Det handlar om ju som alltid om
tid och
pengar.
Att kunna marknadsföra en tävling i media (radio, teve, tidningar, poster you name it) vilket kostar
tid (från redan hårt arbetade ideella personer) och
pengar (vilket tyvärr inte finns så mycket av). Det optimala hade självklart varit att
"någon" (vem nu denna "någon" månde vara) tar tag i det. Självklart går det att lösa, men glöm inte bort att det är mycket jobb bakom. Jag vet...
Blev faktiskt varse om att det skyltas extremt dåligt om var motorbanan ligger t ex. Jag hittade EN skylt, och det var från huvudvägen, några hundra meter från banan. Vägverket kanske kunde märka upp det bättre, det är då samma
"någon" borde ta tag i det.
Mina 2 minuters funderande om varför det var så lite publik på helgens tävling... Jag tror helt enkelt inte förutom "nära & kära" var det inte så många fler som kände till att det var SM i Roadracing denna helgen.... Väldigt synd på ett sådan fint arrangemang
Åsa.