Sluta snusa?

slippy

med lem
Gick med
2 Feb 2004
Hoj
såld
HELT TOKSNUSSUGEN!

Jäffla skit, har gått bra en period nu men nu kommer suget igen.
:4skrika

Funderar på om man inte ska och börja fest-snusa, men det är väl omöjligt att bara hålla sig till det ?
:va

Har nu varit utan sen i början av feb.

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
tjockisbulle skrev:
HELT TOKSNUSSUGEN!

Jäffla skit, har gått bra en period nu men nu kommer suget igen.
:4skrika

Funderar på om man inte ska och börja fest-snusa, men det är väl omöjligt att bara hålla sig till det ?
:va

Har nu varit utan sen i början av feb.

Slutade förra veckan.. funkar bra än så länge, men oj vad godis är gott

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
tjockisbulle skrev:

Jag slutade snusa för ganska exakt ett år sedan. Har haft någon period då jag "unnat mig" en "festsnus" och en "mot-stressen-snus" men det är nästan lika svårt att vara utan efter att bara ha fuskat lite somd et var att lägga av första gången...

...Så om du inte är massochist och gillar att plåga dig själv så skita i festsnusen.. Cold Turkey är det som gäller..

Det jag därmeot har märkt är att snussuget kommer i vågor och det akuta varar rätt kort stund. Bit ihop i två minuter när det riktiga suget kommer så lär du märka att det är rätt lätt övrig tid..

slippy

med lem
Gick med
2 Feb 2004
Hoj
såld
korvgubbe skrev:
Det jag därmeot har märkt är att snussuget kommer i vågor och det akuta varar rätt kort stund. Bit ihop i två minuter när det riktiga suget kommer så lär du märka att det är rätt lätt övrig tid..

Tror att jag associerar sommarn med snusning,
grilla, ta en kall bira och sen en snus.
Helt galet sugen nu. :huvet

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
tjockisbulle skrev:
Tror att jag associerar sommarn med snusning,
grilla, ta en kall bira och sen en snus.
Helt galet sugen nu. :huvet

...jag slutade på sommaren när jag hade semestern ... Nog för att det är svårt att ta en öl utan snus men det är ännu värre att sitta på kontoret och inte få ta sina obligatoriska snusar...

På semestern bryter man alla rutiner.. Man gör så mycket annat att det faktiskt funkar... Så tre veckors semester utan snus gjorde att jag sedan klarade att dricka morgonkaffe utan att avsluta med en snus. KLarade att äta lunch utan snus efteråt.. o.s.v..

Gick däremot mycket tuggummi... Extra och V6...

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
Troll
LYCKA TILL!

Jag sitter sjalv med svettningar och skakningar i brist pa nikotinet... :3freak :huvet

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Pippi skrev:
LYCKA TILL!

Jag sitter sjalv med svettningar och skakningar i brist pa nikotinet... :3freak :huvet

Det värsta första tiden är att man är livsfarlig i trafiken... När abstinensen var som värst var jag lika ofokuserad och simmig i skallen som om jag var rejält bakis...

En kollega var tvungen att börja snusa igen eftersom han inte vågade köra till jobbet annars! :hihi

slippy

med lem
Gick med
2 Feb 2004
Hoj
såld
korvgubbe skrev:
Det värsta första tiden är att man är livsfarlig i trafiken... När abstinensen var som värst var jag lika ofokuserad och simmig i skallen som om jag var rejält bakis...

En kollega var tvungen att börja snusa igen eftersom han inte vågade köra till jobbet annars! :hihi

AHA!

Tanken slog mig just, jag har BARA kört hoj med snusabstinens, aldrig annars.
kanske skulle gå bättre på mina lektioner om jag peta in en snus .... ? :rolleyes:

(jag försöker verkligen hitta alla anledningar till att börja igen..)

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
tjockisbulle skrev:
AHA!

Tanken slog mig just, jag har BARA kört hoj med snusabstinens, aldrig annars.
kanske skulle gå bättre på mina lektioner om jag peta in en snus .... ? :rolleyes:

(jag försöker verkligen hitta alla anledningar till att börja igen..)

....Den fysiska abstinensen försivinner på mellan två veckor och max en månad... Sen sitter det bara i huvudet...

....Så om någon vecka lär du upptäcka hur en helt ny värld plötsligt öppnar sig och hur du blir grymming på hantera hojen!

Skit i snusen. Allvarligt. Finns inget bra med det. Det räcker med nån enstaka fusksnuss så är det lika svårt att sluta igen som det var när man lade av "på riktigt"..

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
niii kommer dö i hemska sjukdommar om ni inte slutar med snus WHAHAHAHAAAAAAA!!

Avskräckande va?

nu slutar ni nog lätt.

En kompis la av i 2 år, men kände hela tiden suget även efter så lång tid, så han började igen, snus är hårt.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Fan, jag lyckades hålla mig snusfri i veckorna, helt utan problem, men nu ahr jag trillat dit igen. Vetefan varför egentligen. Det var inga prob alls att skita i det i veckorna. Däremot är jag helt karaktärslös när jag får en öl i näven....

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
Som korvgubbe säger, när snussuget börjar likna panik, så tänk att det snart går över och se fram emot när snussuget släpper istället för att tänka att snus är enda lösningen.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
flugan skrev:
Som korvgubbe säger, när snussuget börjar likna panik, så tänk att det snart går över och se fram emot när snussuget släpper istället för att tänka att snus är enda lösningen.

Snus är gott, speciellt när det börjar nalkas helg!
Jag är inte beroende, ajg snusar bara för att det är gott! :hihi

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...