Kåpans konstruktion gör att den går i väggen vid 270, ta av kåporna så gör den 300...fluppen skrev:Vad har ni toppat era hojar till då ??? jag harinte maxat R1:an ämn..men vatt uppe i 270... Vad gör Rettan ???
Zigge skrev:...och jag fattar bara inte hur folk (ni) kan ligga och pressa i farter över 250 knyck!
Vred upp VFR:en i 210 friska idag men sedan vågade jag inte mer. Den går stadigt och har en del mer att ge men ojojoj vad det känns skitnödigt. Men skönt! För att inte tala om när man ska bromsa...!
Vad är hemligheten med att köra fort utan att skita ned skinnstället?
KINGFRAT skrev:Vad fan har du gjort då som inte har upplevt någonting somdetverkar
Hightuned skrev:210, det är ju ingenting med en moden sporthoj?. Ta ut den på motorvägen och testa om du tycker att lansvägen bilr lite obehaglig i den farten för 250 på mätaren ska väl i alla fall en vfr klara av?.
HAYABUSAHENKE skrev:Aahhh,,, äntligen så börjar ni prata kärlek på denna vackra sida!
Lösningen är HAYABUSA,,,, ja har kört gsx750r, å r1 innan,, båda enligt mig ordentligt snabba hojar,,främst r1. Men prova en hayabusa,,,ja har ett helt gäng vänner som kör r1, o när vi snackar motorvägssmisk så e d löjligt! FAANN va den går,, ja e inte liten ca 90 kilo,, min bror 105 kilo+ en liten ryggsäck,, vi åkte ifrån uppsala o hem,,noterade 280km/t på varvstoppet o då hade vi en växel kvar!!! TuffT!!!
O mina vänner som provat min buse säger d samma,, hojen är toksnabb,, botten som en traktor,,aerodynamik är A&O..
Så ring en hayabusa buren vän o låna,,,gillar nii fart så e ni fast..kör försiktigt,,
HAYABUSAHENKE skrev:Aahhh,,, äntligen så börjar ni prata kärlek på denna vackra sida!
Lösningen är HAYABUSA,,,, ja har kört gsx750r, å r1 innan,, båda enligt mig ordentligt snabba hojar,,främst r1. Men prova en hayabusa,,,ja har ett helt gäng vänner som kör r1, o när vi snackar motorvägssmisk så e d löjligt! FAANN va den går,, ja e inte liten ca 90 kilo,, min bror 105 kilo+ en liten ryggsäck,, vi åkte ifrån uppsala o hem,,noterade 280km/t på varvstoppet o då hade vi en växel kvar!!! TuffT!!!
O mina vänner som provat min buse säger d samma,, hojen är toksnabb,, botten som en traktor,,aerodynamik är A&O..
Så ring en hayabusa buren vän o låna,,,gillar nii fart så e ni fast..kör försiktigt,,
tks skrev:Allt är som sagt en vanesak. När jag tourade ned till Tyskland förra året blev det en del autobahnmil i 200+ (låg väl oftast mellan 180-210, någon gång uppe och nosade i 240), och då tyckte jag det gick långsamt när man kom ned i 100 km/h... satt och körde med en hand och så... fartblindhet.
Nu när jag bara kört XT på senaste tiden, och sällan åkt snabbare än 130, blev jag lite nervös då jag lyckades pressa upp XT:n i 170 i en lång nedförsbacke.
Om man kör fort ofta så vänjer man sig nog...
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |