Njah, dom bandagar som finns där är ju fullbokade sedan länge... Typiskt.
Vi var 18st i licensgruppen i kväll på Mantorp, det är ju bara tjugo minuter till i bilen mot att åka ner en Tisdagsträning. Mantorp-racing for President. Det är väl över Tio år sen som det var regelbundna träningar där.
Jag har tävlat i Ju-jutsu en gång i tiden, när man började och var talanglös (typ rookie 1000) åkte man tjugo, trettio mil tävlade i fyra minuter evetuellt ett återkval.
Sen hem igen och träna, min poäng är ska svensk roadracing utvecklas som alla idrotter måste det vara utkvalningar, talangerna får flytta närmare banorna. Personliga tränare, träningsläger inte som nu på en tävlingshelg, vill man åka mycket och inte har tempot är det väl bättre att man åker bandagar än tävlar.
Vi kanske ska ha hårdare krav på licenskurserna, man ska åka på en viss tid som är kopplad till den hoj man tänker tävla med. Då kanske det försvinner en del som har RR-träningarna som dolda bandagar/kvällar
Efter tio år som jutsu-tävlare, så blev facit två SM-guld, två silver, två brons samt ett EM-brons, har även tränat fram ett par EM och VM medaljörer. Hade jag och dom haft samma träning/tävlingsupplägg som dom flesta roadracing åkare kör med idag hade det varit tunt i prisskåpet.
Framgång har ett pris ska man bli bäst eller försöka bli bäst är det hundra procent som gäller, alla pengar all tid på det som man vill bli bäst på.
Åker man för att det är kul då kanske man inte ska ställa så höga krav utan antingen gilla läget med tidsscheman, ljudkrav eller vad det är som inte passar den här gången, eller medverka aktivt för en förändring (gnälla på sporthoj gills inte, för att kuna räknas som kreativ problemlösning). Ska bli spännande och se vad det blir av detta. Mer tävling åt folket.
Harebra där ute Mvh. Kjell Bornemo