Sluta snusa?

Mr Brownstone

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2004
Hoj
Aprilia rs250 sp
Vad finns det för andledning att sluta snusa?? Lösningen på dina problem är ju jättelätt, sluta INTE! Snus är ju jättegott! Brudar.. bah, snuset är mer värt än så, visa lite karaktä för helvete!!

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Mr Brownstone skrev:
Vad finns det för andledning att sluta snusa?? Lösningen på dina problem är ju jättelätt, sluta INTE! Snus är ju jättegott! Brudar.. bah, snuset är mer värt än så, visa lite karaktä för helvete!!
Visst är det gott, men jag vill gärna hålla nere på det såpass att man har tänderna kvar framöver iaf :gnissla

e-dwarf

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Supertrappad Honda xl125R
Helvete oxså , Vardagarna börjar fan bli problematiska utan snus , jag har inga naglar kvar pga aktivt bitande , Tuggummiräkningen är högre än snusräkningen var , jag klarar fan inte av det här , tror att jag ska börja tjuvsnusa när hon inte ser mej :4skrika

Mr Brownstone

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2004
Hoj
Aprilia rs250 sp
e-dwarf skrev:
Helvete oxså , Vardagarna börjar fan bli problematiska utan snus , jag har inga naglar kvar pga aktivt bitande , Tuggummiräkningen är högre än snusräkningen var , jag klarar fan inte av det här , tror att jag ska börja tjuvsnusa när hon inte ser mej :4skrika
:tummenupp

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
Jag slutade snusa för tre månader sen... eller nått...

Först så lät jag bli nikotin helt men blev galen så jag köpte plåster och trodde det skulle hjälpa, men icke sa nicke. Då köpte jag nikotintuggummin, 4mg och det hjälper faktiskt... tills dom är slut och man råkar köpa ciggaretter istället.

Nu har jag lyckats med bravaden att börja röka istället vilket kan vara lite dumt. Började ju snusa en gång i tiden för att sluta röka :va :huvet Idag när jag var ute på promenad så gjorde jag dock såsom man gjort så många gånger innan, slängde paketet och tänkte att nu är det nog. :angel

Vi får väl se, men så länge man är lycklig så är det bara att vara nöjd. :jisses

e-dwarf

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Supertrappad Honda xl125R
Nikotinplåster och tuggummin verkar vara snordyra , Fan det är ju dyrare att sluta än o börja :fyllisar

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Fasiken, jag har sovit skitdåligt varje natt sen jag "började pausa". Får hoppas det går över snart.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Det värsta är att kaffe inte är gott längre utan snus. Mitt morgonkaffe som annars är en av dagens höjdpunkter smakar bara piss.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
HanneZ skrev:
Vad har snusande med karaktär o göra då :)
Tänkte mer på snusets karakrät än på snusarens... ;)

Tja... är man viljesvag antar jag att det är lättare att börja och svårare att sluta. Man får dock komma ihåg att nikotin är bland de allra starkast beroendeframkallande drogerna som finns.

sp33dy

Svärmorsdrömmen.
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
WR450, DB7
Upplever liknande problem som dig, mb.
Har sedan snusstoppet (8 dagar sedan) haft svåra sömnproblem. Vaknar stup i kvarten :(

Vet att tillvänjningsperioden för nikotin är ungefär 6 månader, men vilken är avvänjningstiden, dvs hur länge sitter det värsta suget i?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln