SM-kalendern 2005 & transponderkrav

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Inte nog med ökad licensavgift, nu även ska man betala ännu mer för dessa... som säkert bara är giltiga ett år eller nått löjligt.

/Andra raseriutbrottet :mad:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
McB skrev:

"rabatterat"
Säkerligen ska de som anordnar tävlingar "slippa" den "dyra" hyran att låna ett transpondersystem. Bah! Mer saker att pressa ner i halsen.

Spekulerar (och hoppas det är sant) att de har köpt ett nytt system där det krävs en o samma sorts sändare och de försöker få förarna att betala av kostnaden.

Jag började skriva i att jag skulle köpa, sen skrollade jag ner och läste priserna. Avbröt direkt... men antar att jag är tvingad... mjo, det är jag faktiskt. Suck...

thundrace

#57 ROOKIE 1000 2005
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Honda CBR954RR-03
Tycker det är helt ok..en transponder som man själv ansvarar för...kostar inte mer än 2500,slippa allt strul för arrangörer med laddning och transpondrar som inte lämnas tillbaka...tycker det är fullt förståeligt...slutar du åka så finns det ju en beg-marknad för den.

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
Swedie skrev:
Inte nog med ökad licensavgift, nu även ska man betala ännu mer för dessa... som säkert bara är giltiga ett år eller nått löjligt.

/Andra raseriutbrottet :mad:

Hur var det med den possitiva tonen här på sh :D

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
thundrace skrev:
Tycker det är helt ok..en transponder som man själv ansvarar för...kostar inte mer än 2500,slippa allt strul för arrangörer med laddning och transpondrar som inte lämnas tillbaka...tycker det är fullt förståeligt...slutar du åka så finns det ju en beg-marknad för den.
Jag ser oxå det positiva, men jag är svensk o måste klaga :hihi Fakk!

Vore det så att denna transponder oxå kan använads som laptimer vid övriga tillfällen så...

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Swedie skrev:
Vore det så att denna transponder oxå kan använads som laptimer vid övriga tillfällen så...

Det ska väl inte vara några större problem, så länge det finns en mottagare att tillgå. Frågan är ju då om klubbarna själva kan bekosta dessa och låta dem vara tillgängliga på träning, då de slipper hyran av transpondrar under tävlingshelger.

thundrace

#57 ROOKIE 1000 2005
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Honda CBR954RR-03
Swedie skrev:
Jag ser oxå det positiva, men jag är svensk o måste klaga :hihi Fakk!

Det är ju precis det den kan...sen läggs alla tiderna ut på mylaps.com för allmän beskådan.

Faaahk,I posssh nn aajj tryy.butt...

Det är ett fast system med slinga i asfalten,så om bara nån från klubben orkar dra igång datorn så finns tiderna direkt irl
www.amb.nl och det är 260'n som är aktuell.

Last edited:

Berra

Europe
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Aprilia Sportcity One
Det var på tiden med ett SM-schema!!
Tackar......

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
McB skrev:
Det ska väl inte vara några större problem, så länge det finns en mottagare att tillgå. Frågan är ju då om klubbarna själva kan bekosta dessa och låta dem vara tillgängliga på träning, då de slipper hyran av transpondrar under tävlingshelger.

Du menar ge och ta? Skulle inte tro det :hihi

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
Swedie skrev:
:D Helsponsrade A-förare ska inte gnälla!! (B-förare skonas eller??)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
thundrace skrev:
Det är ju precis det den kan...sen läggs alla tiderna ut på mylaps.com för allmän beskådan.

Faaahk,I posssh nn aajj tryy.butt...

Det är ett fast system med slinga i asfalten,så om bara nån från klubben orkar dra igång datorn så finns tiderna direkt irl
www.amb.nl och det är 260'n som är aktuell.
Okej, va bra. Men antar den dock inte funkar vid vanliga träningstillfällen, då själva transpondersystemet måste vara på plats för att denna transponder ska fungera. Ajja! Lite tuff, men ändå en ny utgift att betala.

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
ZX-6R SST 600
Vilken fin morot för att bli A förare. :rolleyes:

AndY

vurpa e ingen ursäkt
Gick med
21 Feb 2004
Hoj
låter intressant!!!!!
Swedie skrev:
"rabatterat"

Jag började skriva i att jag skulle köpa, sen skrollade jag ner och läste priserna. Avbröt direkt... men antar att jag är tvingad... mjo, det är jag faktiskt. Suck...
:confused: :confused:
men hallo alla gruppköp som annordnas här då?
varför inte fixa gruppköpp på transponder?
tror säkerligen att man kan fixa biligare pris
lycka till alla A-förare :tummenupp

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping