Smärta

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag lyckades få en smått bisarr skada för några år sedan. Efter att ha halkat på en tvål i duschen i yrvakendimman likt en stelopererad farbror så lyckades jag ta emot min palsternackiga kropp med hjälp av att gränsla toalettringen mellan långfingret och ringfingret, för att sedan segla ner hela näven i avloppsbadet. Den stackars huden mellan dessa fingrar som inte alls var beredd på en sådan konstig påfrestning gav ju givetvis rejäl jävla vika. Om man särade på fingrarna kunde man se ända in till senor och ben, och all min stolta simhud var som bortblåst, istället förflyttades fingrarnas början ett par centimeter in i handflatan. Det gjorde lagom ont, och några tjusiga stygn fick jag som plåster på såret.

Men jag får ju trösta mig med att jag iallafall hade vett att flaxa ut paddlarna i fallet, annars hade jag nog haft ett tjusigt Gustavsbergsgravyr mellan mina glåmiga synbollar.

/perris

skrattar så att jag gråter här...:rofl förlåt!:rofl

edit: ...:rofl :roflr :rofl

Solid snake

Guest
Hmm, ja det måste nog vara när jag var i Turkiet för 6-7 år sedan.

Semestern började bra, 1a dagen så fastnade jag med ena foten i gallret som går runt swinningpoolen, och rev upp hela foten så vener och annat krafs gick av, sprutade måttligt med blod kan jag säga.

Fick ju sytt och sånt, sen när kompresserna och bandaget skulle av var det den värsta smärtan jag nånsin har varit med om, även fast det var blötlagt så det skulle lossna lätt så hade det såklart fastnat i alla stygnen så när doktorn drog av det så ville stygnen såklart följa med i mina 1½ dag gamla sår.

Sen är det diverse stukningar också, typ sånna stukningar som känns precis som om foten skulle gå av.

För att inte tala om när jag fick ett 20cm långt skrapsår på armen, det brände gött, fint ärr fick man också.

Sen var det ju när man krockade också, stukade foten rätt duktigt då och till och med benet var svullet halvvägs upp till knäet, foten var helt blå. :3freak

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Jag säger bara en sak killar.... FÖDA BARN!!! Inser ni hur det är att skita ut en handboll i 10-20 timmar i sträck!!!

Som klar tvåa kommer att pierca bröstvårtorna...

Kvinnor är konstiga...samma kvinna som som svärandes och fräsandes har krystat ut tre ungar utan en tår lipar som en fontän när hon skär sig på ett papper....:va

Värsta smärtan..riktigt ont har man haft många gånger, men två saker som sitter kvar i minnet är ett lillfinger täckt av brinnande underredsmassa när jag låg och svetsade under min gamla opel och tre trasiga muskelfästen i bröstkorgen kombinerat med en mysig dubbelpipig lunginflammation

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Värsta smärtan..riktigt ont har man haft många gånger, men två saker som sitter kvar i minnet är ett lillfinger täckt av brinnande underredsmassa när jag låg och svetsade under min gamla opel och tre trasiga muskelfästen i bröstkorgen kombinerat med en mysig dubbelpipig lunginflammation

Det faller nästan under kattegorin komiska smärtsituationer. typ när man får en svetsloppa i skon och innan man hinner få av skon har den lilla loppan svalnat mot huden.

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Det faller nästan under kattegorin komiska smärtsituationer. typ när man får en svetsloppa i skon och innan man hinner få av skon har den lilla loppan svalnat mot huden.

Sant, det var nog en viss grym komik inblandad...Men jag lyckades fan tillåmed släcka svetsen innan jag ålade ut från den illa uppallade opeln och löpte femtio meter till närmsta vattentunna...:D Det var mindre komik at the doctors när han plockade rent såret ända ner till benet...:huvet Märkligt nog kan man knappt se ärret idag, så nåt rätt måste han gjort.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Två basebollar rakt upp i 'Das glockenschpiel'... en kastad och en slagen med basebollträ (givetvis :rolleyes: ) Låg i fosterställning i närmare en halvtimme och fick sen bli skjutsad hem för jag inte kunde gå.

Varför måste kulorna hänga på utsidan??? Alla andra organ e ju inbyggda! :va

Tias

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FIREBLADE -12 & -03, HUSKY SMR511 -11, YZ250F -12
När jag spontant tänker på smärta var när man gick i 4e klass och jag och en kompis stod inne på toaletten i korridoren och larva framför spegeln lr nåt och hade ena handen mellan dörren och dörrkarmen (där de är typ 2cm springa när dörren är vidöppen) och en annan kompis stormar in och smäller igen dörren... en sån där tung jävla dörr, får rysningar bara jag tänker på det även fast de e så jäkla längesen.
Nog har man varit med om en del olyckor o klantigheter genom åren som verkar mycket värre än detta men nee.. fan va ont det gjorde i dom trasiga fingrarna :)

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
När det gör riktigt ont, så gör inte så ont. Värsta är att brännas sig man har ont så sjukt länge så man blir irriterad.
Men 3ärr i pungen och alla kändes lite smått. Men krossa ben mm gör inte så förbannat ont kroppen tar bra hand om smärta.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
smärta kan vara lurigt, jag drog en typ av skottkärra, (fast mer som en låda, med ett tvärgående handtag,) baklänges, fullastad i ett trångt utrymme och missar ett fast föremål på väggen som handtaget tar i och skottkärran stannar, bara det att jag hade två fingrar mellan.
ett får rejält med stryk och det andra så illa att det spricker som en stekkorv som man kokar.. fläker sig från fingertopp till första leden nästan in till benet.
Det märkliga är att då och de närmast kommande dagarna så gör det andra fingret ondare...

Värsta jag upplevt va 40 timmar efter att jag krossade foten i en vurpa/sista natten innan dom operarade.
Stora mängder morfin och lite sömnmedel men jag låg och vred mig i smärtor hela natten ändå..
usch :jisses :gråta :ätapiller

känner igen och upplever nytekniks "slå i huvet" grej exakt lika, om jag slår i huvet blir jag massmördare delux för en sekund..

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
När det gör riktigt ont, så gör inte så ont. Värsta är att brännas sig man har ont så sjukt länge så man blir irriterad.
Men 3ärr i pungen och alla kändes lite smått. Men krossa ben mm gör inte så förbannat ont kroppen tar bra hand om smärta.

Måste nog hålla med dig nu när jag tänker efter, brännskador gör så sjukt ont och slutar aldrig heller :(

Perris

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Honda plastraket a´la nittiotal!
Hehehe! Men de 14 bastanta ryska sjömän som är innebende här och varje morgon ockuperar badrummet i två timmar för att smörja in bringan med olja och kvittra om pagefrisyrer är alla straighta så det hade inte kunnat hända.
skrattar så att jag gråter här...:rofl förlåt!:rofl

edit: ...:rofl :roflr :rofl
Varsågod och skratta så bäckenbotten hoppar ur led, det gjorde doktorn med.

Det var ganska roligt när såret nästan hade läkt, fast huden inte växt ihop ändå mellan fingrarna (tog nog bort stygnen åt helvete för tidigt), då hade man en behändig ficka att lägga mynt och skrammel i. Numera är det dock ihopväxt och ett väldigt tufft gangster-ärr är allt som vittnar om den horribla händelsen.

/perris

Mrs. Laphroaig

Guest
Min värsta smärta var när jag vaknade upp efter min hjärtoperation dvs med itusågat bröstben och 24 revbensfrakturer. Denna smärta gick över efter ca 6 månader efter operationen när det mesta var läkt. Men det var 6 urjävliga månader !

För övrigt är kronisk smärta som aldrig någonsin försvinner dvs att alltid varje jävla dag/natt ha konstant ont. Det tar på krafterna !
Detta har jag i hela kroppen samt att smärtan förvärrades kraftigt efter trafikolyckan -05. Skulle lätt ta smärtan efter hjärtoperationen om det skulle innebära att jag sedan skulle vara smärtfri.

Iridium

DNF
Gick med
17 Sep 2006
Hoj
R1
Svårt att gradera. Ganska objektivt i relation till ålder. När jag var typ sex fick jag en ganska kraftig sticka under nageln, hela vägen in till nagelbandet. (Lekte med bilar på gammalt trägolv.) Det var ingen höjdare. När jag var lite äldre råkade jag såga mig i tummen med en vinkelslip. Det var heller ingen höjdare.

De som kan det där med tortyr säger att fotsulorna är känsligast.

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
gixxah sevenfifteh
Skrev inte jag i den här tråden igår? :va
Hattar när skriven text försvinner ut i cyberrymden! :mad:

:backontop
Som jag skrev förr: Det gjorde väldigt ont att stoppa den där hockeypucken med knäskålen min, det var ingen slapshot av Mats Sundin direkt men hård o kantig var den pucken.. :(

Gjorde rätt ont att bryta underarmen oxo men inte ondare än förra veckan när jag böjde mig ner i badrummet för att plocka upp något, ställer mig upp med full kraft för att med bakhuvet slå av badrumsskåpet från sina skruvfästen, lyckades fånga den över huvudet så den klarade sig...

Som någon sa så är såna där vardagssmärtor högt upp i rangordningen, minns förut när jag vred ur skurmoppen, jag är sån där som måste göra allt överdrivet noggrant så jag tog i extra mkt och rätt som det var så vek sig moppskaftet på mitten och tar i en snabb rörelse fart rätt mot käften min... Fan va jag var arj då! :mad: :gnissla

Men jag måste säga att jag klarat mig väldigt bra undan vad jag förmodar är värre smärtor och det är jag glad för, det här är en tråd som jag verkligen inte vill "vinna" i! :D

Iridium

DNF
Gick med
17 Sep 2006
Hoj
R1
Fast tortyr nu för tiden har väl inte så mycket med smärta att göra. Googla på Kubark manualen.

:felämne

Mycket intressant, tack för tipset. Jag såg en dokumentär för en tid sedan med en chilenare som jobbat med tortyr. Han hade mycket bisarra grejer att berätta. Bla kvastskaft i arslet och blanktråd runt magen som sedan kopplas till elnätet. "Jag är en helt annan person när jag kommer hem till mina barn." Tacka fan för det. Mänskligheten är bra skruvad.

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...