SM i SuperMoto i Eskilstuna

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Tro mig, vi har försökt hitta en lösning men varje variant slutar med att det inte går att få ihop :död

Jag tycker du ska snacka med TL/arrangören/mig på lördag om att få köra S1 på söndagen :)
Köra båda tror jag inte kommer ända.

Träningen på lördag har inte med tävlingen att göra, så att säga. dvs inga problem. Men ett tips är att försöka underlätta för sig själv och vara helt klar inför söndagen.

Hoppas vi (alltså Gröndal) slipper kvala ut folk, även om det är ett angenämnt problem. Ett sätt är såklart att fler kör på Wildcard (MICKE!) ;)

Angenämt problem !?
Hur skulle ni känna för att åka 80-100 mil för en open tävling med risk för att bli utkvalad? Om man då skulle bli utkvalad så är det ganska osannolikt att man gör om samma resa nästa gång...

Vet att det inte är lätt för arrangören och att antalet förare bestäms genom godkännandet för banan.

Men som sagt, det finns minst ett par förare som kommer få kryssa sig genom fältet vid varvning. Ingen press :D

pepe

Tarmac surfer #133
Gick med
25 May 2004
Hoj
KTM690R-12 KTM 990 SUPERDUKE R -10
Angenämt problem !?
Hur skulle ni känna för att åka 80-100 mil för en open tävling med risk för att bli utkvalad? Om man då skulle bli utkvalad så är det ganska osannolikt att man gör om samma resa nästa gång...

Vet att det inte är lätt för arrangören och att antalet förare bestäms genom godkännandet för banan.

Men som sagt, det finns minst ett par förare som kommer få kryssa sig genom fältet vid varvning. Ingen press :D

Jag tror (med risk för fel) :) att våran bana är godkänd för nästan 30 förare :tummenupp

Rancid-Racing

#147 Gillisson
Gick med
1 Jul 2005
Hoj
Ducati 959 Corse, TM450 smx, TM300 en
Hur går det att få bättre tidscheman på andra banor då?
För det här e nog det sämsta jag sett...

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Hur går det att få bättre tidscheman på andra banor då?
För det här e nog det sämsta jag sett...

Vad är det som är dåligt då? Mer körtid har jag knappt sett tidigare och det är väl positivt, framförallt nu när det är ny bana som inte alla hunnit besöka tidigare. Jag är bara nyfiken.

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Vad är egentligen problemet med endagarsrace och wildcard?

Det går ju klassas upp baserat på tidigare race. Av dom som visat att dom hör hemma i SM tidigare i år OCH vill klassa upp sig har redan gjort det. Om någon kommer på att dom ändrat sig imorgon går det säkert lösa på plats.

Rancid-Racing

#147 Gillisson
Gick med
1 Jul 2005
Hoj
Ducati 959 Corse, TM450 smx, TM300 en
Vad är det som är dåligt då? Mer körtid har jag knappt sett tidigare och det är väl positivt, framförallt nu när det är ny bana som inte alla hunnit besöka tidigare. Jag är bara nyfiken.

Jo körtiden e det inget fel på. Men den har ju stått som en 2-dagars tävling hela tiden. Körtiden hade inte ändrats om Open hade fått köra sitt på lördag och sm sitt på söndag. Jag tror fortfarande det vore sjysst att klassa upp openförare för att fylla fälten, det kan ju komma några nya förmågor som inte har visat något tidigare resultat? I synnerhet på en ny bana som denna.
Vi kan ju inte hävda att sporten växer så det knakar, å för publik mm. kan det ju knappast vara så stimulerande att kolla på iaf. s2 racen med 10 startande. Därav tyckte jag det var ett skit tidschema.

Inte för att vara motvals, utan för att försöka hjälpa...

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Ska gå igenom alla bilder så det kommer ta ett tag. Vill be om ursäkt alla som ev stördes av att jag fotade med mitt vidvinkelobjektiv vid en innerkurva nära er som körde. Kommer inte att upprepas & hoppas er koncentration inte blev lidande. :Bugar

Snabb & trevlig bana som jag aldrig besökt tidigare. lite trist med regnet i slutet men skönt att det lätt vänta på sig istället för att öppna sig under hela dagen. Tackar berörda att jag fick komma in på banan & fota. Återkommer med länk när jag är klar. :)

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Ska gå igenom alla bilder så det kommer ta ett tag. Vill be om ursäkt alla som ev stördes av att jag fotade med mitt vidvinkelobjektiv vid en innerkurva nära er som körde. Kommer inte att upprepas & hoppas er koncentration inte blev lidande. :Bugar

Snabb & trevlig bana som jag aldrig besökt tidigare. lite trist med regnet i slutet men skönt att det lätt vänta på sig istället för att öppna sig under hela dagen. Tackar berörda att jag fick komma in på banan & fota. Återkommer med länk när jag är klar. :)

Märkte inte av nån kamera alls? Bara fota på, vi tycker det är kul!

Fotoblixt däremot på nån enstaka meters håll kan ju vara rätt irriterande men det såg vi ingenting av idag så! =)

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
är väl en ganska rättvis ordning :)

men är det inte dax att skrota S2 och slå ihop klasserna snart:va

Det frågan får dom aktiva förarna avgöra tillsammans med SVEMO

Fotoblixt däremot på nån enstaka meters håll kan ju vara rätt irriterande men det såg vi ingenting av idag så! =)

Bra kört idag, gillade din uppkörning i andra.

Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
En lite teaser, suck finns så många bra bilder & jag kommer ha så mkt att redigera! :gnissla

2h5plr4.jpg

husa harry

8 år med SLANGLÖST
Gick med
2 Jul 2005
Hoj
#90 HUSABERG FSE 550 -01A + #97 FSE 450 -03A

BRA kört idag MICKE och HENKE.K och ANDERS.M och alla som var där idag ...jag tyckte det var en jävligt rolig dag . MEN det finns vissa som inte fattar när någon har vurpat så ska man inte köra om,, det spelar inte någon roll om det inte kom fram GUL flagg.. för man såg att dom låg ner men så kom en orange förare och körde om och kasta cykeln på mitt framhjul så jag slog i asfalten :huvet nu gick det bra men TÄNK lite nästa gång ..ROLIG TÄVLING synd med rengnet bara..jag är skit nöjd med dagen OCH TILL ALLA SOM FIXA TÄVLINGEN.. NI SKA HA EN BRAVUR FÖR IDAG funka bra.. jag kommer tillbaka var så lugn MVH HARRY #90:yoparty

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125

BRA kört idag MICKE och HENKE.K och ANDERS.M och alla som var där idag ...jag tyckte det var en jävligt rolig dag . MEN det finns vissa som inte fattar när någon har vurpat så ska man inte köra om,, det spelar inte någon roll om det inte kom fram GUL flagg.. för man såg att dom låg ner men så kom en orange förare och körde om och kasta cykeln på mitt framhjul så jag slog i asfalten :huvet nu gick det bra men TÄNK lite nästa gång ..ROLIG TÄVLING synd med rengnet bara..jag är skit nöjd med dagen OCH TILL ALLA SOM FIXA TÄVLINGEN.. NI SKA HA EN BRAVUR FÖR IDAG funka bra.. jag kommer tillbaka var så lugn MVH HARRY #90:yoparty

Ledsen jag vurpa framför dig kompis. :D Håller med dig, skitrolig tävling. Även om det inte gick så bra idag. Så det e klart vi ska tillbaka.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati