Sluta gömma er bakom slöjan!

Satanja

www.facebook.com/rockphotographersatanja
Gick med
8 Jul 2009
Hoj
Moneyeater (R6)
så varför håller du med henne om nu hon har riktigt svaga argument? :confused:

Hur kan man stå i TV-sändning utklädd till Batman och tro att man kan tas på allvar? Slöjan symboliserar kvinnoförtryck och extremt föråldrade värderingar. Detta är inte någon som bör föras vidare till svenska barn i förskolan. Om Batman inte inser problemet med detta är hon för hjärntvättad för att bli förskolelärare.

Instämmer!
I aftonbladet & Helsingborgs Dagblad stod det för en tid sedan om en kille som fått sparken för att han en dag kommit till jobbet med knallrött hår. Det är INTE OK att se ut hur som helst inom vissa arbetskategorier - till detta tycker jag hör allt arbete där man måste komminucera med andra människor. En läkare kan t.ex. inte en dag komma till jobbet med långa syntetiska dreads i diverse olika skrikiga färger, hur hade ni känt inför denna läkare om ni låg inlagd på sjukhuset? Står man och jobbar på ett lager däremot, där man inte är ett ansikte utåt för sitt företag, tycker jag inte att det spelar någon roll hur man ser ut. Men sålänge man har o göra med andra människor och representerar ett företag och vill att människor känna ett förtroende för en, då KAN man inte gå klädd hur som helst. En heltäckande jävla ninjakostym räknas definitivt bort på ett dagis, enligt min mening.

Satanja

www.facebook.com/rockphotographersatanja
Gick med
8 Jul 2009
Hoj
Moneyeater (R6)
Kan ju säga så mycket att om jag o tjejen hade åkt till Saudi eller annat land med myspys regler så hade hon inte fått gå klädd som hemma för att de inte passar normen, men här ska det vara en rättighet att klä sig som man vill.

Att gå klädd så tillhör varken min tro eller kultur så varför ska jag vara så öppen o välkomnande när de inte är det när jag åker till dem?

Jag har själv varit i Jordanien och rest runt i tre veckor, och kan hålla med dig. Jag var tvungen att ha långärmat, långa byxor, heltäckande skor och håret skulle helst vara uppsatt, alternativt gömt.

När sedan Sverige tar emot flyktingar (eller ja, många är ju inte krigsflyktingar längre direkt...) så ska plötsligt vi anpassa oss efter deras regler och normer, trots att vi erbjuder dem ett bättre liv. Jag kan bli sjukt arg på sådant. Om det nu är så hemskt i irak/iran/jordanien/whatever dom kommer ifrån, så får de ju helt enkelt välja. Bosätta sig i sverige och då även ge upp det mesta av sin muslimska tro, eller helt enkelt bo kvar där de bor och vara muslim ut i fingerspetsarna. Jag kan tycka att om jag varit i deras situation, bosatt i ett krigsland, och alternativet jag hade var att flytta till t.ex. sverige, eller att stanna kvar och hoppas på att jag skulle överleva, då hade jag flyttat och varit jävligt tacksam att jag fått det valet, och då även försökt lära mig språket och leva efter deras kultur m.m.

Tror ni det är okej om jag går runt med rånarluva dygnet runt bland folk, i affärer, på jobbet, på banken osv ?

Finns det inte en lag i Sverige också som säger att man inte får maskera sig, just pga av att man ska kunna identifiera personer ?
Nu säger ju skolan att man inte ska få bära det, det är väl bara att ta av slöjan. Speciellt då dom säger att islam inte kräver att man döljer ansiktet.

Precis, det är valfritt i den muslimska tron hur mycket man vill täcka.
Och precis som du säger, hur skulle det här fungera på banker, forex m.m? Hur FUNKAR det? Tar de av sig burkan då? Det är ju t.ex. helt förbjudet att ha hjälp eller liknande på sig inne på forex. Vägrar forexpersonalen betjäna burkakvinnorna, eller hur funkar det?

Därför att vi i Sverige, till skillnad från Saudi, har religionsfrihet och att en av grundpelarna i vår kultur är just tolerans och rättigheten att själva bestämma vad vi har på oss oavsett om det är tält, tuppkam eller bomberjacka.

På vilket sätt inskränker någon annans kläder dig i ditt liv?

Någon annans kläder inskränker i MITT liv när jag måste hämta mitt barn på dagis där det står en jävla ninjakvinna och tar emot. Jag hade inte känt något förtroende för en sådan person eftersom jag inte skulle kunna identifiera henne, och jag tror du hade känt likadant. Jag har ingenting emot invandrare, faktum är att några av mina närmsta vänner är invandrare. Däremot har jag emot är att de helt enkelt inte kan acceptera den Svenska kulturen. Tar vi emot dem med öppna armar och hjälper dem till ett bättre liv är det minsta de kan göra att visa respekt för vårt lands kultur, religion och lagar.

Det här är en jävligt känslig diskussion som kan hålla på i evigheter, men jag tror att de flesta här kan instämma i vad jag skriver.

jag tar det en gång till, långsamt den här gången:

så varför håller du med henne om nu hon har riktigt svaga argument? :confused:

Jag håller med henne i hennes åsikt. Burkor bör inte bäras på t.ex. dagis. Med svaga argument menar jag att hon inte riktigt uttrycker sig så som jag skulle gjort. Det finns starkare argument för att inte ha burka på ett dagis, men hon väljer att inte använda dessa.

Last edited:

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Jag har ingenting emot invandrare, faktum är att några av mina närmsta vänner är invandrare.

[YOUTUBE-ID]7Z2itFk4dwM[/YOUTUBE-ID]

men hon väljer att inte använda dessa.

så du menar på fullaste allvar, att hon väljer, medvetet, att bli uppfattad som en överstepräst inom religionen IDIOTI?

wow, jag är imponerad av din analys. :lol

Last edited:

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Precis, det är valfritt i den muslimska tron hur mycket man vill täcka.

Någon annans kläder inskränker i MITT liv när jag måste hämta mitt barn på dagis där det står en jävla ninjakvinna och tar emot.
Det är fantastiskt att det är valfritt i den muslimska tron men inte i den svenska kulturen. Skärp dig för fan.

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Jag kan tycka att om jag varit i deras situation, bosatt i ett krigsland, och alternativet jag hade var att flytta till t.ex. sverige, eller att stanna kvar och hoppas på att jag skulle överleva, då hade jag flyttat och varit jävligt tacksam att jag fått det valet, och då även försökt lära mig språket och leva efter deras kultur m.m.

.

:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Jag håller med henne i hennes åsikt. Burkor bör inte bäras på t.ex. dagis. Med svaga argument menar jag att hon inte riktigt uttrycker sig så som jag skulle gjort. Det finns starkare argument för att inte ha burka på ett dagis, men hon väljer att inte använda dessa.

Som argumentet att hon ser ut som en ninja och om föräldrarna går på jävligt tung psykadelia så kan föräldrarna bli rädda? :rofl

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
När sedan Sverige tar emot flyktingar (eller ja, många är ju inte krigsflyktingar längre direkt...) så ska plötsligt vi anpassa oss efter deras regler och normer,

Det handlar väl snarare om att många invandrare faktiskt utnyttjar de rättigheter som vi sedan länge har grundlagsskyddat, nämligen religionsfriheten.

Det är snarare en massa svennebananer som plötsligt vill göra inskränkningar i våra rättigheter för att de inte kan hantera det de inte känner till....

Och när det gäller ditt lilla utbrott där du citerade mig så får jag citera ett av mina egna inlägg som svar:
korvgubbe skrev:
Att förbjuda vissa kläder för vissa yrken har jag inga som helst problem med. Jag anser inte att man skall utbilda iklädd tält eller att man skall rökdyka som brandman med knälångt hår med turban... Att således förbjuda vissa kläder vid viss yrkesutövning har jag inga som helst problem med....

Däremot har jag emot är att de helt enkelt inte kan acceptera den Svenska kulturen.

Vilken är den svenska kulturen?! Beskriv den gärna?

Jag fick för mig att vissa delar av vår kultur måste ha varit viktiga eftersom vi skrev in dem i våra grundlagar. En av dessa grundlagsskyddade saker är religionsfrihet. Andra lagar som vi värnar och följer och som jag ser som "svensk kultur" är den individuella friheten att klä sig som man vill och uttrycka sig som man vill utan åsiktspoliser och smakpoliser som inskränker dina mänskliga rättigheter....

Vägrar forexpersonalen betjäna burkakvinnorna, eller hur funkar det?

De kanske har överseende med burkakvinnornas klädval eftersom de inte varit utsatta för så många brukarånare de senaste åren....

Last edited:

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Vilken jävla pajkastning det råder i denna tråden.... Har ni redan ställt av era hojar?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Böja sig fram o ta den i röven såklart, fast man egentligen inte riktigt gillar det!

Livet kan inte vara enkelt när man är så lättkränkt som du!

- Jagfårjuinteens sjunga nationalsången när jag vill!
- Vaffan, jag hörde om en kåMpis som inte fick säga negerbåll!!
- Men shiTt lixom mitt liv går under om nån kommer knallandes i tält! De borde ha adidasbrallor, tribal, rakad skalle som jag!!!
- Jag blir åtalad för Hets mot folkgrupp om jag säjjer God Jul till en nysvensk!
- Läs själva på flashback eller info14 om ni inte tror mig!!!!!!!!

:mad::mad::mad:

Gabor

Guest
Böja sig fram o ta den i röven såklart, fast man egentligen inte riktigt gillar det!

De finns de som påstår att man vänjer sig...tveksam till det...

precis som att jag skulle vänja mig vid att burkatyper ska bestämma vad jag ska göra, säga eller ha på mig..snart i vår framtid.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Man ska inte uttrycka sina åsikter eller sin tro för tydligt om man jobbar med barn. Därför ska kärringen ta av sig lakanet och alla jävla vänsterflummare till lärare gå och dränka sig. Är det svårt att förstå det, Korvgubbe och Bettskena?

Nej men just det, det gäller ju en muslim! Oh herregud, då får man inte säga nåt som kan uppfattas som en regel eller ett krav! :skrämd

Förlåt Batwoman, lova att inte anmäla mig till DO.

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Man ska inte uttrycka sina åsikter eller sin tro för tydligt om man jobbar med barn.
Korvgubbe och Bettskena?

korvgubbe skrev:
Att förbjuda vissa kläder för vissa yrken har jag inga som helst problem med. Jag anser inte att man skall utbilda iklädd tält eller att man skall rökdyka som brandman med knälångt hår med turban... Att således förbjuda vissa kläder vid viss yrkesutövning har jag inga som helst problem med....

....och du har fortfarande inte lärt dig läsa?!

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Livet kan inte vara enkelt när man är så lättkränkt som du!

- Jagfårjuinteens sjunga nationalsången när jag vill!
- Vaffan, jag hörde om en kåMpis som inte fick säga negerbåll!!
- Men shiTt lixom mitt liv går under om nån kommer knallandes i tält! De borde ha adidasbrallor, tribal, rakad skalle som jag!!!
- Jag blir åtalad för Hets mot folkgrupp om jag säjjer God Jul till en nysvensk!
- Läs själva på flashback eller info14 om ni inte tror mig!!!!!!!!

:mad::mad::mad:

1. Jag lärde mig den aldrig i skolan så jag känner mig inte riktigt utanför just på den punkten!
2. Om religionsfrihet ska hållas då ska även yttrandefriheten göra det!
3. Tribals borde förbjudas enligt lag!
4. Det är sant! Hände min kompis LiXom!! Samt att julbrevet på jobb är inget vidare kul o läsa!!
5. FLASHBACK KAN MAN INTE LITA PÅ!

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
....och du har fortfarande inte lärt dig läsa?!

Sluta vara en sån politiker och förklara varför du inte tycker att de ska undervisa i tält istället. Och var inte så jävla dryg mot folk, förklara vad du själv tycker istället för att köra med nån fjantig ironi med dina flumkompisar på nätet.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka