Slutspurten i Allsvenskan!

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Härligt med lite diskussion!

Vad jag har att komma med just nu är inte mer än...

HEJA BLÅVITT!!!!!!!

:hej
 

Baby-ninja

youliveaslongasiletyou
Gick med
3 Aug 2003
Ort
På ön mitt i stan
Hoj
Baby ninja
Chris Ash skrev:
Varför? Hur kan du få detta till en kamp mellan klubbarna?

Det lustiga är att den senaste matchen jag var på med HIF var när de vann svenska cupen. Jag är alltså inte speciellt intresserad längre. "Ditt och mitt lag" har ringa betydelse för mig.
För dig nä, men för mig och många andra har det de! Det jag framförallt vill ha fram är att ni sitter där bakom datorn och hackar på Gnaget utan att tänka på att det ser precis likadant ut i era egna klubbar!! Våldet på arenorna runt i detta land skapas inte av AIK.
Det är precis samma situation på alla arenor, den enda skillnaden är att på norra läktaren på Råsunda är det 8000. På era klacksektioner är det 800...
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
Baby-ninja skrev:
För dig nä, men för mig och många andra har det de! Det jag framförallt vill ha fram är att ni sitter där bakom datorn och hackar på Gnaget utan att tänka på att det ser precis likadant ut i era egna klubbar!! Våldet på arenorna runt i detta land skapas inte av AIK.
Det är precis samma situation på alla arenor, den enda skillnaden är att på norra läktaren på Råsunda är det 8000. På era klacksektioner är det 800...

Den ruttna delen av supporterskaran är större, både till antalet och procentuellt sett, i AIK än i resterande storklubbar i Sverige. En slump? Skulle inte tro det.

Edit: jag skulle ju inte skriva mer. Fan också. :huvet
 

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Stockholm/Värmdö
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
McB skrev:
Den ruttna delen av supporterskaran är större, både till antalet och procentuellt sett, i AIK än i resterande storklubbar i Sverige. En slump? Skulle inte tro det.

Större ja, procentuellt nej.

Dessutom ÄLSKAR media att klanka på AIK vilket gör att det skapar förjävla mycket större och fler rubriker när det händer nånting kring AIK.

Härmed inte alls sagt att jag försvarar idioterna.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Baby-ninja skrev:
Självklart, fakta är fakta... Hade bara blivit imponerad om du skrev ihop din text själv och faktiskt visste hur många guld och så vidare... Du verkar vara en trogen supporter iaf! det ska du ha cred för!!! Åka hela vägen till ullevi för att se ditt lag spela... Eller hur va det nu? :banana

Märkte ironin där... Men varför jag inte kunde åka o se årets match har du inte med att göra.

Har INTE varit inne på BA:s hemsida och sett vad dom tycker om våld men detta är saxat från MFF Supports sida...

MFF:are mot våld.
2004-10-17
MFF Support och Malmö FF uppmanar i en gemensam aktion alla MFF:are att skriva på mot våld.

Våldet i samhället oroar allt fler människor i dag. Våld runt fotbollen har förekommit på alltför många platser runt om i världen, men är något vi i Malmö har varit lyckligt förskonade från under en längre tid.

MFF Support har under hela sin existens tagit avstånd ifrån och aktivt arbetat mot våld och rasism. Samma värderingar präglar Malmö FF:s verksamhet. Vi kan emellertid inte bara slå oss till ro och tro att Malmö för alltid är en fredad zon. Arbetet för en trygg och säker fotbollsmiljö är en ständigt pågående process.

För ett tiotal år sedan fanns det i Malmö individer som ville använda fotbollen som plattform för våld och skadegörelse. Deras utrymme krymptes efterhand och ganska snabbt försvann våldstendenserna. Under hösten har det visat sig att det återigen finns några personer som vill utnyttja Malmö FF för liknande ändamål. Både Malmö FF och MFF Support tar självfallet bestämt avstånd från detta beteende.

För att arbetet mot våld ska bli framgångsrikt är det viktigt med ett tydligt avståndstagande från alla oss som ogillar våldets utbredning och som vill bevara fotbollen och samhället som en trygg och säker miljö. Som en manifestation mot alla våldstendenser vill vi här genomföra ett upprop till alla fotbollsälskare som delar vår uppfattning.

Vi uppmanar dig att skriva på denna namninsamling och markera ditt avståndstagande från våld inom fotbollen, idrotten och samhället!

Malmö FF och MFF Support - Tillsammans mot våld

En sista fråga Baby-ninja?

Varför skriver du i en tråd som gäller Slutspurten i Allsvenskan?
Ditt lag spelar ju inte där nästa år... :banana
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Baby-ninja skrev:
För dig nä, men för mig och många andra har det de! Det jag framförallt vill ha fram är att ni sitter där bakom datorn och hackar på Gnaget utan att tänka på att det ser precis likadant ut i era egna klubbar!! Våldet på arenorna runt i detta land skapas inte av AIK.
Det är precis samma situation på alla arenor, den enda skillnaden är att på norra läktaren på Råsunda är det 8000. På era klacksektioner är det 800...

Trist att ni inte kan skilja på spel och våld. Jag är själv inbiten motståndare till allt våld i samband med fotboll och är själv offer för det, jag har påtalat det
hundra gånger men det går liksom inte in.....Om jag inte hade varit fd HIF supporter, hade mina uttalande innehållit mer sanning då?

Det är alltså tio gånger fler apor och grobianer på Råsunda än andra arenor? Vad konstigt att de får mest uppmärksamhet då, ni har ju definitivt inte tio gånger mer publik.
 

Baby-ninja

youliveaslongasiletyou
Gick med
3 Aug 2003
Ort
På ön mitt i stan
Hoj
Baby ninja
Chris Ash skrev:
Trist att ni inte kan skilja på spel och våld. Jag är själv inbiten motståndare till allt våld i samband med fotboll och är själv offer för det, jag har påtalat det
hundra gånger men det går liksom inte in.....Om jag inte hade varit fd HIF supporter, hade mina uttalande innehållit mer sanning då?

Det är alltså tio gånger fler apor och grobianer på Råsunda än andra arenor? Vad konstigt att de får mest uppmärksamhet då, ni har ju definitivt inte tio gånger mer publik.
Du förstod vad jag menade med det jag skrev så du behöver inte göra dej löjligare än du är...
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Baby-ninja skrev:
Det är precis samma situation på alla arenor, den enda skillnaden är att på norra läktaren på Råsunda är det 8000. På era klacksektioner är det 800...

Ähum... mer fakta, denna gång ifrån svenskfotboll.se :fakta

Allsvenskan herrar

Publiksnitt

19454 Malmö FF

13880 AIK

13073 Hammarby

12587 IFK Göteborg

Så snälla, snacka inte om klackens storlek...
 

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Granne med September
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Baby-ninja skrev:
Kunde inte sagt det bättre själv... Så har vi ju lirat en match utan publik oxå :)
Det som jag är mest fundersam är varför det står så mycket om när AIK åker ur. Visst de är från stockholm och har säkert fler supportrar än Trelleborg, men man är jäkligt trött när det står sida efter sida om AIK eller stockholms lag överhuvudtaget. Kan det bero på att tidningen kommer från stockholm? De kanske inte kan förstå att de som läser blaskan är från andra ställen.
Hoppas att AIK kommer förbli i superettan! :yoparty
 

Baby-ninja

youliveaslongasiletyou
Gick med
3 Aug 2003
Ort
På ön mitt i stan
Hoj
Baby ninja
sportarn skrev:
Det som jag är mest fundersam är varför det står så mycket om när AIK åker ur. Visst de är från stockholm och har säkert fler supportrar än Trelleborg, men man är jäkligt trött när det står sida efter sida om AIK eller stockholms lag överhuvudtaget. Kan det bero på att tidningen kommer från stockholm? De kanske inte kan förstå att de som läser blaskan är från andra ställen.
Hoppas att AIK kommer förbli i superettan! :yoparty
Eller för att alla älskar att hata oss?
 

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Stockholm/Värmdö
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Det står mycket om AIK eftersom alla har åsikter om AIK. Trelleborg bryr sig 10 personer om och det är säkert 8 miljoner som bryr sig om AIK, framförallt en sån här dag då ALLA helt PLÖTSLIGT är inbitna fotbollsintresserade.

Tidningar skriver om det flest vill läsa om.
 

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Granne med September
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
sege skrev:
Det står mycket om AIK eftersom alla har åsikter om AIK. Trelleborg bryr sig 10 personer om och det är säkert 8 miljoner som bryr sig om AIK, framförallt en sån här dag då ALLA helt PLÖTSLIGT är inbitna fotbollsintresserade.

Tidningar skriver om det flest vill läsa om.
Jag är glad om jag slipper läsa om stockholmslagen, ju mindre desto bättre. Kan inte direkt säga att det finns någon i min bekantskapskrets som läser om dessa lag. Läser hellre om damfotboll div 3. :arsele
Så dina "8 miljoner" :arsele :arsele
 

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Stockholm/Värmdö
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
sportarn skrev:
Jag är glad om jag slipper läsa om stockholmslagen, ju mindre desto bättre. Kan inte direkt säga att det finns någon i min bekantskapskrets som läser om dessa lag. Läser hellre om damfotboll div 3. :arsele
Så dina "8 miljoner" :arsele :arsele

Du verkar jävligt engagerad i AIKs öde utan att bry dig och vilja läsa.

:arsele på dig själv.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top