Smartast på SH ?

Vem anser du är smartast på Sporthoj ?

• Antal röstningar
    0

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Teo skrev:
Jag kan sjunga(skrika) H-O-C-K-E-Y HOCKEY!! och klappa det tillhörande....
klapp-klapp-klappklappklpp-klappklappklappklapp-klappklapp! samtidigt i takt! :arsele

Jo, jag också. Har dock spelat trummor hela mitt liv så det är väl inte direkt utmanande, Men grattis :D

Mikael Cagiva

Ja, jävlar!
Gick med
2 May 2003
Hoj
Ducati 748 2002
Kay skrev:
-Spelat piano hela mitt liv också :arsele

Åh, det är roligt att se att det finns andra här som tycker om att musicera.
Själv har jag för tillfället nivån:

2/3 i Trumpet
2/3 i Trombone
3/3 i Baryton
2/3 i Gitarr
2/3 i Piano
3/3 i Dragspel
Stora ettan i Bastuba
Stora ettan i Musikteori

...på mitt 17-åriga samvete :fyllisar

Enligt danska mensas hemsida är mitt iq bara 130, men är man född dum så :huvet

Usch, nej, nu blev inlägget så tråkigt, ursäkta...

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
bmwjohan skrev:
så du är inte lite avundsjuk på ghostrider?

jag är det. jag vill också smiska runt på en turbohayabusa, leka med snutarna, videofilma det, sälja filmen och sen bada i pengar så att man kan köpa ännu fetare hojar.

Låter ju asballt, jag ska kolla om du kan få prya som pallpånke en sommar bakpå GR, du måste ju lära dig grunderna innan du ger dig ut på egen hand, du kommer att få artistnamnet Pampers-Boy, sen riggar vi din hoj med kameror och sen så är det bara att köra som satan...

Eller så överväger du om du tycker det är värt att riskera ditt och andras liv i trafiken bara för en adrenalinkick, adrenalin kan få på bankörning eller liknande aktiviteter utan att dö eller att döda...

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
BMXjohan skrev:
så du är inte lite avundsjuk på ghostrider?

jag är det. jag vill också smiska runt på en turbohayabusa, leka med snutarna, videofilma det, sälja filmen och sen bada i pengar så att man kan köpa ännu fetare hojar.
Jag ville inte skriva det innan för jag var inte helt säker. Men nu är jag det. BMXjohan ÄR smartast på forumet.

Last edited:

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sprint ST
Lite av poängen med pollen var just att inte specificera närmare vad som avsågs. Saken är den att det är nästan omöjligt att definiera smart. Man kan vara smart på många sätt, liksom alla av oss ibland beter oss riktigt korkat. (Och man behöver inte vara full för att göra det heller).

Vi känner oss rätt dumma när vi inte lyckas upptäcka enkla fel, såsom att hojen inte startar, verkar helt död, sen kommer någon och påpekar att dödarknappen är ställd i fel läge.
Liknande saker händer oss alla med jämna mellanrum, då känner man sig inte alltför smart.
Sen kan man känna sig rätt smart när man löser ett problem som man uppfattat som en utmaning. Så vi pendlar mellan ytterligheterna i princip hela tiden.

Jag håller för övrigt med om att IQ-test och liknande inte är bra sätt att mäta intelligens, om vi nu klassar smarthet som intelligens. Felet de testerna gör är att de inte kan mäta hjärnans funktion, de mäter bara en bråkdel av funktionerna. Einstein togs upp som exempel en bit upp, de flesta skulle nog idag klassa honom som smart, men det var lite annorlunda under hans levnadstid. Hjärnans funktion är fortfarande ett mysterium för vetenskapen, en utmaning således :)

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Jag e jättebra på vissa saker, andra är bra på andra saker. Smartast, nej, antagligen inte.

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
Tom skrev:
Lite av poängen med pollen var just att inte specificera närmare vad som avsågs. Saken är den att det är nästan omöjligt att definiera smart. Man kan vara smart på många sätt, liksom alla av oss ibland beter oss riktigt korkat. (Och man behöver inte vara full för att göra det heller).

Vi känner oss rätt dumma när vi inte lyckas upptäcka enkla fel, såsom att hojen inte startar, verkar helt död, sen kommer någon och påpekar att dödarknappen är ställd i fel läge.
Liknande saker händer oss alla med jämna mellanrum, då känner man sig inte alltför smart.
Sen kan man känna sig rätt smart när man löser ett problem som man uppfattat som en utmaning. Så vi pendlar mellan ytterligheterna i princip hela tiden.

Jag håller för övrigt med om att IQ-test och liknande inte är bra sätt att mäta intelligens, om vi nu klassar smarthet som intelligens. Felet de testerna gör är att de inte kan mäta hjärnans funktion, de mäter bara en bråkdel av funktionerna. Einstein togs upp som exempel en bit upp, de flesta skulle nog idag klassa honom som smart, men det var lite annorlunda under hans levnadstid. Hjärnans funktion är fortfarande ett mysterium för vetenskapen, en utmaning således :)

:Bugar :Bugar :tummenupp

Per

YOU MEET THE NICEST PEOPLE ON A HONDA
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650HRC SM CR500
Bingo skrev:
Jag ville inte skriva det innan för jag var inte helt säker. Men nu är jag det. BMXjohan ÄR smartast på forumet.

Det har jag redan konstaterat på sida 2.
BMXJohan är min idol, undrar om han kan skicka en signerad poster?

Jarle

Kör alltid för fort!
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
Sv 650s -02 (vill ha en Hayabusa)
Mikael Cagiva skrev:
Själv har jag för tillfället nivån:

2/3 i Trumpet
2/3 i Trombone
3/3 i Baryton
2/3 i Gitarr
2/3 i Piano
3/3 i Dragspel
Stora ettan i Bastuba
Stora ettan i Musikteori

QUOTE]

Av ren nyfikenhet, hur menar du med ex 2/3 Gitarr har du kommit 2/3 anser du eller är det någon gradering som används? I såfall vad krävs för 1/3 2/3 osv?

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...