SM 2010 - Mantorp

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag tycker det är negativt om de är där för att fokusera på en klass som ska läggas ner. Svenne-banan kommer garanterat tolka det som att sporten är på väg att dö ut och det är inget positivt.

De får gärna komma och filma men då borde de koncentrera sig på tex Junior Cup eller SST600.

(Sen kan du sluta med dina Rookie1000-kommentarer. De börjar bli lite väl banala :krama)
Om inslaget i TV handlar om 250cc, kommer de säkert nämna eller iaf visa SM-helgen och övriga klasser i TV på något sätt. Jag tror inte svensk befolkning är så pantade att de tar orden i TV: "Sista racet för 2-taks 250cc klassen i Sverige" som i att Roadracing som sport håller på dö ut. Känns lite långsökt och du har mindre förtroende på mänskligheten än jag har! Vilket måste bli rätt lågt. :p

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Precis, är man smart så vinklar man det som att vi tar ett stort ansvar när det gäller miljötänket. 250cc låter mycket och släpper ut mer avgaser :)

Om inslaget i TV handlar om 250cc, kommer de säkert nämna eller iaf visa SM-helgen och övriga klasser i TV på något sätt. Jag tror inte svensk befolkning är så pantade att de tar orden i TV: "Sista racet för 2-taks 250cc klassen i Sverige" som i att Roadracing som sport håller på dö ut. Känns lite långsökt och du har mindre förtroende på mänskligheten än jag har! Vilket måste bli rätt lågt. :p

Kunkel

Der zweitakt taliban #6
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Nu med en CBR600RR 05:a, YZF750R 93:a, RDGV350rr, RD350 -84, TZ(r)250M -91:a åså nåra moppar(TZM50, Crescent GLX, Compact).

superRVFR

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2009
Hoj
Honda RVF400R, Honda CBR600RR Race
- När ni har slutat att gulla :krama så f**bannat ;););) med varandra så får någon gärna upplysa undertecknad hurvida det kostar nåt att komma till Mantorp för att att vara publik till denna SM-tävling? Framgår varken på arc's eller Mantorp hemsida. - Utgår att man har fullt tillträde till depån som publik också...eller?

:squid

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
- När ni har slutat att gulla :krama så f**bannat ;););) med varandra så får någon gärna upplysa undertecknad hurvida det kostar nåt att komma till Mantorp för att att vara publik till denna SM-tävling? Framgår varken på arc's eller Mantorp hemsida. - Utgår att man har fullt tillträde till depån som publik också...eller?

:squid
100:- kostar det, det går bra att drälla runt i depån om man bara följer reglerna, välkommnast!!!

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Svenne-banan kommer garanterat tolka det som att sporten är på väg att dö ut och det är inget positivt.

Är inte roadracing rätt dött? inte ett fullt startfält så långt ögat nått iår!

Blir nog bättre nästa år när pro är tillbaka i sm cirkusen då är det i alla fall en huvudklass med mycket folk!

Ps bättre dom filmar r1000 för dom har ju coola startcrahkalas.! Ds

Last edited:

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Och allt folk som inte kommer till Stcc, bara för att Pro inte är med! Kommer bli att bygga fler läktare:rolleyes:
Är inte roadracing rätt dött? inte ett fullt startfält så långt ögat nått iår!

Blir nog bättre nästa år när pro är tillbaka i sm cirkusen då är det i alla fall en huvudklass med mycket folk!

Ps bättre dom filmar r1000 för dom har ju coola startcrahkalas.! Ds

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Om någon till äventyrs tänkt fotografera mig och alla bilder blir oskarpa så är det för att jag darrar. SM? Hur fan tänkte jag nu? Bah. Hoppas jag överlever.

Jag kommer inte ens ett varv när jag visualiserar det hela mentalt. Hittills har jag mentalt smackat in i armcoräcket vid depåinfarten och krokat ihop med SM-tvåan i chikanen. Det går bra, det här. :5sure

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Om någon till äventyrs tänkt fotografera mig och alla bilder blir oskarpa så är det för att jag darrar. SM? Hur fan tänkte jag nu? Bah. Hoppas jag överlever.

Jag kommer inte ens ett varv när jag visualiserar det hela mentalt. Hittills har jag mentalt smackat in i armcoräcket vid depåinfarten och krokat ihop med SM-tvåan i chikanen. Det går bra, det här. :5sure
Vi som trodde det var effekterna av parkinson på äldre dar :tungan

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...