SM deltävling #2 Göteborg 2-3juni

Enginehardware

www.enginehardware.se
Gick med
29 May 2005
Hoj
Husaberg Carbon 693, Kawasaki SXR800.
Det låter fint!
Nu får jag nog fixa att va med :)
Hur blir banan förövrigt? Snabb?
Liknande NM -05 eller?

Största framdrevet du kan tänka dig, sedan dubbla detta, minsta bakdrevet och ta bort 10 kugg, då har du nått toppfart på våra rakor.

Hlsn
Thomas

Bodingh bygger banan - vad tror du :yoparty
Mkt hög fart och långa, krävande accelerationer :tummenupp :yoparty

Nej nej, bodingh bygger hoppen, jag bygger banan eller mer rättvist- andra bygger som jag säger till dem att bygga.
Men jag bygger om Bodinghs motorer efter varje körning, nu ska det gå ännu fortare.

Hlsn
Thomas

Last edited:

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Gör du en sådan, det låter lagom för dig :hihi , själv så tänker jag göra en lazyboy. Sedan lägger jag till den mitt i en doublebackflip, åsså en nohanderlandning på det.

Själv siktar jag på en dubbel out of hand med no control frontwheel landing :D

Jozing

Jozing
Gick med
19 Mar 2007
Hoj
YZ450F,YZ465,JS550,KX500
Gör du en sådan, det låter lagom för dig :hihi , själv så tänker jag göra en lazyboy. Sedan lägger jag till den mitt i en doublebackflip, åsså en nohanderlandning på det.

Ja ja snacka går ju ........ ska i alla fall åka söderut imorgon och träna ........ fast på nåt helt annat. ( å så surfar man väl inte på arbetstid )

Cupcake

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2006
Hoj
Två st.
Ja ja snacka går ju ........ ska i alla fall åka söderut imorgon och träna ........ fast på nåt helt annat. ( å så surfar man väl inte på arbetstid )

Du, jag jobar stenhårt, i mitt anletes svett. Alltid.

Glömde säga att jag innan landningen hinner avsluta med en double can-can med twist, samtidigt som jag i godan ro mumsar i mig en Dalblads Swebar med mintchokladsmak. Eller kanske några tapas eller sju sorters kakor. Det visar sig.

Förresten, vad är det du ska träna på för trevligt imorgon då...................? :tungan

jo, en sådan får ju godkänt iafall, men inte så mycket mer :D .

förresten så ska ju du springa på lördag väl? Lycka till!

Appropå Banapiren så tänkte jag köra motard där, så det vetékatten om det hinns med några freestyleuppvisningar också....:D

Last edited:

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto

jo, en sådan får ju godkänt iafall, men inte så mycket mer :D .

förresten så ska ju du springa på lördag väl? Lycka till!

Va? Jag som hade räknat med genomgående 10:eek:r :va

Thx! Tänkte först jag skulle vinna. Men sen kom jag på att det är +30 000 löpare som startar framför mig & elitlöparna är redan i mål när jag startar. Va bara att ge upp, så nu ska jag bara ta det lugnt & njuta av utsikten mm. Kanske t.o.m unnar mig att promenera en bit :D

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450

Kom in i matchen, du är ju totalt efter... Det där tricket satte jag redan förra sommaren i Strängnäs, genomgående tior från dommarna. Alla var helt överens om att det var en fullständig no control frontwheel landing. Det var nära att jag fick avdrag eftersom jag inte vurpade men eftersom jag tappade en plats till Marcus så fick det va. Jag har bildbevis också :skrämd
attachment.php

Last edited:

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Kom in i matchen, du är ju totalt efter... Det där tricket satte jag redan förra sommaren i Strängnäs, genomgående tior från dommarna. Alla var helt överens om att det var en fullständig no control frontwheel landing. Det var nära att jag fick avdrag eftersom jag inte vurpade men eftersom jag tappade en plats till Marcus så fick det va. Jag har bildbevis också :skrämd
attachment.php

Amatör! Jag körde bara 4 varv på tidsträningen den helgen & jag lyckades sätta ett mkt mer avancerat trick.
Det du gjorde va ju bara en enkel out of hand med no control landing, medans jag satte en klockren out of hand no control frontwheel landing med en face down eat dirt dykning som avslutning.

Tänk inte ens tanken att utmana mig i år. Jag är vass & har ett par riktigt elaka trick att plocka fram om det skulle behövas :yoparty

Edit: Jag tycker du o din partner Marcus kan öva lite mer oxå så ni är samspelta. Du ligger ju klart före i landningen. Dessutom håller du inte ihop knäna hela vägen, vilket marcus gör betydligt bättre. :7peta

Last edited:

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Amatör! Jag körde bara 4 varv på tidsträningen den helgen & jag lyckades sätta ett mkt mer avancerat trick.
Det du gjorde va ju bara en enkel out of hand med no control landing, medans jag satte en klockren out of hand no control frontwheel landing med en face down eat dirt dykning som avslutning.

Tänk inte ens tanken att utmana mig i år. Jag är vass & har ett par riktigt elaka trick att plocka fram om det skulle behövas :yoparty

Edit: Jag tycker du o din partner Marcus kan öva lite mer oxå så ni är samspelta. Du ligger ju klart före i landningen. Dessutom håller du inte ihop knäna hela vägen, vilket marcus gör betydligt bättre. :7peta

Jaja, du vann väl den här fighten då. Men blir hoppen lika brutala som de skräms med i Göteborg så ska du nog kunna få en riktig match:yoparty Jag börjar förstå varför crossgrabbarna har ett smärre övertag... Tur att jag sett en cross på bild iaf så jag inte är helt efter:rolleyes: När jag tänker efter har jag nog provsuttit en på Lelles också :squid

Edit:
Ja, vi får nog träna lite på det i sommar! Men hur fan ska jag kunna hålla ihop knäna när jag inte ens når ner till hojen med fötterna...:)

Last edited:

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Ja herrejävlar, hur fan kunde jag hoppa förbi någon med ett sånt hopp? Det säger en del om ditt kanske.. :D
Jag är den siste man kan kalla crossgrabb men tydligen hade jag övertag ändå, jag tog dig väl nästan varje gång förra året? ;) Tyvärr är jag medveten om att det inte blir så i år, hörde att du var snabb på Åland och själv blir man äldre och långsammare för varje gång man kör. :)

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Nu har jag fått lite besked från KMK om anmälningar osv.

En fjäder i min hatt är att jag hade helt rätt ang. blanketter och arv från RR. De kommer åtgärda felet med de önskade blanketterna idag på anmälan.nu.

Anmälan till 250 ska de kolla upp.

EDIT: Nu står det såhär på anmälan.nu för rookie/250:
TR och tidsschema presenteras inom kort på klubbens hemsida. Miljömatta obligatoriskt Ljuddämpning Max 96 db, bullermätning i samband med besiktning. Vid anmälan till sekretariat medtag godkänd tävlingslicens. Engångslicens kan lösas på plats, medtag medlemsbevis i din Svemo anslutna klubb. Avgift för engångslicens: 400kr, skall betalas in till Kortedala MK postgiro nr: 62 84 52-5, märkt engångslicens Supermoto. Transponder för Rookie går att hyra på plats för 300kr/st.

Last edited:

Jånte

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2006
Hoj
Masturbike
Superkul med hopp man kanske ska vara med i alla fall tror ni man hinner med en supermanseatgrabb ???

I så fall åker jag ut bakom dig och kollar när du ska hoppa, brukar ju bli succé varje gång :crash
Behöver jag påminna om de gångerna du har testat på att trixa till det, tex när du skulle "scrubba" i platån på Täby crossbana eller satsningen i sand partiet på Vingåker eller cross KM:et på Täby etc.... :hihi

Skämt åtsido, klart du ska vara med!! Bara att du anmäler dig:tummenupp

rejser

knatter knatter...igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Trehundra kubikare
Största framdrevet du kan tänka dig, sedan dubbla detta, minsta bakdrevet och ta bort 10 kugg, då har du nått toppfart på våra rakor.

Hlsn
Thomas

Aha...då blir det 28-26 drevning då...hmm...undra om en 250 orkar med det?
Får man den att varva ur till sisådär 10k borde väl toppfarten hamna runt 280 typ :D

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Nu har jag fått lite besked från KMK om anmälningar osv.

En fjäder i min hatt är att jag hade helt rätt ang. blanketter och arv från RR. De kommer åtgärda felet med de önskade blanketterna idag på anmälan.nu.

Anmälan till 250 ska de kolla upp.

EDIT: Nu står det såhär på anmälan.nu för rookie/250:
TR och tidsschema presenteras inom kort på klubbens hemsida. Miljömatta obligatoriskt Ljuddämpning Max 96 db, bullermätning i samband med besiktning. Vid anmälan till sekretariat medtag godkänd tävlingslicens. Engångslicens kan lösas på plats, medtag medlemsbevis i din Svemo anslutna klubb. Avgift för engångslicens: 400kr, skall betalas in till Kortedala MK postgiro nr: 62 84 52-5, märkt engångslicens Supermoto. Transponder för Rookie går att hyra på plats för 300kr/st.

Härligt, tack för hjälpen Jocke :tummenupp

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
attachment.php

Ingen av er verkar vara särskilt bra ute :D

Billson

South Coast Supermotards #95
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
KTM 525 SM -05
Det hav väl som jag förstått det gått race i göteborg innan, vet någon var det finns bilder därifrån eller har bilder själv så kan ni väl länka eller lägga upp dem.

Mvh Billson.

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Nån som har plats över för ett par däckvärmare på sitt elverk? PMa mig!

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Ja herrejävlar, hur fan kunde jag hoppa förbi någon med ett sånt hopp? Det säger en del om ditt kanske.. :D
Jag är den siste man kan kalla crossgrabb men tydligen hade jag övertag ändå, jag tog dig väl nästan varje gång förra året? ;) Tyvärr är jag medveten om att det inte blir så i år, hörde att du var snabb på Åland och själv blir man äldre och långsammare för varje gång man kör. :)
Du kör om han på rakan, Boding har lovat en lång sådan :tummenupp
Körde ju om mig förra året när jag körde 650 ju :näsblod

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S