm, eller sticka ner huvet under kåpan, för där uppe blir det lite stökigt för huvet. Blir suddigt, med andra ord. :)

Och, det är hälsosamt att blir rädd. Inget att skämas för. :fakta

Jag vart skitskraj när jag topp testade min TLR...
Nu har jag gjort det, och behöver inte göra det igen. :)
 

Zigge

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Honda VFR 750 F -91
Re: Re: Slog mitt hastighetsrekord idag...

PutteLiten skrev:
Allt beror på hojen.

Min Bulle känns otroligt snabb i 180, medans TLRen cruisar i 200...

Men över 250 får man allt ha en bra hjälm, eller sticka ner huvet under kåpan, för där uppe blir det lite stökigt för huvet. Blir suddigt, med andra ord. :)

Och, det är hälsosamt att blir rädd. Inget att skämas för. :fakta

Jag vart skitskraj när jag topp testade min TLR...
Nu har jag gjort det, och behöver inte göra det igen. :)

Visst, jag körde ned skallen så det var inga problem trots min högljudda hjälm. Och inga problem med hojen heller, det känns bara som om att det går så...fort! Men det är väl en vanesak som så mkt annat. Topptesta? Det skulle jag vilja göra men vågar inte. Ännu iaf. :hej

Skämmas? Aldrig i livet, då skulle jag väl aldrig säga det på machokillarnas machoplace, dvs här. ;)
 

Lasker

Member Of PotatoesMc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en låda!!!
Hoj
Yamaha YZF-R1
Jag är livrädd varje gång växlings lampan lyser på sexans växel, för om man gör nå fel är det kört :öl
 

alakhai

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
Suzuki 1000
Öronplugg av nåt slag är klart att föredra... Det e bruset o allt oljud som e jobbigt o gör det hela dramatiskt.. Utan plugg kör jag inga längre stunder över 200 men med dom i e det inga probbs att cruisa i den farten..
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Re: Re: Re: Slog mitt hastighetsrekord idag...

Zigge skrev:
Visst, jag körde ned skallen så det var inga problem trots min högljudda hjälm. Och inga problem med hojen heller, det känns bara som om att det går så...fort! Men det är väl en vanesak som så mkt annat. Topptesta? Det skulle jag vilja göra men vågar inte. Ännu iaf. :hej

Skämmas? Aldrig i livet, då skulle jag väl aldrig säga det på machokillarnas machoplace, dvs här. ;)

:rofl

För övrigt. Kör med öronpropapr om du ska köra så fort. Så slipper du hörselskador. :)

Man vänjer sig. Tyvärr!
Lustigt är att när man kör bil känns det som man kör mycket fortare. :confused:
200 i bilen är läskigt fort! Det är till och med forare än vad ett speedfreak som mig vill köra den i!
Skräpbil...

För övrigt. VAR körde du 210?. Morotväg är väll OK, men om du gjorde det någon annanstans förstår jag att det kändes overkligt fort... :D

Ride safe :hej
 

Zigge

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Honda VFR 750 F -91
J-Bone skrev:
Öronproppar == :bow

De bästa är Apotekets gula för 20 spänn paketet. :rock

Klart jag har öronproppar! Annars kan man ju knappt köra över 90... :tummenupp
Och faktiskt, köpte en påse Apotekets gula för tre dagar sedan, nu behöver man inte överanvända de gamla äckliga längre... :rolleyes:
 

Zigge

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Honda VFR 750 F -91
Re: Re: Re: Re: Slog mitt hastighetsrekord idag...

PutteLiten skrev:
...
För övrigt. VAR körde du 210?. Morotväg är väll OK, men om du gjorde det någon annanstans förstår jag att det kändes overkligt fort... :D
...

Inte på motorväg men på bred och finfin 90-väg med god sikt och lite trafik. Men, som sagt, när jag tänker på det är det nog en vanesak. Kommer ihåg första gången jag kom upp i 160, tyckte det gick vansinnigt fort då oxå men nu är det inte så farligt, även om jag inte gör det varje dag.

Brr, kanske bäst att inte vänja sig. :rolleyes:

EDIT: Såg just: "Morotväg", vad är det? :p
 
Last edited:

Mike

Suzukifanatiker?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kongl. Huvfudstaden
Hoj
#Gixxer 1K-05 #Katana original No 95 -82, #GSX-R1100 original -87, #GSX-R750R No 102 original -89*såld*
Vänta bara tills den dagen du spränger +300 vallen...då börjar det gå RIKTIGT fort.. :D :D :D :D :D :D :D

Med den gamla hederliga Panzer 12an var det vardagsmat..med Pocketbiken 1K så är det en smärre omöjlighet..dels orkar den inte över 300 med "smäckra" mig ombord, sen så slår det lock för öronen vid 270..blidde lite bättre med öronproppar men det tar inte lång stund att konstatera att Gixxern gör sig bäst på serpentinvägarna.. :fakta :fakta
 

Dezert

flames
Gick med
22 Jun 2003
Ort
Karlstad
Hoj
Kawasaki ZX-6R '99 med Rött Kåpglas och Röd Hugger
så länge de är raksträcka så är de väl lugnt.. men kurvorna fegar man kanske lite i!

260 ligger mitt max på hittills men hojen gör inte mycket mer än så.. 270 en bra dag kanske :)
 

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ljusdal
Hoj
DT125R
prova på en flygraka, jag körde över 280 med en R1a, moppehjälm och skoterjacka :crash
 

KrilleYZF R1

Urban Assault 2
Gick med
8 Jul 2003
Ort
Borås
Hoj
Benelli 900ss Tornado Tre
Zigge skrev:
...och jag fattar bara inte hur folk (ni) kan ligga och pressa i farter över 250 knyck! :skrämd

Vred upp VFR:en i 210 friska idag men sedan vågade jag inte mer. Den går stadigt och har en del mer att ge men ojojoj vad det känns skitnödigt. Men skönt! För att inte tala om när man ska bromsa...! :eek:

Vad är hemligheten med att köra fort utan att skita ned skinnstället? :rolleyes:


Testade idag på RV 40 från götet. Måste banta nu. Är riktigt missnöjd. 293 Kmh och inte en millimeter mer. grr..
 

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Re: Re: Slog mitt hastighetsrekord idag...

KrilleYZF R1 skrev:
Testade idag på RV 40 från götet. Måste banta nu. Är riktigt missnöjd. 293 Kmh och inte en millimeter mer. grr..

Jag har bara fått upp min i 292 (i torsdags) :(
Vill komma upp i 300..
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top