Sluta snusa?

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Hoj
Såld...
cRoC skrev:
Sant.. Stoppar man upp en snus av vana blir det ju inte lika gott. Men har man gott och längtat några timmar så :banana

Nån som gjort eget snus? En kompis gjorde det, blev skitgott! general med lite mer klös.. Rekomenderas om ni tycker det är dyrt me snus

Dedär låter intressant! :D
Har sett/hört nåt om det men vet inte hur..
Upplys mig..

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Hur har det gått för er? Jag har klarat mig fint en månad nu. Det var egentligen bara första 2-3 veckorna som var jävliga. Då mådde jag riktigt riktigt illa och sov kasst. Hade knappt matlust eller kaffesug ens.

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Jag slutade snusa för knappt två år sedan efter 10 års förhållande med general.

Jag skulle ut och jobba lite extra (jobbar till sjöss och är borta längre perioder i taget), bara 4 veckor sen skulle jag få komma hem igen. Tog med så jag skulle klara mig.
Givetvis blev det längre är 4 veckor. Mycket längre.

Jag sparade sista dosan. Den låg i kylskåpet i hytten. Då var jag ju inte utan snus. Jag hade ju kvar sista dosan och kunde gå och hämta den när jag ville. Hade jag varit helt utan hade jag nog fått panik.

Motivationen att sluta kom från mina snusande vänner. jag gick runt och visslade och gjorde intryck att det var världens enklaste sak att sluta snusa medan jag i själva verket hade allvarliga brottningsfighter med herr abstinens... :3freak

I dag, nästan två år efter det att jag tog min senaste snus, känner jag fortfarande att det skulle vara gott med en "feting" ibland. Bland annat är fyllesnusen, när man vinglar hem från krogen saknad. :gnissla

Hursomhelst, ger man bara sig fan på det och har attityden att det är en baggis att sluta, tror jag att alla som verkligen vill sluta kommer att klara det. :tummenupp

slippy

med lem
Gick med
2 Feb 2004
Hoj
såld
Lite trådlyftning

Men allvarligt,
nu har jag varit utan snus i ca 2mån, första veckan (ca 5dagar) var skitjobbiga. Efter det har det gått som en dans, inga problem med behov varken psykiskt eller fysiskt.

FÖRENS NU!

Jag har varit helt toksnussugen i en vecka nu, darrar på händer och känner att hela huvet bara skriker efter en snus.

:4skrika

VAFAN, det är skitjobbit!
Har det varit likadant för er ??

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
0 bhp
Jupp, jag gick igenom samma faser. Men efter drygt 2 mån blev suget för stort och jag började snusa igen! :gnissla

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Jag slutade den 6:e december 2004. Det har gått ganska bra faktiskt, men jag har å andra sidan gott stöd från min flickvän. :krama

Känner fortfarande sug ibland när man tänker på snus, eller när man känner doften från någon annan som öppnar en dosa. För det mesta känner jag dock ingenting utan klarar mig bra.

rozen

.:karatekissemiss:.
Gick med
10 Feb 2005
Hoj
nada =/
tjockisbulle skrev:
Lite trådlyftning

Men allvarligt,
nu har jag varit utan snus i ca 2mån, första veckan (ca 5dagar) var skitjobbiga. Efter det har det gått som en dans, inga problem med behov varken psykiskt eller fysiskt.

FÖRENS NU!

Jag har varit helt toksnussugen i en vecka nu, darrar på händer och känner att hela huvet bara skriker efter en snus.

:4skrika

VAFAN, det är skitjobbit!
Har det varit likadant för er ??

Ta en cigg!!!

Jag började med cigaretter... försökte sluta röka... började snusa... sen slutatde det självklart med både cigg och snus... hade inte råd med båda så det fick bli cigaretterna för jag kände att suget till dessa var större...

Men nu har det gått snart ett år sedan sista snusen och jag röker fort. Men jag är tamefan fortfarnade lika jä-la sugen på en snus idag som efter dag 3... :död

(jag funderar på att sluta röka med då kommer det bli snus.. och jag är rädd att det ska bli båda igen.. =/ )

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
jag slutade i november -04 efter 15års nicotinberoende. första veckan är man snussugen. andra veckan och framförallt tredje så var jag folkilsk manodepressiv och mådde skit dåligt, både fysiskt och psykiskt. nu känner jag bara suget under läppen ibland. men det går över lika fort igen.
anledningen till att jag slutade var dels en sur fru. men framför allt insåg jag att jag var toktorsk på en drog. när man sitter mitt i natten och har en snus kvar i dosan och ger sig ut till en nattöppen mack i spöregn för att skaffa mer gift. sen att svärfar dog av canser i magen gjorde sitt till...
vill man så kan man. men glöm inte att förklara för omgivningen varför man är en skitstövel i 3 veckor

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Boys ni borde testa Choice, nikotinfritt snus.. funka ypperligt för mig
Höll upp i 2 veckor utan problem, men nu tar jag en riktig snus per kväll för att det är så sablarns gott

slippy

med lem
Gick med
2 Feb 2004
Hoj
såld
Men!

Har ni då nå tips på annat ?
Tuggar så mycke tuggummi att magen ballar ur totalt, får springa på muggen som en tok.

inge fejk snus eller cigg!

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
mmmm, va gott det är med snus :)
hivade in en stor general lös under läppen, och det känns så bra :yoparty

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Panos skrev:
mmmm, va gott det är med snus :)
hivade in en stor general lös under läppen, och det känns så bra :yoparty

Jag har heller inget problem med snuset, jag har klarat mig 29år utan att sluta!
Ibland får jag dock tvivel, men då skyndar jag mig att lägga in en snus, för att sedan inse vilket misstag det vore att sluta...

Allvarligt, grattis som fan till er som lyckas sluta, till er som kämpar, bit ihop, ni kanske har det värsta bakom er, och tar ni en enda snus nu så får ni ju gå igenom alltihopa en gång till...

Till mig själv: en dosa om dagen ger 365x20:- = 7300:- om året...
Vad kan man hitta på för 7300:-?
På fem år har man råd att köpa en till begad hoj...

Fast jag har ju ont om plats i garaget redan nu....

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
grymt GuW :yoparty
slutar man så kan man spara en hel del pengar :tummenupp
men jag lägger inte av....är för gott att lägga av :)

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
e-dwarf skrev:
Nu är det såhär att jag har lovat mej själv och en jag tycker väldigt bra om att sluta snusa , jag trodde att det skulle bli lika lätt som att ta tant helga på tutten utan att få en handväska i skallen:fatta! , men ack vad fel jag hade , har vart utan snus i 6-8 timmar nu och börjar verkligen sakna känslan av att ha en prilla under läppen , så hurfan ska man lyckas ? är det nån av er sporthojjare som har lyckats och vill dela med sej av några nyttiga tips? /mvh en väldigt snus-sugen E-dwarf :död

Jag bara slutade, rätt av, för en vecka sedan. Hade inte bestämt något innan, var bra inte sugen rätt vad det var. Jag kommer säkert börja igen vad det lider, men nu har jag klarar mig en vecka utan utan problem. Kanske småäter man lite mer än vanligt, men morötter och frukt har ingen dött av.

Rideass

Ung pung, på skrevraket.
Gick med
3 Apr 2005
Hoj
Tvåhjulssoffa GSA -08
e-dwarf skrev:
Nu är det såhär att jag har lovat mej själv och en jag tycker väldigt bra om att sluta snusa , jag trodde att det skulle bli lika lätt som att ta tant helga på tutten utan att få en handväska i skallen:fatta! , men ack vad fel jag hade , har vart utan snus i 6-8 timmar nu och börjar verkligen sakna känslan av att ha en prilla under läppen , så hurfan ska man lyckas ? är det nån av er sporthojjare som har lyckats och vill dela med sej av några nyttiga tips? /mvh en väldigt snus-sugen E-dwarf :död

Ersätt med godis.
Risken för att bli fet ökar dock, men jag slutade snusa och började träna istället. Har inte snusat sen Januari -04 nu.

Fast, jag blir bra sugen (fortfarande) när någon tar upp en dosa.

Lycka till, det är oerhört svårt ;D

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...