Smartast på SH ?

Vem anser du är smartast på Sporthoj ?

• Antal röstningar
    0

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag kan sjunga(skrika) H-O-C-K-E-Y HOCKEY!! och klappa det tillhörande....
klapp-klapp-klappklappklpp-klappklappklappklapp-klappklapp! samtidigt i takt! :arsele

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Coola Ola skrev:
IQ-test är väl ändå bland dem sämre sätten att mäta intelligens med? Dels så är det ganska smalt då det inte på något sätt mäter en människas förmåga att lösa problem med "händerna", typ hantverkskunnighet motsvarande. Helt klart är ju att man kan träna upp sin förmåga att göra iq-test så det är ju inget nedärvt.

Dessutom så är det ju helt baserad på en västerländsk begreppsvärld. Personligen är jag övertygad om att det vimlar av extremt intelligenta människor bland så kallade urfolk i afrika o sydamerika men de skulle förmodligen inte få något vidare resultat på ett iq-test då de inte har några som helst referenser till det som testet innehåller.

Kan man träna upp sin förmåga att göra iq-test? Ja hejja. :tummenupp Du kan möjligtvis bli mer van vid situationen eller just det provet.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
eisbaer skrev:
Kan man träna upp sin förmåga att göra iq-test?
Jo, det stämmer. Har man gjort ett tiotal stycken liknande test förut får man högre poäng. Övningseffekter kallas det inom metodlära.

Coola Ola

Guest
eisbaer skrev:
Kan man träna upp sin förmåga att göra iq-test? Ja hejja. :tummenupp Du kan möjligtvis bli mer van vid situationen eller just det provet.

Ja, varför skulle man inte kunna det? Du kan ju träna upp din analytiska förmåga och ditt logiska tänkande och det är ju det du huvudsakligen använder under ett iqtest.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Coola Ola skrev:
Ja, varför skulle man inte kunna det? Du kan ju träna upp din analytiska förmåga och ditt logiska tänkande och det är ju det du huvudsakligen använder under ett iqtest.
Problemet är att har man övat in sig på ett specifikt test, så går det inte längre att dra generella slutsatser om ens intelligens utifrån resultatet.

håkanolsson

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
Husaberg
hymac skrev:
ja vad ska man säga jag skulle säga jävligt smart, bättre det än att sitta och leka vuxen peta i nån seg skinkstek och prata bankräntor och krämpor, nej att vara smart är att inte ruttna ihop i nån jävla social geggamoja där man måste hinka en liter vin för att stå ut med alla gubbar och kärringar som en gång i tiden var riktigt roliga figurer

Tack. Jag behöver denna uppmuntran. Jag försöker vara med till 50. Se'n får vi se.

Coola Ola

Guest
berggren_martin skrev:
Problemet är att har man övat in sig på ett specifikt test, så går det inte längre att dra generella slutsatser om ens intelligens utifrån resultatet.

Det är ju det som är problemet med iqtest. Annars ska jag villigt erkänna att jag inte är insatt på något sätt men nog tror jag att jag skulle vara bättre på att göra ett godtyckligt iqtest efter att ha gjort säg 100 st iqtest jfrt med det första testet jag gjorde.

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
eisbaer skrev:

Ja det kan du, du kan träna upp din förmåga att upptäcka matrismönster, precis som i vilken annan aktivitet som helst.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Det roliga med IQ är att 100 ska vara medelvärdet och cirka 3-4% av befolkningen har 130 eller mer eller 70 eller mindre. Dock så existerar det inte några som har neråt 100 om man frågar folk, alla verkar ligga mellan 120 och 150.....

Just därför tycker jag IQ-test verkar lika bra på att mäta intelligens som Per Bjurman på att rescensera skivor...

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Chris Ash skrev:
Det roliga med IQ är att 100 ska vara medelvärdet och cirka 3-4% av befolkningen har 130 eller mer eller 70 eller mindre. Dock så existerar det inte några som har neråt 100 om man frågar folk, alla verkar ligga mellan 120 och 150.....

Just därför tycker jag IQ-test verkar lika bra på att mäta intelligens som Per Bjurman på att rescensera skivor...
Riktiga kommersiella standardiserade IQ-testar har 100 i snitt, men de där varianterna som ligger ute på nätet har det troligtvis inte (dessa är dessutom lätta att öva upp sig på). Poängsystemet justeras till och med in så det blir exakt 100.

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
jag tror att ghostrider är smartast på detta forum

1. han kör dom fetaste hojarna
2. han kör snabbast
3. han tjänar antagligen mest pengar på sin mc-åkning

låter rätt smart tycker jag.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
bmwjohan skrev:

2. han kör snabbast

4. Han kör snart ihjäl sig själv eller någon annan :rolleyes:

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
bmwjohan skrev:

2. han kör snabbast

Du har nog fått frågan förut, men jag ställer den igen; är du på riktigt?

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
McB skrev:
Du har nog fått frågan förut, men jag ställer den igen; är du på riktigt?

så du är inte lite avundsjuk på ghostrider?

jag är det. jag vill också smiska runt på en turbohayabusa, leka med snutarna, videofilma det, sälja filmen och sen bada i pengar så att man kan köpa ännu fetare hojar.

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
bmwjohan skrev:
så du är inte lite avundsjuk på ghostrider?

jag är det. jag vill också smiska runt på en turbohayabusa, leka med snutarna, videofilma det, sälja filmen och sen bada i pengar så att man kan köpa ännu fetare hojar.

Weeeeeeeeeeeee!!!!
det finns någon med minder hjärnceller än jag!!!!
den sista idioten är INTE född....

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
Man kanske skulle införa ett nytt begrepp... MQ = Money Quote :arsele

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...