SM i Lunda,Uppland

doordie

Gick med
15 Mar 2005
Hoj
KX500 för MX/Enduro/Motard/Isbana/Backe
Vill bara visa att vi också är "på gång" inför SM den 17/8....behöver hjälp av många, som även kan hjälpa till på tävlingsdagen som funktionärer.

Intresserade kontakta mig! :tummenupp

Det blir minst 3st hopp och ca 200m grusdel. :yoparty

Bifogat

• DSC00171 (Small).JPG
    DSC00171 (Small).JPG
    36.5 KB · Visningar: 139
  • DSC00172 (Small).JPG
    DSC00172 (Small).JPG
    44.6 KB · Visningar: 126
  • DSC00170 (Small).JPG
    DSC00170 (Small).JPG
    55.7 KB · Visningar: 111
  • 200709151906231842C7BAAAADF2FB224AEE0FC4937131.jpg
    200709151906231842C7BAAAADF2FB224AEE0FC4937131.jpg
    69.9 KB · Visningar: 123
  • Supermotard%20Lunda%20086.jpg
    Supermotard%20Lunda%20086.jpg
    167.4 KB · Visningar: 179
Last edited:

HaZTuR

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2005
Hoj
Aprilia sxv 5.5
Vart ligger banan? Har letat men hittar ingen info på hur man åker från stockholm.

Mvh Robert

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Vart ligger banan? Har letat men hittar ingen info på hur man åker från stockholm.

Mvh Robert

E4 norrut mot Uppsala, ta av från "nya" E4:an väg 288 mot Östhammar. Efter Alunda (men innan Gimo) strax efter 70-sträckan vid Vettsta - ta vänster (skyltat Lunda och flygfält). Kör nån kilometer och så passerar man rakt över flygfältsbanan och har då supermoto-banan på höger hand.

HaZTuR

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2005
Hoj
Aprilia sxv 5.5
Har funderat lite på att testa och köra någon tävling men är lite fundersam över vad det är för regler och krav för att få köra (open klassen). Behöver man licens eller går det att fixa någon engångslicens, behöver man amnäla sig i förväg eller är det bara att dyka upp och vad är det för krav som gäller på hojen?
Vore kanon om någon känner till någon hemsida eller kunde svara här vad som krävs för att köra en tävling för första gången.

Mvh Robert

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Har funderat lite på att testa och köra någon tävling men är lite fundersam över vad det är för regler och krav för att få köra (open klassen). Behöver man licens eller går det att fixa någon engångslicens, behöver man amnäla sig i förväg eller är det bara att dyka upp och vad är det för krav som gäller på hojen?
Vore kanon om någon känner till någon hemsida eller kunde svara här vad som krävs för att köra en tävling för första gången.

Mvh Robert

Du behöver licens. Antingen engångs- eller årslicens. Ta kontakt med arrangerande klubb för att veta mer om engångslicens till dersa rejs.
Anmälan i förväg är att rekomendera, dels för att som arrangör hatar man folk som dyker upp oanmälda och sabbar tidsschemor, program och massa annat, dels kostar det extra.
I övrigt bör du läsa reglerna som finns på ww.svemo.se hur hojen ska se ut osv.

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Jag har anmält mig och betalt för S3. Blir min första tävling. Kan jag hyra transponder på plats? Kostnad? Vad ska jag mer tänka på? Jag har medlemskap i klubb och fast startnummer.

doordie

Gick med
15 Mar 2005
Hoj
Jag har anmält mig och betalt för S3. Blir min första tävling. Kan jag hyra transponder på plats? Kostnad? Vad ska jag mer tänka på? Jag har medlemskap i klubb och fast startnummer.

Vi har tilläggsreglerna på vår hemsida för ÖMK,gammalmodig sida,vi vet..:rodnar

men här är adressen: :)

http://www.osthammarsmk.se/
http://www.osthammarsmk.se/pdf/regler.pdf

Där står "allt" (kan vara nåt felskrivet)om vad som behövs,men svaret på din fråga är 300kr :tummenupp
Du behöver licens också(svemo),engångslicens går att ordna på plats,glöm inte medlemskortet då!

Välkommen till ditt första rejs! :yoparty

doordie

Gick med
15 Mar 2005
Hoj
aptitretare....

Efter en lång arbetsdag med endast några få trogna "funktionärer" åstakom vi
mycket på vår bana! :yoparty
Tack ni som ställde upp! :tummenupp

Se till att ni anmäler er,annars missar ni att få köra på vår "superbana" :)

Bifogat

• DSC00368.JPG
    DSC00368.JPG
    42.6 KB · Visningar: 107
  • DSC00367.JPG
    DSC00367.JPG
    42.2 KB · Visningar: 102
  • DSC00364.JPG
    DSC00364.JPG
    46.5 KB · Visningar: 100
  • DSC00372.JPG
    DSC00372.JPG
    52.9 KB · Visningar: 109
  • DSC00374.JPG
    DSC00374.JPG
    36.4 KB · Visningar: 107
  • DSC00375.JPG
    DSC00375.JPG
    56.2 KB · Visningar: 98

Gubbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2006
Hoj
Husqvarna 701
Ser riktigt bra ut!
Blir det nån möjlighet till träningsdagar innan tävlingen?

Tommy..

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jag åker dit och gallrar lite träd och sly i veckan - kan man köra i hoppen med bil tro? :näsblod

doordie

Gick med
15 Mar 2005
Hoj
Ser riktigt bra ut!
Blir det nån möjlighet till träningsdagar innan tävlingen?

Tommy..
Nej tyvärr,SM-banan/sträckningen används första gången på SM-dagen,däremot jag kommer att testa hela banan för jag ska inte tävla senare....=ingen fördel för nån icke ÖMK:are(vi har ju tränat förut på banan men inte på nya grusdelen):yoparty

SE nu till att anmäla er,annars kanske vi måste ställa in pga för få deltagare!:huvet
Vi har 8 meters bredd på banan,så 26st kan tävla samtidigt!:)
S3 och Open anmäler sig under S3 på anmälan.nu
Vi har även en superfinal med MYCKET fina prispengar!

Jag åker dit och gallrar lite träd och sly i veckan - kan man köra i hoppen med bil tro? :näsblod

:D :tummenupp :yoparty

Last edited:

Åmotar´n

Open #34
Gick med
28 Sep 2003
Hoj
-09 Husaberg FE570, -05 Husaberg FS650,-89 Gixxer 1100 Streetfighter, -88 Husky 510 Enduro,-76 Husqvarna WR 250
Nej tyvärr,SM-banan/sträckningen används första gången på SM-dagen,däremot jag kommer att testa hela banan för jag ska inte tävla senare....=ingen fördel för nån icke ÖMK:are(vi har ju tränat förut på banan men inte på nya grusdelen):yoparty

SE nu till att anmäla er,annars kanske vi måste ställa in pga för få deltagare!:huvet
Vi har 8 meters bredd på banan,så 26st kan tävla samtidigt!:)
S3 och Open anmäler sig under S3 på anmälan.nu
Vi har även en superfinal med MYCKET fina prispengar!

:D :tummenupp :yoparty

Jag har, kors i taket, anmält mig i Rookie,men funderar lite över transponder.Är det Supermoto/Roadrace transponder som gäller,eller funkar det med MX varianten också.Det har väl tidigare SM varit lite olika bud om det.

Om man vill hyra transponder,görs det då på tävlingsdagen,eller löser man det före?Ska det anmälas nånstans om man vill hyra?

Engångslicens,är det nån utbildning på plats för att kunna lösa den,eller hur funkar sånt?

Mycket frågor blir det....

doordie

Gick med
15 Mar 2005
Hoj
Jag har, kors i taket, anmält mig i Rookie,men funderar lite över transponder.Är det Supermoto/Roadrace transponder som gäller,eller funkar det med MX varianten också.Det har väl tidigare SM varit lite olika bud om det.

Om man vill hyra transponder,görs det då på tävlingsdagen,eller löser man det före?Ska det anmälas nånstans om man vill hyra?

Engångslicens,är det nån utbildning på plats för att kunna lösa den,eller hur funkar sånt?

Mycket frågor blir det....

Oki,som nybörjare måste man ställa mycket frågor annars får man ju inte veta nåt! :)
För det första,du har anmält dig i Open inte Rookie,samma sak annat namn bara.

Du kan använda vilken transponder du vill(mx eller transx),men det finns att hyra också.
Vi löser uthyrningen på plats när du anmäler dig.

Engånglicensen kan du också lösa på plats,och om det är första gången du kör,så håller vi en egen utbildning kl:08.30 före fria träningen som börjar kl09.00.
Denna information får du också när du anmäler dig på plats när du löser licensen och glöm inte medlemskortet!!!!

Ett hett tips är att alla som ska lösa engångslicens "hänger på låset" kl 07:00 och är ombytta till utbildningen,så ni inte missar fria träningen för Open som startar först. :tummenupp

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras