Swedie skrev:Inte 260-DP då? Måste väl ändå vara samma? Tänkte beställa den för att slippa trassla med laddare o grejer. Fast den andra har ju sina fördelar oxå. hm
oscar skrev:Jag kan förstå att det finns många som tycker att det suger för att det är ännu mer pengar som måste hostas upp, men jag själv tycker att det är gött som körv. Man slipper helt enkelt en massa besvär...
Macke skrev:Det många reagerar på är väl att allt verkar bli dyrare. Licensen, transponder, anmälningsavgifter, även fast antalet förare ökar hela tiden...
oscar skrev:Det reagerar jag också på! Självklart ska avgifterna bli mindra för förarna om kostnaderna för arrangörerna minskar!!!
Macke skrev:Visserligen så kommer väl kostnaden för klubbarna/banorna öka initialt då dom kommer behöva investera i nya tidtagningssystemet, eller?
Det kanske är något som dom flesta banor redan har?
oscar skrev:Det är ju det systemet som redan finns på banorna så det ska inte behöva bli dyrare!
Packalén skrev:Folket i tornet kommer formodligen få ett jävla jobb med att klocka förare som åker runt med oladdade traspondrar I alla fall första året tills folk har lärt sig.
Macke skrev:Har man glömt ladda transpondern får man väl skylla sig själv?.
Packalén skrev:Folket i tornet kommer formodligen få ett jävla jobb med att klocka förare som åker runt med oladdade traspondrar I alla fall första året tills folk har lärt sig.
Annars är det väl inte konstigt att vi följer efter resten av Europa, även om vi är sena som vanligt Men det är surt med pengarna
håkan skrev:det är väl upp till föraren att se till att man har den laddad? de i tornet lär inte ställa sig o klocka förare.
Det blir som i STCC troligtvis, får de ingen signal från en förare så svartflaggas han/hon. (Var med om en förare förra året som körde 3+ varv innan han såg svartflaggningen och därmed fick han inte köra nåt mer den tidsträningen, allt detta pga oladdad transponder)
se till att ha koll på grejoorna helt enkelt
Nyteknik skrev:Har jag förstått det rätt: alla skulle kunna ersätta sin lap timer med en egen transponder eftersom systemet för tidtagning är fast installerat och enkelt låter sig användas på träningar.
Hur ska man se sina tider? Måste man ha tillgång till internet? För det är ju inte som en laptimer där man har en display man ser sin tid på direkt utan man får parkera hojen, o börja joxa med en dator. Och sen måste man då förlita sig på att nån banägare är där och knäpper igång systemet.Nyteknik skrev:Har jag förstått det rätt: alla skulle kunna ersätta sin lap timer med en egen transponder eftersom systemet för tidtagning är fast installerat och enkelt låter sig användas på träningar.
Om dom å andra sidan gör det så verkar det ju knäppt att tjacka transponder för de 2-3 race som ligger på sidan av SO.Goodstuff skrev:EFtersom alla A-förare måste ha transponder för SM lär väl inte SO låna ut vid sina tävlingar, verkar ologiskt.
Nyteknik skrev:Har jag förstått det rätt: alla skulle kunna ersätta sin lap timer med en egen transponder eftersom systemet för tidtagning är fast installerat och enkelt låter sig användas på träningar.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |