Slog mitt hastighetsrekord idag...

ZtreetFajter

Vem Faan är Peter? ;)
Gick med
22 Feb 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
SUKKA GSX-R 1000
227km/h med R6:an idag..kändes som det var mkt kvar att ge..men vill nog ha mer kubik till nästa år..
 

mickelin

Guest
Själv har jag en fix idé som går ut på att varje gång jag är ute och kör så måste jag upp i 240 i mätarfart. Vet inte vad som händer om jag inte gör det eftersom jag inte låtit bli någon gång. Det här borde jag kanske inte prata så högt om...
 

TurboBuser

NR Racing
Gick med
11 Jun 2006
Ort
Med GixxerLady
Hoj
Buse-07 Fullvuxen med 313 rwhp!
mickelin skrev:
2310382 Själv har jag en fix idé som går ut på att varje gång jag är ute och kör så måste jag upp i 240 i mätarfart. Vet inte vad som händer om jag inte gör det eftersom jag inte låtit bli någon gång. Det här borde jag kanske inte prata så högt om...


Låter helt normalt!
Tycker jag iallafall :tungan
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Saknar man någon spärr om man inte tycker det är jobbigt i farter över 200?
Det enda jobbiga med farter på 250 och över, i mitt fall, är att min hjälm är lite för stor så jag får nässkyddet intrykt i näsan hela tiden.
 

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
inge för tillf
kaZmur skrev:
2310407 Saknar man någon spärr om man inte tycker det är jobbigt i farter över 200?
Det enda jobbiga med farter på 250 och över i mitt fall är att min hjälm är lite för stor så jag får nässkyddet intrykt i näsan hela tiden.

Hehe, har inte kortet än men blev skjutsad i 200 förut och hjälmen jag hade fladdrade rejält :)

Körde min strypta r6a idag i 150 (fan va seg den är, och spec är där uppe) men hjälmen satt bra iaf. "hukade mig under glaset sen också, då kändes det ingenting :banana

Försökte mig på att koppla upp hojen på 2ans växel också i några uppförsbackar, 12 tusen varv, och de kändes som framhjulet var 1 mm i luften hehe :fyllisar

Imorn börjar intensivkursen, sen 2 veckor senare är den tid för uppkörning! *puhh*
 

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
En tråkig men praktisk
240 var jag uppe i idag. Det blir förbannat blåsigt när man saknar kåpa. :D
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Wiseguy skrev:
223987 Glöm inte bort den underbara fartblindheten som inträder när man ligger och pressar i högre farter.
Hur många härinne har inte legat i 250+ km/h bara för att sedan sakta ned och rest sig upp i vanlig sittställning i sadeln. Ungefär då upptäcker man att man fortfarande färdas i 200 km/h och att fartvinden håller på att slita bort hjälmen från huvudet.
Det fick jag känna på igår... :)
Låg och maxade en ZX9r på motorvägen i runt 280. Bromsar in lite lätt för en husvagn och sätter mig automatiskt upp i sadeln när jag fortfarande ligger i runt 250-260 :D

Har fortfarande märken på näsan från nässkyddet :D
 

TurboBuser

NR Racing
Gick med
11 Jun 2006
Ort
Med GixxerLady
Hoj
Buse-07 Fullvuxen med 313 rwhp!
mickelin skrev:
2310399 Tack, nu känns det lite bättre. Fast vi kanske bara går till samma knäppdoktor....


Förmodligen! Allt offrande av getter m.m för att skrotet ska gå fortare o.s.v
ja du vet!


11000 varv blev 322 knutar
12000 varv på 5:an ska bli 323 km/h
Om jag inte fyllt i helt åt skogen vilket jag antagligen gjort.
 
Last edited:

madman

Mekaniker
Gick med
27 Mar 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Suzuki GSX-R 1100 -94
DanL skrev:
2310447 Förmodligen! Allt offrande av getter m.m för att skrotet ska gå fortare o.s.v
ja du vet!


11000 varv blev 322 knutar
12000 varv på 5:an ska bli 323 km/h
Om jag inte fyllt i helt åt skogen vilket jag antagligen gjort.


min gpz har jag fått upp i 250.. grymt fort tycker jag, och något jag inte kommer göra varje dag direkt, känns som vid 200 börjar det blåsa väldigt mycket mer,
:3freak
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Wonderboy skrev:
2310419 Hehe, har inte kortet än men blev skjutsad i 200 förut och hjälmen jag hade fladdrade rejält :)

Körde min strypta r6a idag i 150 (fan va seg den är, och spec är där uppe) men hjälmen satt bra iaf. "hukade mig under glaset sen också, då kändes det ingenting :banana

Försökte mig på att koppla upp hojen på 2ans växel också i några uppförsbackar, 12 tusen varv, och de kändes som framhjulet var 1 mm i luften hehe :fyllisar

Imorn börjar intensivkursen, sen 2 veckor senare är den tid för uppkörning! *puhh*

Roligast var då när jag hade zx6´an och skulle skjutsa en polare som då tog sin hjälm.. skoterhjälm med visir :rofl

Körde max som gick med passagerare vilket var runt 230 (mätarfart), på tillbaka vägen så föreslog han att vi skulle ta det lite lugnare på hemvägen :banana
 

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
inge för tillf
enchanter skrev:
2311862 Roligast var då när jag hade zx6´an och skulle skjutsa en polare som då tog sin hjälm.. skoterhjälm med visir :rofl

Körde max som gick med passagerare vilket var runt 230 (mätarfart), på tillbaka vägen så föreslog han att vi skulle ta det lite lugnare på hemvägen :banana

haha! :banana

vad toppar den utan passagerare då?
tycker det låter lite "lite" med 230 mätarfart dock? :va

mvh
 

Vantskruv

Övning ger färdighet
Gick med
17 Aug 2005
Ort
Sillfittan
Hoj
Triumph Sprint ST ABS -06, CRF300L
240 med min Sprint ST på Sala-rakan (väg 70 mot Enköping från Sala). Kändes inte så farligt dock...
 

Sniper

Guest
200-250 går fint att marcha i några mil. snabbaste notering enl gps 304 km/h

Snabbaste bakhjulsrepan visade mätaren 260 när framhjulet landade.

Dessa lekar utfördes med en lätt dopad R1-05 skitkul hoj att köra på alla
vis :tummenupp men tyvär så tyckte jag kvalitetskänslan på hojen suger :(

Så det får bli något nytt att plåga till nästa säsong :D
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top