SM på Anderstorp!!!

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Kul för Björk att vinna i SBK.

Saete före Cedergren.... Vad hände där?
Vilken j-a skräll, Per Björk vann rookie of the year förra året och nu vinner han i sitt första SBK race :yoparty

Oscar spöar Jorpes :D
 
Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Ännu en Skåning på topp, Mad Mats Törnvall den nygamla rookien visade var skåpet ska stå och vann i R-1000:tummenupp
 

Finnishstallion

Carpe cerevesi
Gick med
14 Jan 2006
Ort
slampus
Hoj
sv 650- 01
Don Quxiote kämpade på bra i botten av fältet. men är impad av hans körning i långa kurvan före depårakan. Men Aprilia förarna hade det svårt med de långa rakorna. Såg ut som att de stod still mot 4 cyllarna. Men vad hände med Swedie:confused: 100 meter från mål stannar hans hoj och han får putta den förbi mållinjen. soppatorks:confused:
 

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
Kul för Björk att vinna i SBK.

Saete före Cedergren.... Vad hände där?

Är Björn Saete Jorpes? Min nya idol i SBK i vilket fall som helst...

Hälsar och bugar sig, ser ut att ha det jäkligt roligt, trots en gammal och trött Aprilia. Stadig körning. Roligt att se :tummenupp

Lundh rasade växellådan på sista varvet i warm-up:en, bytte hela rovan till racet och det gick fort. Tappade i starten som väntat, radfyrorna förlöjligade den sega Aprilian på flygrakan, och Alexander låg 5:a-6:a efter första varvet. Men när fältet började tunnas ut kunde han börja smiska in fina varvtider. Känns som han hade greja en pallplats, lätt, ifall han inte hade blivit avtacklad av en långsammare Norrman in i depåkurvan. Surt.
En elak highsider i Norra (Igen), ledde till att det stog 2 ambulanser och en läkarbil mitt i utgången ganska många varv. Frustrerande att se eftersom vi slet undan resterna av hojen ganska snabbt, och sopade t.o.m av banan innan fältet kom för andra gången. Men de ville väl stabilisera patienten, vet inte riktigt hur det fungerar eftersom de är så hemliga med allt.

Sandstream pinnade på bra bak i fältet och hade en intressant fight med en Ducce i ett gäng varv. Men sen såg det ut som Sandis blev trött, jag vet inte, men det blev stelt och han började tappa mark. Tog sig i mål iaf. Bra kört :tummenupp Men Sandis är nog lite för snäll med sina omkörningar, bromsar sig förbi folk lätt, långt före kurvan och med god marginal, men tar inte tillbaka sitt spår. :) Då tappar han utgången istället. Skulle inte förvåna mig om han tappar massor med tid i kval och träning, för att han inte roffar åt sig det som är hans.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Är Björn Saete Jorpes? Min nya idol i SBK i vilket fall som helst...

Hälsar och bugar sig, ser ut att ha det jäkligt roligt, trots en gammal och trött Aprilia. Stadig körning. Roligt att se :tummenupp
Nej nej nej Björn Saete är Don Q, Jorpes körde S600, kul att du kämpar på även i år Bollox :tummenupp
 

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
Nej nej nej Björn Saete är Don Q, Jorpes körde S600, kul att du kämpar på även i år Bollox :tummenupp

Jaha, det visste jag inte. Då är Don Q min nya Idol :fyllisar

Jo, jag måste kämpa på, de klarar sig inte utan folk som gör det :) Mer än 40 timmar på 4 dagar blev det igen, det är lite tufft förstås. Tur med vädret iaf, fast det var lite kyligt idag. Hellre det än regn såklart...
Jag har ju varit där så länge nu, 15:de säsongen, kan inte lägga av. Är en inventarie på Anderstorp känns det som...
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Jaha, det visste jag inte. Då är Don Q min nya Idol :fyllisar

Jo, jag måste kämpa på, de klarar sig inte utan folk som gör det :) Mer än 40 timmar på 4 dagar blev det igen, det är lite tufft förstås. Tur med vädret iaf, fast det var lite kyligt idag. Hellre det än regn såklart...
Jag har ju varit där så länge nu, 15:de säsongen, kan inte lägga av. Är en inventarie på Anderstorp känns det som...
Hoppas verkligen att förarna vinkade till dig i slutet av rakan där du alltid står, fast iof brukar man vara lite upptagen med att bromsa ner från 270 och hitta spåret i högern :D
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Fick soppatorsk på långa raksträckan. Det höll 2 kurvor på 6ans växel sen stanna hojen helt innan "opeln". Sedan så lyckades jag skaka hojen för att få en skvätt soppa som räckte 200 meter ryckigt.. så rulla jag genom vänstern innan hansenkurvan och hela karusellen och fick trycka på med foten de sista 50-100 metrarna till mållinjen. Men i med att det gick max 50 så alla i startfältet hann ju passera gott och väl innan jag kom över mållinjen. Hujja...
 

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
Hoppas verkligen att förarna vinkade till dig i slutet av rakan där du alltid står, fast iof brukar man vara lite upptagen med att bromsa ner från 270 och hitta spåret i högern :D
Några stycken gjorde det under helgen men det är lugnt :) Det är inte därför jag är där...

Don Q ställde sig upp på fotpinnarna och bugade sig. Aldrig någon som vinkat till oss där nere på det sättet... :bow Lundh stannade och sa hej, och la en burnis, som vanligt... :D
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Fick soppatorsk på långa raksträckan. Det höll 2 kurvor på 6ans växel sen stanna hojen helt innan "opeln". Sedan så lyckades jag skaka hojen för att få en skvätt soppa som räckte 200 meter ryckigt.. så rulla jag genom vänstern innan hansenkurvan och hela karusellen och fick trycka på med foten de sista 50-100 metrarna till mållinjen. Men i med att det gick max 50 så alla i startfältet hann ju passera gott och väl innan jag kom över mållinjen. Hujja...
Nästan en "Freppa" då :D
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
App app app. En äkta Freppa hade varit att köra upp sig i fältet och sedan förnedrande bli tvungen att bryta vid utgången på flygrakan istället för att inse problematiken och bara köra in i depå när man har chansen. Ack, det var tider det.....
 

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Ort
Linköping
Hoj
Ducati 748 SPS

Jo, jag måste kämpa på, de klarar sig inte utan folk som gör det :) Mer än 40 timmar på 4 dagar blev det igen, det är lite tufft förstås. Tur med vädret iaf, fast det var lite kyligt idag. Hellre det än regn såklart...
Jag har ju varit där så länge nu, 15:de säsongen, kan inte lägga av. Är en inventarie på Anderstorp känns det som...

:klappar :klappar :klappar Reeeespekt!!
 

FARFAR

Tittar på 2012!
Gick med
8 Aug 2004
Ort
GBG
Hoj
2 st ZX 10-09 Race
En lite blåslagen men glad Rookie
första vändan på A-torp

en dubbelpost till



En liten Race rapport för er som inte var på plats.

På lördagens kval så överträffande jag mina egna förväntningar me att sätta en soppas bra tid som gav mig start position 18.

Söndag Racedag:
En rookie som man e, så tappade jag jätte många (läs:10) placeringar i starten. Hornen var inte så speciellt stora då men växte sakta ut ju mer folk jag körde om. På mitt 10 varv så var jag uppe på 16:e plats en kort stund.
Då när jag tog aprilian på rakan och skrek RADFYRA!!! innanför hjälmen så kom han ändå och bromsade om mig in i nästa kurva, jag blev arg för att jag körde snabbare än honom visste jag. Så jag tog honom på insidan i Opeln men hörde den irreterande V-twinen bakom mig på väg in i Hansen, så jag tänkte att jag drar ifrån honom i karusellen. MEN TJI FICK JAG för jag vet ingen karusell som går ut i gräset. Men där hamnade jag efter ett framhjuls släpp.
Den tiden jag höll mig på banan så är jag nöjd över vad jag presterade.

Tack till alla som kom och tittade på mig, nästa gång skall jag hålla mig på asfalten :tummenupp

Vi syns nästa tävling!! :yoparty
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX

Oscar spöar Jorpes :D

Inte ens det är ett ljus i tunneln efter den största skithelgen på bra länge. Det hade varit trevligt med en eller ett par bra ursäkter, men om sanningen ska fram så är det helt enkelt så att jag körde som en sopa. R600 hade passat betydligt bättre. Om det inte blir bättring så har jag snart ett par hojar till salu... :(


Här är en kille som gillar showa för oss rookies.

...och när hojarna är sålda så ska jag bara komma med husbilen och favorithojen, dvs SFXen! :D
 
Last edited:

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Har Andreas Mårtensson övergett 250 och börjat köra Superbike?! :confused:

Sandstream i sitt första race:

Kvalade in på plats 37 av 48 (23% av fältet bakom sig). Drygt 8 sek efter och 8% långsammare än pole. Körde i mål på plats 29 av 43 (33% av fältet bakom sig). Bästa varvtid 6 sek och 6% långsammare än vinnaren.

Att ta sig i mål klarar inte alla och att göra det i sitt första race är viktigt. Att vara 6% långsammare än vinnaren i sitt första race är verkligen inte illa.

Bra jobbat! :tummenupp

Min egen bästa notering är 5,9% långsammare än vinnaren och 55% av fältet bakom mig i mål och då kände jag mig såhär:

:hoppa
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Jaha, kom precis hem då.
Premiär och krasch, FAKK! Fast jag är skitnöjd ändå konstigt nog.
Hade som mål att komma ner på 1.45 under race och det blev 1.44 :)
Fast på näst sista varvet så ville inte bakändan vara med längre.
Trasig clipon och fotpinne endast och det kan man leva med, inte ett endaste blåmärke på mig själv trots avåkning i ca 170 eller nåt, första doserade högern efter gamla start-rakan.

Gonnat gonnat, imorgon ska hojen fixas :tummenupp

/Nitrous
 

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Ort
****
Hoj
****
Fick soppatorsk på långa raksträckan. Det höll 2 kurvor på 6ans växel sen stanna hojen helt innan "opeln". Sedan så lyckades jag skaka hojen för att få en skvätt soppa som räckte 200 meter ryckigt.. så rulla jag genom vänstern innan hansenkurvan och hela karusellen och fick trycka på med foten de sista 50-100 metrarna till mållinjen. Men i med att det gick max 50 så alla i startfältet hann ju passera gott och väl innan jag kom över mållinjen. Hujja...

Men satan,, oturen fortsätter.. Hur gick det med quickshiften då? Fick ni rätt på den till slut?

Med en bästa varvtid på 1:41.073 så (spekulerar vi lite) hade du hamnat på en 21:e plats... :tummenupp

Gött kört av Putte#47 med en 15:de plats med 27:55.015 totalt och 1:42.967 Som bästa varv.. Snyggt kört med den nacken!! :tummenupp

Samma sak gäller Don Q som med en Rosa pimpad släde körde 31:30.912 totalt och en bästa tid på 1:42.083 som gav han en 26:e plats.. :yoparty

OCH Hägerström som körde på 32:24.826 totalt och bästa varvtid på 1:40.844 som gav en 20:e plats...

Snyggt kört allihop :tummenupp

Tack till Backlund Racing för all info under pre säsongen och direkt från banorna!! Riktigt snyggt jobbat!!! :tummenupp :tummenupp
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top