SM på Anderstorp!!!

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Skitpremiär:mad:
Första racet som a-förare blev en DNS. Hojen skulle gå i R1000 med Roger Strand bakom styret och i SBC med mej. På första kvalet ramlade ett bromsbelägg ut, och så var den dagen förstörd. Nu blir det en veckas reparation, och nytt försök på ERF i anderstorp. DQ träffas säkrast i lackboxen denna vecka, i övrigt var det bara mindre svetsjobb och riktning som behövdes. Helgen fick ägnas åt att tjata i högtalarna, hoppas att man gladde nån:gnissla
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Skitpremiär:mad:
Första racet som a-förare blev en DNS. Hojen skulle gå i R1000 med Roger Strand bakom styret och i SBC med mej. På första kvalet ramlade ett bromsbelägg ut, och så var den dagen förstörd. Nu blir det en veckas reparation, och nytt försök på ERF i anderstorp. DQ träffas säkrast i lackboxen denna vecka, i övrigt var det bara mindre svetsjobb och riktning som behövdes. Helgen fick ägnas åt att tjata i högtalarna, hoppas att man gladde nån:gnissla
Fi fanken vilken premiär, om du inte får snurr på kitbiken så få ni låna min bajaräcer, den är nylackad och nyservad.
 

Blå R1

Hoppsan, blev visst 1000cc igen
Gick med
26 Jul 2004
Ort
Växjö/Kalmar
Hoj
ZX 10R -05 och PitPro
Det var iaf rätt kul att Sandstream inte tog sig om Duccen han hade framför sig hela rejset..

Snyggt kört i övr.
 

strom_robert

Ström
Gick med
1 Mar 2006
Ort
Alstermo
Hoj
zx-12r, xt 600e, kx 250
Kan inte någon med en kasse pengar över ge watz assistans så han kan köra på lite högra nivå.

Helt klart den bästa föraren på Anderstorp igår!!
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Jag är imponerad av Lukas i Rookie 600. Jisses vilka omkörninga och 4.a i sin andra tävling. Bara 16 år och kör som jag vet inte vad. När jag grattade efter racet insåg jag även att han inte körde på slicks ens.

Stort grattis Lukas.

Till min man som kvadda men ändå gjorde bra i från sig säger jag bara, bra kört trosts kraschen. Du har två dagar på dig att få hojen klar nu :)

Utförligare beskrivning av tävlingen finner ni på www.wlmotorsport.se och även finaldagens rapport kommer upp i dag.
 

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
Det var iaf rätt kul att Sandstream inte tog sig om Duccen han hade framför sig hela rejset..

Snyggt kört i övr.
app app app... Han var förbi Duccen flera gånger. Varför var det roligt för övrigt? :confused:

Kan inte någon med en kasse pengar över ge watz assistans så han kan köra på lite högra nivå.

Helt klart den bästa föraren på Anderstorp igår!!
Han var den bästa 250 föraren igår kan jag kanske hålla med om. Att han skulle vara bäst av alla är ren spekulation. :)
 
Last edited:

RR:Benny

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Världsmetropolen Kungsängen
Hoj
CBR1000 plastraket från det glada 80talet
app app app... Han var förbi Duccen flera gånger. Varför var det roligt för övrigt? :confused:

Jag hade samma duster i flera varv med duccen, vi hade skitkul.
Sedan gav mitt ISR-handtag upp i karusellen med en näradöden upplevelse i depåkurvan.
Full rulle igen för att komma ikapp, passerar duccen på inbromsningen efter flygrakan... SAMMA SAK IGEN.. handtaget hela vägen in till gasrullen..
Blundar och chansar på att lägga ner å tar kurvan i säkert 10-15km högre hastighet an jag någonsin kört tidigare...
Det gick vägen. ÄLSKAR dom nya Metzlerdäcken.:yoparty

Efter det var jag tvungen att bromsa 30-40m tidigare och tappade ett par sek per varv.

Fick inte till någon 45:a men skyller på handtaget, det hade säkert kommit om jag fortsatt hänga på duccen:rolleyes: , han körde 44:eek:r. :tummenupp

Kolboda/Union och Sandstreamer hamnade ialla fall bakom mig i listan samt många 1:46:eek:r så jag är ialla fall riktigt nöjd.

Vet inte vem eller vad som retat upp kolbodas Ballou (Patrik) ... En bästa-tid på 1:46 är en sänkning med 4-5 sek av pb... Bra kört patrik. Samma sänkning nästa gång och du har vittring på pallen:D

//
Benny
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
En lite blåslagen men glad Rookie
första vändan på A-torp

en dubbelpost till



En liten Race rapport för er som inte var på plats.

På lördagens kval så överträffande jag mina egna förväntningar me att sätta en soppas bra tid som gav mig start position 18.

Söndag Racedag:
En rookie som man e, så tappade jag jätte många (läs:10) placeringar i starten. Hornen var inte så speciellt stora då men växte sakta ut ju mer folk jag körde om. På mitt 10 varv så var jag uppe på 16:e plats en kort stund.
Då när jag tog aprilian på rakan och skrek RADFYRA!!! innanför hjälmen så kom han ändå och bromsade om mig in i nästa kurva, jag blev arg för att jag körde snabbare än honom visste jag. Så jag tog honom på insidan i Opeln men hörde den irreterande V-twinen bakom mig på väg in i Hansen, så jag tänkte att jag drar ifrån honom i karusellen. MEN TJI FICK JAG för jag vet ingen karusell som går ut i gräset. Men där hamnade jag efter ett framhjuls släpp.
Den tiden jag höll mig på banan så är jag nöjd över vad jag presterade.

Tack till alla som kom och tittade på mig, nästa gång skall jag hålla mig på asfalten :tummenupp

Vi syns nästa tävling!! :yoparty

Blev riktigt imponerad av din framfart!:tummenupp

Med lite mer körning så kommer du klart att hålla dig inom topp 15 i Rookie 1000. Med en äldre maskin också:D :tummenupp
Undrade vart du höll hus efter första varvet då jag insåg att du hade förlorat en väldans.. Men fan så kul att se dig köra om 1-3pers per varv sen..

Efter avåkningen funderade jag på att gå fram och trösta lite, men kompisen tyckte nog att du behövde lite andrum.. Han hade säkert rätt.
Tur iallafall att varken du eller hojen tog allt för mycket skada.

I Superbike och Rookie 1000 såg man att Apriliorn hade klar fördel i de kurviga partierna. Men så är ju Anderstorp mer en effektbana.
Varv efter varv fick jag se samma aprillior köra sina konkurrenter efter karusellen inför den sista vänsterkurvan. Bara för att sedan förlora på rakan:D
Måste kännas oerhört frustrerande..

Men det kanske blir det omvända på de lite mer knixiga banorna? Kommer nog inte närvara på Sviestad, men ska försöka komma på så många andra race som möjligt.

Bra kämpat farfar:tummenupp

Dagens bästa race var nog i Superbike. Synd att trafiken hindrade Backlund med det är så det är, bättre lycka nästa gång.
 

strom_robert

Ström
Gick med
1 Mar 2006
Ort
Alstermo
Hoj
zx-12r, xt 600e, kx 250
Japp det stämmer, Watz bästa racetid 1.37.687, Per Björk körde 1.37.033 dvs drygt 1/2 sekund snabbare än Watz, dessutom på en ombyggd gathoj.

:D

Ja men dagens gathojar är ganska potenta så det är kanske inte så konstigt att man kan hänga med en 250R. Men rent körmässigt tycker jag watz var bäst, han kanske inte hade snabbast tid, men skön och avslappnad körning.

Men det är ju bara spekulationer, sen tycker ju jag att det är mer racing med 2 takt. Men smaken är som baken.....

Det är ju inte mer lättkört än en 4 taktare eller fall.
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Japp det stämmer, Watz bästa racetid 1.37.687, Per Björk körde 1.37.033 dvs drygt 1/2 sekund snabbare än Watz, dessutom på en ombyggd gathoj.

:D

Om det gällde varvtider så var väl Krille Andersson snabbast?! Med allt inräknat så var Alex Lundh snabbast...
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Ja men dagens gathojar är ganska potenta så det är kanske inte så konstigt att man kan hänga med en 250R. Men rent körmässigt tycker jag watz var bäst, han kanske inte hade snabbast tid, men skön och avslappnad körning.

Men det är ju bara spekulationer, sen tycker ju jag att det är mer racing med 2 takt. Men smaken är som baken.....

Det är ju inte mer lättkört än en 4 taktare eller fall.
Visst är det så, jag skojar bara lite med tvåtaktstalibanerna :D
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Japp men Björk tog målflaggan först :tummenupp

Avd: Att gå händelserna i förväg, så hoppas jag att Björk kommer utomlands o tävlar så fort som möjligt(e d verkligen ett måste för Björk att gå vägen förbi pro superbike?) då han verkar växa mkt med uppgiften o ha vinnarskalle som få !! Bara o gratta till fin körning..
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top