Skulle ju vara skitstörigt om alla gick omkring i burka, hur ska man känna igen varann?
- Vem vare som kasta???
- Han i burkan.
Ifall en svensk "inföding" skulle ta på sig ett lakan att undervisa i så skulle det ju vara sinnessjukt, inte på grund av en tro och tradition. Jag tror inte det spelar någon som helst roll för relationen till föräldrar förutom att fördomar väcks. Att en lärare använder heltäckande burka är inte samma sak som att införa muslimska seder i skolan.
Jag tycker inte om burka. Jag är inte heller förtjust i islam över huvud taget, och då ser jag till hur det ser ut i muslimska länder och inte på religionen i sig. Däremot så tycker jag man måste tänka längre än näsan räcker. Jag har inga problem med att hon utbildar sig till förskolelärare men jag skulle nog aldrig anställa henne som förskolelärare ifall hon tänker ha på sig sin klädsel just på grund av att kontakt med föräldrar är viktigt och med burka så kommer det med största säkerhet bli stora problem.
Däremot tror jag inte det har någonting med "anonymitet" att göra. Jag tror att föräldrar som inte är muslimer skulle vara väldigt negativa till det just på grund av att de skulle tro att hon garanterat försöker ge barnen muslimska värderingar och även på grund av fördomar om muslimer. Vilket möjligtvis även är fallet?
Kanske mitt mest politiskt korrekta inlägg någonsin?
de tog julen från oss så man inte får säga god jul längre och nu tar de våra förskolelärare.
NÄR SKA DET UPPHÖRA?!!!
Hur kan religionen stå över lagen?Ett liknande fall är rättsligt prövat av en friskola i Umeå.
En friskola som har som regel att eleverna inte får bära keps, mössa eller annan huvudbonad inomhus.
Alla elever får skriva på ett kontrakt där dom förbinder sig att följa skolans regler innan dom börjar på skolan, givetvis hade även skolans kvinnliga muslimska elever gjort det, ändå kommer dom till skolan i burka.
Skolan förlorade rättsligt, en burka är inte en huvudbonad, eleverna får numera bära burka men inte truckerkeps, toppluva eller annan huvudbonad.
Ett liknande fall är rättsligt prövat av en friskola i Umeå.
En friskola som har som regel att eleverna inte får bära keps, mössa eller annan huvudbonad inomhus.
Alla elever får skriva på ett kontrakt där dom förbinder sig att följa skolans regler innan dom börjar på skolan, givetvis hade även skolans kvinnliga muslimska elever gjort det, ändå kommer dom till skolan i burka.
Skolan förlorade rättsligt, en burka är inte en huvudbonad, eleverna får numera bära burka men inte truckerkeps, toppluva eller annan huvudbonad.
Skulle ju vara skitstörigt om alla gick omkring i burka, hur ska man känna igen varann?
- Vem vare som kasta???
- Han i burkan.
- Vem vare som kasta???
- Han i burkan.
de tog julen från oss så man inte får säga god jul längre och nu tar de våra förskolelärare.
NÄR SKA DET UPPHÖRA?!!!
Gayburka?'han'?
...tydligen tog de din hjärna också...
Gayburka?
'han'?
...tydligen tog de din hjärna också...
Inte du som behöver läsa "Happy holidays" mail som är så politiskt korrekta så man spyr bara för att vissa inte ska känna sig utanför o trampade på tårna!
Inte du som behöver läsa "Happy holidays" mail som är så politiskt korrekta så man spyr bara för att vissa inte ska känna sig utanför o trampade på tårna!
humor skrev:Please accept with no obligation, implied or implicit, our best wishes
for an environmentally conscious, socially responsible, low stress,
non-addictive, gender neutral celebration of the winter solstice
holiday, practiced within the most enjoyable traditions of the religious
persuasion of your choice, or secular practices of your choice, with
respect for the religious/secular persuasions and/or traditions of
others, or their choice not to practice religious or secular
traditions at all.
In addition, please also accept our best wishes for a fiscally
successful, personally fulfilling and medically uncomplicated
recognition of the onset of the generally accepted calendar year 2008,
but not without due respect for the calendars of choice of other
cultures whose contributions to society have helped make this country
great (not to imply that this country is necessarily greater than any
other country or area of choice), and without regard to the race,
creed, color, age, physical ability, religious faith or sexual
orientation of the wishers.
This wish is limited to the customary and usual good tidings for a
period of one year, or until the issuance of a subsequent holiday
greeting, whichever comes first. "Holiday" is not intended to, nor
shall it be considered, limited to the usual Judeo-Christian
celebrations or observances, or to such activities of any organized or
ad hoc religious community, group, individual or belief (or lack thereof).
Note: By accepting this greeting, you are accepting these terms. This
greeting is subject to clarification or withdrawal, and is revocable
at the sole discretion of the wisher at any time, for any reason or
for no reason at all. This greeting is freely transferable with no
alteration to the original greeting. This greeting implies no promise
by the wisher to actually implement any of the wishes for the wisher
her/himself or others, or responsibility for the consequences which
may arise from the implementation or non- implementation of it.
This greeting is void where prohibited by law.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|