Smärta

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Jag säger bara en sak killar.... FÖDA BARN!!! Inser ni hur det är att skita ut en handboll i 10-20 timmar i sträck!!!

Som klar tvåa kommer att pierca bröstvårtorna...

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Jag säger bara en sak killar.... FÖDA BARN!!! Inser ni hur det är att skita ut en handboll i 10-20 timmar i sträck!!!

Har du att pierca bröstvårtorna som klar tvåa efter att föda barn så kan jag med all säkerhet slå fast att det gör ondare att klubba ur sig ordentligt än att föda :fakta

;)

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
De ostoppbara migränanfallen jag fick åtminståne en gång i veckan i 13 år.
Fysiskt svag och mentalt nerlsagen dagen efter. För att inte tala om under själva attackerna. Jösses. Det finns ingen gud.
Det är inte roligt att ligga totalt bortkopplad från omvärlden och skaka i kallsvett och sina egna spyor medan man seriöst överväger om inte döden vore bättre väg.

Jojomen.

Edit: Brutna armar och ben har ingenting att sätta mot riktig migrän.
Tvärtom hade det varit en befrielse att få byta till den smärtan istället, även fast det är en eller flera gånger i veckan.
Notera "riktig migrän." Ordet slängs runt för mycket och används av gemene man vid vanlig huvudvärk.
Ungefär som att jämföra månen och solen i storlek.
Har knaprat starka pronaxen vilket du vet vad det e misstänker jag... kan lätt ta en migrän attack igen efter denna olycka.
Hade stress migrän i 3 år började det bli lite vita flingor o skit framför ögonen så visste jag vad som komma skulle... Kännslan utav när en nål faller i golvet var som att jämföra med att stå 1 meter ifrån hiroshima (STAVA)
Men det är en jäkla skillnad på smärta o smärta.. skummt det där...

Sjuk tråd iövrigt=)

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Skillnaden är längden på hur länge smärtan varar... föda barn tar oftast sån jävla lång tid! Inte skita eller pierca sig, det går snabbt;)

Pierca sig går fort men skita kan ta sin lilla tid. Ni kan ju lösa det med kejsarsnitt i värsta fall, det ju lite värre för oss män på skithuset :crash

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Nåja, var börja? :hihi

Har bränt mig på lödkolv åtskilliga gånger, svider en hel del, men inget farligt.

Lyckades banka in ett rejält hack i handen för ett par år sedan. Skulle slita bort en metall platta ur en dator, tog i allt vad jag kunde, mitt i allt släppte det, och handen for rakt in i en stål kant på andra sidan lådan. Fick ett hack mellan benet som går till lill fingret och det som går till ring fingret. Gick djupare än benet, så på yttre sidan av hacket såg man benet i handen, måste plåstra så att inte kanten av handen skulle vika sig bort från benet men det var inte så farligt.

Min ena axel är lite udda efter en judo skada. Om jag bär nått tungt utan att spänna axel muskeln, säger det "plopp!" och så far armen ~10cm längre ned. Detta gör inte ont alls i sig, men om man vrider armen innan man släpper taget och den ploppar upp igen känns det inge vidare kan jag säga, sådär att en gång räcker... :näsblod

Lyckades ju krasha min mito ner i ett tvärgående dike ca 2m ned i slutet av juli. Kännslan när armbägen tar i mark och slipar bort över en halv cm på några meter är inge kul, jävlar va det bränner. I samma veva bröt jag över arm, lårben, fick nervskada, fick lungkontusion, m.m. Då är helt klart närvskadan värst, med råge, inge kul, specciellt att sparka i bordsben m.m. med nervskador i foten, jäklar vad det buggar sig i nervcentrat då. Brutna ben gör inte så ont, att man inte kan göra vad man vill är jobbigt, men smärtan är inget att bry sig om.

Värst av allt är nog ändå bukspottkörtel inflammation, det är någonting jag inte vill få igen för allt i världen. Det börjar milt, men för varje timme som går blir det värre utan behandling. Till saken hör att läkarna inte hittade felet, och det tog en månad innan det vände. Efter en vecka är detta olidligt, efter en månad utan behandling vill man ha dödshjälp. När dom ger stora doser morfin intravenöst och det inte hjälper, då är det jobbigt vill jag säga, morfin är annars rätt häftiga grejjor. Jag tar hellre en rejäl kick i nötterna varje dag, hela dagen, varje sekund, den smärtan kommer inte i närheten av denna skit efter en månad.

Använd kondom då?

Last edited:

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Notera "riktig migrän." Ordet slängs runt för mycket och används av gemene man vid vanlig huvudvärk.
Ungefär som att jämföra månen och solen i storlek.
Jag tror också att extrema varianter av huvudvärk är det värsta man kan tänka sig. Jag har själv varit förskonad från detta, men har genom jobbet fått insikt i vad det kan innebära. Men det du kallar för "riktig migrän" ligger ändå i lä jämfört med detta:

"Horton's Syndrome, doctors say, causes the most intense pain a human being can endure. It results in the highest suicide rate of any pain-related illness."

http://en.wikipedia.org/wiki/Cluster_headache

Bifogat

• head1.jpg
    head1.jpg
    22.7 KB · Visningar: 44
Last edited:

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Axeln ur led som tidigare nämts, rent smärta mässigt. Men att skära sig djup ger en obehagskänsla som är ganska jobbig. Men gillade man Fight Club så försöker man ju njuta av smärtan.

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Bland det värsta för mig va nog när jag ralmade med en kniv då jag va 15 år och skar av 4 fingrar på höger hand. Genom benet... Har väl ungefär 80% rörelse i de flesta av dem

Det som kommer på plats 2 är då jag blev misshandlad av poliser på Irland och hamnade i någon konstig spasm. Detta vara i drygt två dygn. Kunde inte röra mig, då hamnade hela kroppen i total paralyzering och jag klarade inte att andas, alla muskler i halsen bara stramade som 1000-nålar. Läkarna visste aldrig va det va. jag va 21 bast och låg och grät som ett barn för jag va livrädd ;)

Thaiboxningen är #3, ett slag på näsan är helt sjukt drygt

Last edited:

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Riktigt ont i magen är nog det värsta jag har varit med om, men å andra sidan har jag aldrig gjort illa mig särskilt mycket.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Just ja, när jag fick skallbasfraktur så hade jag något överjävligt ont i huvudet. För att göra en lång historia kort så var det två olika olyckor, troligtvis fick jag skadan i första men drar mig för att åka in till sjukan. Precis innan den andra olyckan låg jag utslagen på en gräsmatta och hade satans ont i huvudet. Sen krascha jag bilen ganska hårt och då blev jag tvungen att åka in, då hitta de dock inget. Men dagen efter kunde jag inte stå upp pga värken och då åkte jag in igen. Då var jag 24 timmar ifrån att få hjärnhinneinflamation och hamna på dropp. Det vill jag inte få igen.

Så jag förstår verkligen er som har migrän, men kan inte skydda sig eller tänka bort den. Det kan man med nästan all annan smärta.

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
Jag tror den värsta smärtan man kan utsättas för är en blandning av fysisk och psykisk, att man alltså inbillar sig att det gör mer ont/är värre än vad det egentligen är. Hur man personligen uppfattar smärtan är alltså olika och går väl inte att jämföra personer emellan.
Som tur är har jag inget jag råkat ut för något som stämmer in på den beskrivningen med blandning av fysisk och psykisk smärta. Men, det smärtsammaste jag kan minnas är när jag skulle skita och fick kramp i ringmuskeln, sammtidigt som en riktig bamse var på gång. Fick vänta till nästa dag med att skita och var öm i två dagar.:arsele (iofs så bidrog nog den befriande tanken att få skita i lugn och ro i kombination med kramp och hysterisk smärta till att det uppfattades som väldigt smärtsamt)
Har varit med om värre olyckor men då har smärtan dämpats av adrenalin.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag hoppade ner från en liten stege och satte foten på en skruv som STOD upp på golvet, en 45mm gipsskruv var det bestämt. Genom skon och in i foten och polaren fick skruva ut den med skruvdragaren. Det var en smärta som gjorde så fruktansvärt ont just då men som gick över väldigt fort.
Men slå i tån mot en bordskant eller dylikt slår allt, det är paniksmärta utan dess like, oavsett hur mycket blod man än tappas på.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln