SM 2010 - Mantorp

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Jag har tidigare gjort lite ansträngningar på lite olika håll för att få ut sporten så den syns i samhället. Här kommer ett svar från Malin på Expressen som skrev artikeln om "Munken". Det visar att det finns ett intresse från ett håll av media, men dom kommer inte att servera allt på ett guldfat, utan det är upp till ER att visa att NI vill synas! Så är det någon som är intresserad att kontakta henne så står hennes mail längst ner...

Jag har raggat tv4 till andra motorevent ett par ganger och dom brukar ju inte vara omöjliga. Gäller ju bara att ha lite framförhallning och gärna ringa ett par stycken för att tipsa. Sa nu far vi hoppas att dom blir med pa mantorp och filmer lite da :)

Berätta gärna vad ni fatt för svar ni som ringt!:tummenupp

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Förstår inte riktigt det där med att försöka dra TV till Mantorp för att en klass läggs ner. Är det något positivt för sporten eller hur tänker ni :va

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Tvätta mopederna och vattenkamma er, vi kommer upp och fotar samt hemsöker era tält i mediajakten på lättlurade offer, mutor iform av maltdrycker mottages.

/S.Kandal

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Betalt, så se upp för den mobila chikanen på lördagens Rookie 1000 kval :yoparty

Passar er även för en svart/vit Fireblade om den luktar tiger balsam. En riktigt läskig farbror som kör den... :tungan

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Förstår inte riktigt det där med att försöka dra TV till Mantorp för att en klass läggs ner. Är det något positivt för sporten eller hur tänker ni :va

Tycker du det är negativt att försöka få dit tv? Hur tänker du då?

Det är väl en anledning så god som någon att försöka skapa uppmärksamhet? Historiskt ögonblick måste man väl kalla det när en klass som körts sedan 1961 läggs ner? Klassen har körts längre än R1000:D:krama

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Tycker du det är negativt att försöka få dit tv? Hur tänker du då?
Jag tycker det är negativt om de är där för att fokusera på en klass som ska läggas ner. Svenne-banan kommer garanterat tolka det som att sporten är på väg att dö ut och det är inget positivt.

De får gärna komma och filma men då borde de koncentrera sig på tex Junior Cup eller SST600.

(Sen kan du sluta med dina Rookie1000-kommentarer. De börjar bli lite väl banala :krama)

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Jag tycker det är negativt om de är där för att fokusera på en klass som ska läggas ner. Svenne-banan kommer garanterat tolka det som att sporten är på väg att dö ut och det är inget positivt.

Kan inte du försöka smöra för dom att motorsporten har ett fokus pa miljön sa därför har vi valt att fortsätta tävla med maskiner som är mer miljövänliga,slöare och tyngre?

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Kan inte du försöka smöra för dom att motorsporten har ett fokus pa miljön sa därför har vi valt att fortsätta tävla med maskiner som är mer miljövänliga,slöare och tyngre?
Okej, jag förstår din agenda. Lycka till :tummenupp

Du kan väl skicka ett PM till Swedie om dom, det är ju populärt har jag hört:D
Eller så ger jag tillbaka med samma mynt? Frågan är om du kan ta det? :D

Last edited:
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...