Biturbo
Min går i etthundra!
RedBaron skrev:Du har en CBR1000RR. Begreppet syntetolja borde du känna till då. Allt du behöver för att framställa det är trä samt jäsande hushållssopor !
Så vitt jag vet är det olja i syntetolja också..
RedBaron skrev:Du har en CBR1000RR. Begreppet syntetolja borde du känna till då. Allt du behöver för att framställa det är trä samt jäsande hushållssopor !
Det är det i syntetiserad olja, men inte i syntetisk olja.Biturbo skrev:Så vitt jag vet är det olja i syntetolja också..
yonsson skrev:Välkommen till verkligheten. Har läst 10 poäng på högskolenivå om det.
Det tar nog lite längre tid, men grejen är att även om man hittar ny olja hela tiden så kommer klimatet vara helt fucked up om 30 år om vi fortsätter använda lika mycket olja som idag i framtiden. I USA använder varje invånare 10ggr mer av naturresurserna än vad som är ekologiskt hållbart. Man kan ju räkna ut med arslet och en bit krita att hela jorden kommer gå åt helvete om alla i USA ska ha varsin SUV som drar 2l/milen att glida omkring i.
Coola Ola skrev:Nu spekulerar jag bara men är inte en del av skatten på fossila drivmedel också till för att finansiera övriga kostnader som trafiken orsakar? Typ vägslitage, buller och vad det nu kan vara?
så jävla rättHoztic skrev:Som nån sa, det behövs inget kvinnoparti, det sitter ju redan så mycket kärringar i regeringen!![]()
driverinblack skrev:kommer bensinen ta slut om 20 år???????
vår lärare sa det, som vi ha i naturvetenskap
är det sant![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
HCCI är en motortyp, inte ett bränsle. Enkelt beskrivet är det en tändkulemotor med toppventiler.fortsomfan skrev:slut tror jag verkligen inte men det kommer kosta stört MKT!!!!!!!!
men alternativa bränslen tex hcci kommer å kommer![]()
det finns delsyntetisk och helsyntetisk helsyntetisk är ingen vanlig olja det e gjort på annat sttozto skrev:även syntetoljan är upppumpad från marken i ett arabland, bara lite mer förfinad efter!
edit: stavfel - mörkt rum - tjocka fingrar
fortsomfan skrev:slut tror jag verkligen inte men det kommer kosta stört MKT!!!!!!!!
men alternativa bränslen tex hcci kommer å kommer![]()
Är du allvarlig?sne_snopp skrev:det finns delsyntetisk och helsyntetisk helsyntetisk är ingen vanlig olja det e gjort på annat stt
RedBaron skrev:HCCI är en motortyp, inte ett bränsle. Enkelt beskrivet är det en tändkulemotor med toppventiler.
driverinblack skrev:kommer bensinen ta slut om 20 år???????
vår lärare sa det, som vi ha i naturvetenskap
är det sant![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Felix skrev:Jag läste att ölen kommer ta slut om 20 år, någon som vet mer???
sne_snopp skrev:det finns delsyntetisk och helsyntetisk helsyntetisk är ingen vanlig olja det e gjort på annat stt
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |