Småbuset får igen!

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
t-rex skrev:
Vad är svårt att förstå?
Att någon vill att killen med larmet ska straffas!!

t-rex skrev:
Är det svårt att inse att samhället klarar sig bättre när folk inte har rätt att slå varandra sönder och samman för minsta lilla?
Han rörde ju inte en fena på killen :rolleyes: Hade han däremot flygit på killen när han låg och åmade sig på marken så hade jag också tyckt att han skulle få nån påföljd.

t-rex skrev:
Ibland blir jag fan rädd.
Tur att brottslingar straffas så hårt då så att du kan sova gott på nätterna <----- Ironi
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
FUBAR skrev:
Att någon vill att killen med larmet ska straffas!!

Nu är det möjligt att gränsen för vad samhället bör tillåta ligger där, det vet vi inte.

Var anser du att den bör ligga? Dödstraff direkt, eller kanske lite godtycklig tortyr?

FUBAR skrev:
Han rörde ju inte en fena på killen :rolleyes: Hade han däremot flygit på killen när han låg och åmade sig på marken så hade jag också tyckt att han skulle få nån påföljd.

Om du inte begriper vad jag menar kan du fråga istället för att leka med flinos.

FUBAR skrev:
Tur att brottslingar straffas så hårt då så att du kan sova gott på nätterna <----- Ironi

Du är ingen mästare på ironi va?
 

putteputs

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2005
Ort
Gbg
Hoj
FZR1000 (StreetFighter? eller SkroT)
läste ni så långt som till när han fick ''besök'' av grabbens far & bror :rofl
Han fick de på film när de hotade honom :lol :lol
Och inte bara det,
de hotade polisen när de åkte för att delge dem :kocko
 

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Örebro
Hoj
Letar GSXR 1000/750
putteputs skrev:
läste ni så långt som till när han fick ''besök'' av grabbens far & bror :rofl
Han fick de på film när de hotade honom :lol :lol
Och inte bara det,
de hotade polisen när de åkte för att delge dem :kocko

Jo, sitter och läser just nu.
Är inne på sida 14...
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
t-rex skrev:
Nu är det möjligt att gränsen för vad samhället bör tillåta ligger där, det vet vi inte.

Var anser du att den bör ligga? Dödstraff direkt, eller kanske lite godtycklig tortyr?
Vem har nämnt dödsstraff? Jag har endast nämnt att tjuven ska straffas.
Typ fängelse ett år hade väl inte skadat.


t-rex skrev:
Om du inte begriper vad jag menar kan du fråga istället för att leka med flinos.
:fatta!



t-rex skrev:
Du är ingen mästare på ironi va?
Nix och har aldrig påstått det heller, men där rann visst dina argument ut i sanden.
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
FUBAR skrev:
Vem har nämnt dödsstraff? Jag har endast nämnt att tjuven ska straffas.
Typ fängelse ett år hade väl inte skadat.

Men jösses. Att tjuven skall straffas har väl ingen ifrågasatt? Det du inte verkar förstå är konsekvensen av ett samhälle där folk får rätt att "hålla efter sitt eget" med vilka medel de anser passande.


FUBAR skrev:
Nix och har aldrig påstått det heller, men där rann visst dina argument ut i sanden.

När du inte ens kan hålla ordning på dina egna inlägg blir det onekligen rätt svårt att besvara saker du skriver, ja.
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Fubar:
Det han menar med dödsstraff är att man inte kan låta vem som helst bestraffa han på vilket sätt som han vill. Livslånga skador på hörseln motsvarar enligt mig ett jävligt högt straff. Ett så högt ljud så att man får skador på hörseln under den tiden som det tar för polisen att komma räknar iallafall jag som en sorts tortyr. ifall tortyr är tillåtet så är det inte så långt tills du anser att det vore i hans makt att döda killen. Det där du skrev om att han inte rört killen är ju bara skitsnack, du rör ju ingen med ett hagelgevär heller men det är inte heller lagligt. Ingen här säger väl att inbrottstjuven inte ska straffas det där har du bara dragit ur röven. vad jag tycker om höga straff har jag redan berättat.
 

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
950 SE
Killen hade ju satt dekaler som varnade för sirén innen i kupén och dessutom stängde han inte in killen i bilen och tvingade honom sitta i oljudet utan han kunde ta sig ut själv! Tror inte killen som har bilen kommer att åka dit för någonting... lite beroende på ihärdigheten hos advokat/åklagare

Är ju precis som om någon skulle bryta sig in i en transformatorkiosk och bli ihjälbränd av 10 000 volt! Skulle det vara elbolagets fel!?

Sen finns det alla möjliga historier om folk som åkt dit för allt möjligt när nån brutit sig in på deras egendom och skadat sig, skulle tro att de allra flesta såna fall kommer från USA där en skicklig advokat tydligen kan få folk stämda för vad som helst!

Enda fallet i Sverige jag kan erinra mig om var en kille som stoppade en tjyv från att bryta sig in i hans bil och höll fast honom och hotade med en dykarkniv han hade liggandes i bilen tills dess att polisen kom, kom inte ihåg vad han fick för straff men troligtvis värre straff än bilthyven iaf!

Det mest tragiska med såna här fall är att dessa typer inte kommer att lära sig nånting av det, kanske kan bli nån eller några månader i fängelse men dom kommer att fortsätta när dom kommer ut och kosta samhället en j-vla massa pngar likförbaskat! Men vafasen ska man göra!? man kan ju inte direkt dräpa dom heller! Även om man i upprört tillstånd ibland skulle önska det!
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
honkiie skrev:
Fubar:
Det han menar med dödsstraff är att man inte kan låta vem som helst bestraffa han på vilket sätt som han vill. Livslånga skador på hörseln motsvarar enligt mig ett jävligt högt straff. Ett så högt ljud så att man får skador på hörseln under den tiden som det tar för polisen att komma räknar iallafall jag som en sorts tortyr. ifall tortyr är tillåtet så är det inte så långt tills du anser att det vore i hans makt att döda killen. Det där du skrev om att han inte rört killen är ju bara skitsnack, du rör ju ingen med ett hagelgevär heller men det är inte heller lagligt. Ingen här säger väl att inbrottstjuven inte ska straffas det där har du bara dragit ur röven. vad jag tycker om höga straff har jag redan berättat.

Men vad e det han har gjort som är olagligt, på något sett har det undkommit min uppmärksamhet. Kan inte du förklara det olagliga för mig?
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
t-rex skrev:
Men jösses. Att tjuven skall straffas har väl ingen ifrågasatt? Det du inte verkar förstå är konsekvensen av ett samhälle där folk får rätt att "hålla efter sitt eget" med vilka medel de anser passande.




När du inte ens kan hålla ordning på dina egna inlägg blir det onekligen rätt svårt att besvara saker du skriver, ja.
Va :va Men skitsamma, läs min fråga till Honkii, du får gärna svara också. Vad är det olagliga saabägaren har gjort?
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
FUBAR skrev:
Men vad e det han har gjort som är olagligt, på något sett har det undkommit min uppmärksamhet. Kan inte du förklara det olagliga för mig?

att han pressat in miljarder med larm i sin bil så att den ska låta högre än den tillåtna smärtgränsen och även placerat dom på ställen för att dom ska göra illa den som bröt sig in. det är olagligt.
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
honkiie skrev:
att han pressat in miljarder med larm i sin bil så att den ska låta högre än den tillåtna smärtgränsen och även placerat dom på ställen för att dom ska göra illa den som bröt sig in. det är olagligt.
Vad är den tillåtna smärtgränsen då? Killens larm tjöt i olika frekvenser mellan 100-110db, samt att killen hade larmdekaler på rutorna som även varnade för sirener inne i bilen. Har du ens läst hela storyn eller dömer du han på förhand?
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
FUBAR skrev:
Va :va Men skitsamma, läs min fråga till Honkii, du får gärna svara också. Vad är det olagliga saabägaren har gjort?


Någon form av misshandel gissar jag.

Din fråga var dock hur man kunde anse att larmkillen skulle straffas. Svaret på den frågan är inte svårare än att fråga sig vilket sorts samhälle man vill ha. Många här verkar ju trivas med Gamla Testamentet som rättesnöre.

Skrämmande.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Var gar da gransen?

Om en nagon bryter sig in i mitt garage och halkar pa leca-kulorna fran senaste sandladebesoket och i fallet bryter armen och far operationsarr for livet, ska jag da straffas for det?
Jag skulle ju faktiskt kunna ha lagt ut dom dar med flit och med avsikten att skada nagon... Eller om samma sak hander med ungarnas lego som de spridit ut innanfor ytterdorren hemma, borde jag endast fa halsa pa dom pa fangelsedagisets besokstider de narmsta manaderna da?

Saab-grabbens avsikt var ju antagligen inte att ge honom men for livet utan att skramma honom till flykt.
 

FREDRIKN

Utmattad...
Gick med
19 Apr 2004
Ort
S-Tälje
Hoj
R1-02*SLÅLD*,Puch Alabama-68,DBS,Och en volvo 240.
Det är ju nästan så det börjar koka i mig när man läser att vissa tycker att bilägaren skall åka dit för att han satt in ett larm i sin bil. Det var ju det dummaste jag har hört. Är det nu så att någon bryter sig in i en bil så får väl den personen skylla sig själv om bilen är larmad. Men det är klart, du HONKIIE kanske skiter i att ha larm på din motorcykel för att personen som vill sno din mc inte skall få tinnitus. Tankar du upp full tank också innan du ställer cykeln?? tänkte att du kanske var rädd att få betala taxi om dom skulle få soppa torsk på din hoj.....

// Fredrik
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
FUBAR skrev:
Du vet ju inte ens om killen har gjort nåt kriminellt och ändå vill du att han ska straffas. Tur att inte du är domare :3freak



...

Misshandel, vållande av kroppskada, det är fortfarande inte det som är poängen.

Du fattar inte va? Vad tror du händer om man låter folk skydda sin egendom med vilket medel som de finner passande?

Vi har ett våldsmonopol i det här landet, och det finns en orsak till det. Alldeles självklart skall det finnas, och finns, regler som sätter stopp för hobbypoliser.

Att man inte begriper det omedelbart är ju helt fascinerande.
 

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin
t-rex skrev:
Misshandel, vållande av kroppskada, det är fortfarande inte det som är poängen.

Du fattar inte va? Vad tror du händer om man låter folk skydda sin egendom med vilket medel som de finner passande?

Vi har ett våldsmonopol i det här landet, och det finns en orsak till det. Alldeles självklart skall det finnas, och finns, regler som sätter stopp för hobbypoliser.

Att man inte begriper det omedelbart är ju helt fascinerande.

Sedär ja! Äntligen ett vettigt inlägg i den här sandlådan! :tummenupp

Ingen vill att en gärningsman går fri, men det finns gränser.
 

Ulf W

Support your local...
Gick med
23 Oct 2003
Ort
Sala
Hoj
såld
t-rex skrev:
Vad tror du händer om man låter folk skydda sin egendom med vilket medel som de finner passande?

Varför skulle man inte få skydda sin egendom?
Har man tagit beslutet att stjäla nån annans saker gör man det på egen risk.
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Ulf W skrev:
Varför skulle man inte få skydda sin egendom?
Har man tagit beslutet att stjäla nån annans saker gör man det på egen risk.

1. Läs HELA mitt inlägg, alla orden.
2. Tänk efter.
3. Svara.


Så.
 
Nyheter
GASGAS presenterar nya EC125

Nya GASGAS EC 125 har sitt ...

Automatisk växellåda tillval hos Yamahas motorcyklar

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Moto Guzzi 2024

Från 12 till 15 september 2...

Yamaha lanserar ny automatisk växellåda

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Grusbus, mellanklass!

Just nu befinner sig Allt o...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

Bastianini och Viñales bildar KTM-kvartett med Binder och Acosta

KTM har presenterat en helt...

Svenskt i Indians hojbyggarserie

I sjätte avsnittet av India...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

KTM presenterar 2025 års EXC-modeller

2025 års EXC-modeller från ...

Top