Slog mitt hastighetsrekord idag...

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gagnef
Hoj
Yamaha wr250X -08
Vågade inte åka mer än 249km/h med tjejen bakpå :D

Men det bästa är att hon blir inte arg när jag gör så...tvärtom :tummenupp

Hon gillar att åka fort om ni undrar. :fakta
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Hur vägen ser ut, avgör väldigt mycket hur fort det känns. Jag har legat med knäskrap på en väldigt slät och fin motortrafikled öster om Knivsta i en bra bit över 200 - på naken hoj - och det kändes odramatiskt (åkte och kollade först att kusten var klar från bilar m.m.). Däremot kan 70-80 kännas fort som tusan mitt i natten på en 6m bred liten gokart-bana till väg, mitt i skogen.
 

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390
Hehe.....klockade mig själv till 327 Km/h i tisdags....förra person bästa var 298....

Faan vad fort det gick, när jag bromsade upp så var det som att få en smocka i magen.

sen att det var i frifall när jag hoppade fallskärm håller jag tyst om :D
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Över 300 har tom jag varit med min gammla zzr1100, om vi håller oss till mätarfart, de var ju trimade mätare på de där:)))

Vingligt och bråkigt, blåste som satan, ej kul, är väl intrycken.
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
240, sen är det stopp. :mad:
Blir ny hoj nästa år, måste ju förfaan kunna åka i minst 260 obehindrat. :brynad
 

Flagga

Tycker om "Bling-Bling"
Gick med
12 May 2003
Ort
HockeyTown i E-län
Hoj
Prylkittad Fazer med extra klistermärken.
Re: Re: Re: Re: Slog mitt hastighetsrekord idag...

PutteLiten skrev:
Lustigt är att när man kör bil känns det som man kör mycket fortare. :confused:

Yupp! Vad har du för bil???

Fick åka med i en flong ny Audi Cab efter ett bröllop i fjol. 180km/h, det blåste g-a-n-s-k-a bra i håret, men samma fart på bågen känns betydligt mer...

(Ja, ja, jag har inte helkåpa.)
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Och en annan skiter ner sig varje gång nålen passerar 220. har dock testat toppa hojen, vid 270 måste jag bara slå av. Har dock 500rpm kvar till rött och hojen saknar varvtals regulator. Men det känns grymmt att veta att det går nog max i 240-250 ärlig fart.

Hur gör ni fart dårar? Jag fixar det inte, klarar inte av att ligga längre sträckor i 200+.
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Min RD borde göra 200 nu när YPVS e OK igen. Har dock inte provat, den e ju så lätt så man tror den ska lyfta i 140.
 

Gumpa

Take me to bed or lose me forever
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Östergötland
Hoj
R1-03 & Suzuki Ts250x
Enligt pappren så ska min gammlahoj göra 215km/h.
Jag har kommit upp i 210km/h enligt mätaren & det gick jävligt fort tyckte jag!, undrar då hur 300km/h känns :confused:
 

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
301km/h har jag haft i mätarfart på R1:an...fast den är seg över 290.

Med ett högre kåglas skulle det säkert gå fortare...
 

Van Zan

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Liten röd sak
Stoppsladd skrev:
öööö ja?

Det funkar rätt bra ändå och sen är hon ju med på noterna även när det svänger :tummenupp

Syftade inte på din tjej o vad hon vågar utan mer på det fakum att det framstår som om du har betydligt mer att ge vid "249 km/h" ..med skjuts.. :confused:
Om det är så så.. Då är jag iaf impad :tummenupp Är ju inte direkt något vridmoment o effekt av grymmare slaget på en 600:a o vid 250 så tar det ju emot en del :fakta

men jag får väl utgå ifrån att du syftar på mätarfart.. ..och hur det är ställt med dom vet ju de flesta ;)
 

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gagnef
Hoj
Yamaha wr250X -08
Van Zan skrev:
Syftade inte på din tjej o vad hon vågar utan mer på det fakum att det framstår som om du har betydligt mer att ge vid "249 km/h" ..med skjuts.. :confused:
Om det är så så.. Då är jag iaf impad :tummenupp Är ju inte direkt något vridmoment o effekt av grymmare slaget på en 600:a o vid 250 så tar det ju emot en del :fakta

men jag får väl utgå ifrån att du syftar på mätarfart.. ..och hur det är ställt med dom vet ju de flesta ;)

Såvitt jag har förstått så var det väl mätarfart vi har diskuterat än så länge. Och jag tyckte det var så otäckt när det gick så fort med nån bakpå kändes som man skulle slå runt bakåt bara man stack upp snoken ovanför kåpan (den som är näst intill obefintlig :) )

Och ja, cykeln har kapacitet för mera är inte direkt original med "grottis" topp och eller hur? :D
 

Van Zan

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Liten röd sak
Stoppsladd skrev:
Såvitt jag har förstått så var det väl mätarfart vi har diskuterat än så länge. Och jag tyckte det var så otäckt när det gick så fort med nån bakpå kändes som man skulle slå runt bakåt bara man stack upp snoken ovanför kåpan (den som är näst intill obefintlig :) )

Och ja, cykeln har kapacitet för mera är inte direkt original med "grottis" topp och eller hur? :D

:tummenupp
 

rfb

Klor, Juice och avfettning
Gick med
22 May 2006
Ort
Södertälje
Hoj
YZF600 Thundercat(såld) Suzuki TL1000s -97(såld) Suzuki SuperBike (TL1000R) (såld) Husaberg FS650 Motard (såld) Aprilia 650 SuperMotard (såld) - R1, GSXR750, Aprilia RSV m.m. - allt är sålt :(
Drog ur en ZXR750 första gången jag körde tung hoj, i t-shirt, hjälm och jeans och gympadojor, 260 km/h mätarfart, andra gången jag körde tung, var en spretans R1, polkaretta, 297 kmh på mätarn med slipon, när polarna sen ville veta hur fort deras hojar går kom de till mig, undrar varför jag kallas RFB?

-Kört Södertälje-Jönköping på 1h 31 min med MB C-klass Diesel (297 km)

Hostade ur TLR:n i 260+ iaf på mätarn på vägen hem i torsdags, aldrig kört den förut :)
 

TurboBuser

NR Racing
Gick med
11 Jun 2006
Ort
Med GixxerLady
Hoj
Buse-07 Fullvuxen med 313 rwhp!
War-psycho skrev:
2310339 Annars verkar det som du jagar trådlyftarrekordet. :)


Sökte på -drevning hayabusa- för att få reda på vad det sitter för drev på´n för att kolla med "Gearing commandern" hur fort det var! Hastighetsmätarn kan man ju kasta åt h-e.
Därav detta trådlyft :3freak
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top