Småbuset får igen!

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
amullo skrev:
Jag såg en lösning i från sydafrika som skickade 20.000 volt stöt genom sätet om man körde iväg bilen med larmet aktiverat. En annan med en rökgranat som gick av inne i kupen.. svårt att köra om man inte ser något.

Och eldkastare längs sidorna, riktade uppåt. Carjacking och kidnappningar är ett stort problem där.
 

Espen

Medlem
Gick med
26 Oct 2003
Ort
Stavanger, Norge
Hoj
Speed Triple R -15
DFMSWEDEN skrev:
Du tog åt dig "direkt"...... :banana

Eller är det inte onödigt att stjäla något som är mitt då?

Jag har fått lära mig att inte stjäla.....och gör du det ifrån mig...kostar det dig hela livet vill jag lova......men även kanske mig också "om" jag åker dit.....men det är det värt....... :tummenupp

//DFMSWEDEN

Du fick lära dig att inte stjäla.
........men..........glömde...........dom...................lära...........dig............att...........bygga...........meningar? Fick du inte veta att man inte kallar folk för idioter? Fick du inte veta att det är fel att beröva människor deras liv?

Och nej jag tycker inte synd om killen som med största sannolikhet får leva med bestående mén på hörseln!
 

s9d8as0vjk

Guest
När det gäller inbrott i folks hem ska fasen straffet vara livslångt då den som blir drabbad av inbrottet ofta får livslånga psykiska problem. Ett bilinbrott är dock aningen mindre "allvarligt" tycker jag ... dock ska påföljderna vid alla typer av stölder och häleri resultera i kraftiga straff !

Killen med sirenerna tyckte jag gjorde helt rätt ! Är man så jävla dum att man först och främst gör inbrott i någons bil, sen fortsätta när larmet går, och sedan göra en anmälan ang händelsen så förtjänar man fasen lite lomhördhet. Tummen upp till bilägaren !

Har ju cirkulerat lite andra storys om att skydda sin egendom som tex rakblad bakom extraljus, uträtade fiskekrokar under sittdynan m.m.
 

Mech

www.apan.se
Gick med
24 May 2004
Ort
Umeå
Hoj
R
Espen skrev:
Du fick lära dig att inte stjäla.
........men..........glömde...........dom...................lära...........dig............att...........bygga...........meningar? Fick du inte veta att man inte kallar folk för idioter? Fick du inte veta att det är fel att beröva människor deras liv?

Och nej jag tycker inte synd om killen som med största sannolikhet får leva med bestående mén på hörseln!
Hihihi.

Men fan vad det måsta ha ljudit om killen ligge kvar och kvider.
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Helt rätt av killen, hoppas nu verkligen inte att systemet e så fuckat (som jag nästan tror att det är), så att killen blir straffad för att han hade larmat sin bil.

Sluta dalta med brottslingar för heeelveeeeteeeeeeeeeee!!!!!
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Måste helt klart säga att sveriges lagar ang imbrott är helt sjuka. att du kan åka dit på att en tjuv halkar på din trappa mm det är lustigt.
Klart att killen ska få straf och att inte hans anmälan ska gå igenom.
 

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin
DFMSWEDEN skrev:
Du tog åt dig "direkt"...... :banana

Eller är det inte onödigt att stjäla något som är mitt då?

Jag har fått lära mig att inte stjäla....och gör du det ifrån mig...kostar det dig hela livet vill jag lova....men även kanske mig också "om" jag åker dit.....men det är det värt....... :tummenupp

//DFMSWEDEN


Jag tycker det ska vara dödsstraff på alla fortkörningar över 15 kmh. Jag menar, man vet ju att man begår ett brott när man kör för fort och skall därmeds straffas för det.









:näsblod
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Jag är inte sugen på att betala för deras fängelsestraff men det kanske bara är jag. Tror inte långa fängelsestraff är så bra iallafall. Om jag skulle vara tvungen att sitta jättelänge för en skitsak jag gjorde i fyllan på väg hem så skulle det föda ett otroligt hat mot sämhället och systemet. Visst om någon skulle göra inbrott i min bil och jag fick tag på han så skulle han kanske få lite ansiktstid med fröken tegelsten men då skulle jag också vara förblindad av ilska och inte kapabel att tänka som folk. Jag tycker inte han som hade bilen ska ha ett fängelsestraff eller gigantiska böter men jag tycker han ska få böter för att vi kan ju inte visa att det är tillåtet så att folk börjar bygga sina egna madmax larm på bilarna.
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
honkiie skrev:
Jag är inte sugen på att betala för deras fängelsestraff men det kanske bara är jag. Tror inte långa fängelsestraff är så bra iallafall. Om jag skulle vara tvungen att sitta jättelänge för en skitsak jag gjorde i fyllan på väg hem så skulle det föda ett otroligt hat mot sämhället och systemet. Visst om någon skulle göra inbrott i min bil och jag fick tag på han så skulle han kanske få lite ansiktstid med fröken tegelsten men då skulle jag också vara förblindad av ilska och inte kapabel att tänka som folk. Jag tycker inte han som hade bilen ska ha ett fängelsestraff eller gigantiska böter men jag tycker han ska få böter för att vi kan ju inte visa att det är tillåtet så att folk börjar bygga sina egna madmax larm på bilarna.
Ok, men då hoppas jag att någon knycker din hoj och klotar för att du hade dåligt mönsterdjup i däcken, och att du får betala böter samt skadestånd till tjuven :tummenupp
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
honkiie skrev:
Jag är inte sugen på att betala för deras fängelsestraff men det kanske bara är jag. Tror inte långa fängelsestraff är så bra iallafall. Om jag skulle vara tvungen att sitta jättelänge för en skitsak jag gjorde i fyllan på väg hem så skulle det föda ett otroligt hat mot sämhället och systemet. Visst om någon skulle göra inbrott i min bil och jag fick tag på han så skulle han kanske få lite ansiktstid med fröken tegelsten men då skulle jag också vara förblindad av ilska och inte kapabel att tänka som folk. Jag tycker inte han som hade bilen ska ha ett fängelsestraff eller gigantiska böter men jag tycker han ska få böter för att vi kan ju inte visa att det är tillåtet så att folk börjar bygga sina egna madmax larm på bilarna.

Jag håller med dig i sak, men tyvärr ser vårat system ut som sådant att killen med hörselskador sannolikt får ett lägre straff än DJ:n om båda fälls. Det är fel. Precis som en tjej som utsätts för ett våldtäktsförsök får 10.000 i skadestånd, samtidigt som hon får betala 1.000.000 i skadestånd för att hon petade ut ett öga på förövaren. Angriparen skall alltid dömas hårdast.
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
FUBAR skrev:
Ok, men då hoppas jag att någon knycker din hoj och klotar för att du hade dåligt mönsterdjup i däcken, och att du får betala böter samt skadestånd till tjuven :tummenupp

Förlåt, då ändrar jag mig för ditt exempel var ju exakt samma sak. :rolleyes:
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
honkiie skrev:
Förlåt, då ändrar jag mig för ditt exempel var ju exakt samma sak. :rolleyes:
Inte långt ifrån, men du vill ju promt att offret ska straffas. Jag ser inget som helst fel i att skydda sin egendom. Jag förstår helt enkelt inte ditt resonemang :va
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Markus skrev:
Jag håller med dig i sak, men tyvärr ser vårat system ut som sådant att killen med hörselskador sannolikt får ett lägre straff än DJ:n om båda fälls. Det är fel. Precis som en tjej som utsätts för ett våldtäktsförsök får 10.000 i skadestånd, samtidigt som hon får betala 1.000.000 i skadestånd för att hon petade ut ett öga på förövaren. Angriparen skall alltid dömas hårdast.
Alla som inte varit utsatta för brott kan med lätthet hävda
att tjyvar ska få ersättning vid skada.
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
FUBAR skrev:
Inte långt ifrån, men du vill ju promt att offret ska straffas. Jag ser inget som helst fel i att skydda sin egendom. Jag förstår helt enkelt inte ditt resonemang :va

Ja jag vill se att han får böter för han har också brutit mot lagen ifall du inte förstod det. Han har brutit mot lagen så att en annan människa blivit skadad och bör väl därför få ett straff.
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
FUBAR skrev:
Inte långt ifrån, men du vill ju promt att offret ska straffas. Jag ser inget som helst fel i att skydda sin egendom. Jag förstår helt enkelt inte ditt resonemang :va

Vad är svårt att förstå?

Antingen har vi ett samhälle där vissa företeelser, exempelvis att skada folk, är förbjudna, eller också återgår vi till grottstadiet där många verkar befinna sig och kör öga för öga.

Är det svårt att inse att samhället klarar sig bättre när folk inte har rätt att slå varandra sönder och samman för minsta lilla?

Ibland blir jag fan rädd.
 

Pyton

British Steel
Gick med
23 Jun 2004
Ort
Människobyn
Hoj
Yamaha SR500, Triumph TT600, R6
Är det någon som vet med säkerhet (läst domen med egna ögon etc, inte "hört" på jobbet") om något "offer" som blivit dömd för att ej ha sandat trappan, hållit i en brottsling för hårt eller haft dåliga bromsar på sin snodda bil?
Den enda jag har läst om var en tjomme som dömdes för att ha skjutit mot vad han misstänkte var inbrottstjuvar. Om "tjuven" dog vet jag ej. (iofs så läste jag det nog i Aftonbladet så det är ju en väldigt tveksam källa.)
 

Ulf W

Support your local...
Gick med
23 Oct 2003
Ort
Sala
Hoj
såld
Han kom lindrigt undan med lite lomhördhet.

Hade jag haft inbrott i bilen och tjuven var kvar när jag kom ut, då skulle han få se på framkallande av kroppsskada... :fatta!
 
Nyheter
GASGAS presenterar nya EC125

Nya GASGAS EC 125 har sitt ...

Automatisk växellåda tillval hos Yamahas motorcyklar

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Moto Guzzi 2024

Från 12 till 15 september 2...

Yamaha lanserar ny automatisk växellåda

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Grusbus, mellanklass!

Just nu befinner sig Allt o...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

Bastianini och Viñales bildar KTM-kvartett med Binder och Acosta

KTM har presenterat en helt...

Svenskt i Indians hojbyggarserie

I sjätte avsnittet av India...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

KTM presenterar 2025 års EXC-modeller

2025 års EXC-modeller från ...

Top