Sluta gömma er bakom slöjan!

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Ännu en tråd som spårar ut mer och mer. Trist.

Trist!? Det är ju skitkul juh, halva nöjet med den här delen av forumet är ju alla urspårade trådar :banana
Det var ju som uppgjort för att spåra ur, det borde du ha lärt dig vid det här laget Mikke, politik och vilken hoj som är bäst, sånt spårar alltid ur...

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Trist!? Det är ju skitkul juh, halva nöjet med den här delen av forumet är ju alla urspårade trådar :banana
Det var ju som uppgjort för att spåra ur, det borde du ha lärt dig vid det här laget Mikke, politik och vilken hoj som är bäst, sånt spårar alltid ur...

Så en tråd om vilken hoj politikerna tycker är bäst startad av Mikke hade spårat ur redan innan den skrivits? :D

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Vilken är den svenska kulturen?! Beskriv den gärna?

Om du inte har nån koll på svensk kultur, vad gör du här i Sverige då?

Lite svensk kultur:

* Fira Jul med julbord, julgran och jultomte. Kanske till och med Julotta i kyrkan med hästdragen släde.

* Fira midsommar med dans runt stången, sill, nubbevisor.

* Röda stugor med vita knutar.

* Jaktsäsongen.

* Allemansrätten.

* Att betala ett utsatt pris för en vara man köper utan att erbjuda sin gamla mormor och en påse begagnade skor som betalning.

* Köttbullar, kokt potatis, brunsås och lingon.

* Skolavslutning i den kristna kyrkan.

* Att vinna en viktig fotbollslandskapsmatch UTAN att åka runt i timmar i bil och hänga på signalhornet efteråt.

* Att mamma och pappa uppfostrar barnen. ALLA barnen, inte bara äldste sonen.

* Att visa hänsyn mot sina med/motmänniskor och ge dem det utrymme de behöver.

* Sunt bondförnuft.

* Ärlighet (läs: inte betala mutor för att ens gå utanför dörren).

* Pappaledighet.

* Att kvinnor kan se en man i ögonen utan att det betyder "Varsågod och våldta mig!"

Jag kan fortsätta bra länge till, men jag avbryter här för att inte göra posten för lång.
Exemplen ovan är kanske inte unika för Sverige, men en tradition behöver som bekant inte vara landsunik heller.

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Livet kan inte vara enkelt när man är så lättkränkt som du!

- Jagfårjuinteens sjunga nationalsången när jag vill!
- Vaffan, jag hörde om en kåMpis som inte fick säga negerbåll!!
- Men shiTt lixom mitt liv går under om nån kommer knallandes i tält! De borde ha adidasbrallor, tribal, rakad skalle som jag!!!
- Jag blir åtalad för Hets mot folkgrupp om jag säjjer God Jul till en nysvensk!
- Läs själva på flashback eller info14 om ni inte tror mig!!!!!!!!

:mad::mad::mad:

Det roligaste med dig Korvis är att du är expert på att skjuta dig själv i foten med dina argument. Bara för att du lägger dig till med att skriva fjortisspråk så kommer ju de här "fördomarna" nånstans ifrån, eller hur?

Alla vet mycket väl att det har varit liv och rasismanklagelser om nationalsången och svenska flaggan. Är det normalt?

Angående knalla i tält, fråga anhöriga till offren i 9/11 vad de känner när de möter en människa i "tält". Vad tror du att de tänker?

Prova att åka till Mekka, spring fram och lägg handen på stenen och skrik GOD JUL! så får vi se hur länge du lever.

Jag kan posta lite gammal hederlig Sovjetisk propaganda om du vill? Men då brinner du väl av i gubbkalsongen....

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
så varför håller du med henne om nu hon har riktigt svaga argument? :confused:

Man kan väl hålla med någon ifråga om en ståndpunkt utan att den personen själv egentligen lägger fram bra argumen. Man kan ju ha egna bra argument för den ståndpunkten.

Om man ska göra en dum jämförelse. Antag att du är mot diskriminering av homosexuella och det argument du lägger fram är att bägar har lika snygga kläder som alla andra.

Då tycker jag att det argument du lägger fram är svagt men jag kan ju samtidigt hålla med dig i din ståndpunkt då det ju finns andra och kanske i mina ögon bättre argument för den ståndpunkten. Det är bara det att du inte lade fram dom argumenten.

För att återgå till ämnet så är jag själv lite kluven till företeelsen.
Visst. Man ska ha frihet att välja klädsel och religion.
Just i fallet med slöjan så tycker jag att den signalerar lite fanatism som ju uttrycks i bloggen som länkades.
Sen är det ju så att svenska seder och bruk säger att man ska ta av sig sin huvudbonad när man är inne. Det är vanligt hyfs. Till huvudbonad anser jag faktiskt att slöja hör. Varför ska slöjan undantas från den Svenska seden att ta av sig mössan inne?

Slöjan signalerar för mig att du representerar en religion och det skall man inte göra som förskollärare. Det ska vara religiöst obundet. på samma sätt som jag anser att poliser inte ska ha turban. Dom representerar polisen och i uniformen ingår en polismössa som ska bäras. Vill man vara polis så får man ha polismössan och lägga av sig sin turban under arbetstiden och vill man vara förskollärare så får man lägga av sig slöjan under arbetstiden och anpassa sig till den svenska normen att vi inte har huvudbonad på oss vid dom tillfällena.
Visserligen säger hon ju i reportaget att under undervisningen så har hon inte slöjan på sig men hur gör hon om det kommer en manlig kollega och tittar in för att säga något. Rycker på sig slöjan fort som fan eller?`
Jag tycker helt enkelt att det sänder lite konstiga signaler.

Sen kommer ju den inställningen självklart lite på kant med just det faktum att jag anser att man ska ha frihet till egna val och det är väl därför jag känner mig lite kluven till det.

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Han glömde även - Vara avundsjuk på alla som tjänar mer pengar än dig, samt härja på alla som är sjukskrivna och arbetslösa.

Det där är inte svensk tradition, det där är svensk socialdemokrati.

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj
du glömde en - knyta näven i fickan.

Vi svenskar har lärt oss sedan vikingatiden att det är att föredra att knyta näven i fickan. Det dör så jävla mycket folk annars. Resten av världen kanske oxå lär sig det en vacker dag.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år