Smartast på SH ?

Vem anser du är smartast på Sporthoj ?

• Antal röstningar
    0

MikkE

Guest
Det är svårt att säga vem som är smartast. Då borde man egentligen dela upp i olika kategorier som typ "Jag kan lösa jätesvåra IQ-test", "Jag kan allt om vulkaner" osv osv..

Men om man ser på helheten så finns det många kloka huvuden här, allt inom data till mc
Jag är då inte en av dom, men kanske e smartare på andra saker

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Hade man varit smart så skulle man väl inte hänga här :va

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag tror det är Ulf Lundin. Han väntar alltid lite så at vi kråkor får spekulera om gyroeffekter och gaffelvinklar innan han släpper fram facit. :tummenupp

Per

YOU MEET THE NICEST PEOPLE ON A HONDA
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650HRC SM CR500
And the winner is..

BMXJohan helt klart!

Slutsnackat..

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Tom skrev:
På förekommen anledning så startar jag denna poll, efter en diskussion på chatten.
Förekommen anledning... antar att du menar det otal IQ-trådar som varit uppe och där alla öst på med inlägg för att visa hur hög kvot de haft på något test.

Intelligens är mycket svårt att definiera. I mina ögon behöver man varken vara snabbtänkt eller mästare på visio-spatial hjärngympa för att vara "smart". Viljestyrka kommer man långt med om man vill lyckas med något.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
andersbrink skrev:
Jag måste vara bland de dummaste i hela världen som pular och trixar och testar och slösar pengar på att laga trasiga prylar som egentligen inte hade behövt gått sönder om jag gett fan i att trixa, pula och testa. Varför kan jag inte bara ha en hoj som man kan köra med istället för att stå i molekyler på garagegolvet bara för att det är "kul"?

Jag ser mig själv i det där :)

Micke_Lindstrom

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
Kawasaki GPZ 900R
berggren_martin skrev:
Intelligens är mycket svårt att definiera. I mina ögon behöver man varken vara snabbtänkt eller mästare på visio-spatial hjärngympa för att vara "smart". Viljestyrka kommer man långt med om man vill lyckas med något.

Nej, så som ett IQ-test fungerar så går det ju ut på att lösa relativt enkla problem på kort tid.
Ska man t.ex vara forskare så måste man vara väldigt intelligent men det går mer ut på att kunna tänka systematiskt under en längre tid och arbeta sig igenom ett svårt problem utan att köra fast.
Och har man dålig viljestyrka och dissiplin så kan man vara hur smart som helst och ända inte lyckas åstadkomma nånting.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jag förstår inte frågan... Det är en kuggfråga, right ? :va

Micke_Lindstrom

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
Kawasaki GPZ 900R
andersbrink skrev:
Jag måste vara bland de dummaste i hela världen som pular och trixar och testar och slösar pengar på att laga trasiga prylar som egentligen inte hade behövt gått sönder om jag gett fan i att trixa, pula och testa. Varför kan jag inte bara ha en hoj som man kan köra med istället för att stå i molekyler på garagegolvet bara för att det är "kul"?

Hehe, men hade du inte gjort det så hade du ju inte varit så bra på att mecka hoj som du är.

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
För att citera Homer Simpson: "No matter how good you are at something, there's always a million people better than you"

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
ZX-6R SST 600
Smart och smart... Jag kan nästan alltid allt på alla frågeprogram på tv och har ett svårt jobb (automatiseringstekniker) Hade ganska högt på det danska mensatestet (141). Men finner det nästan helt omöjligt att lära mej något från böcker,tycker det är jättesvårt.

Är jag smart då????

MikkE

Guest
kaZmur skrev:
För att citera Homer Simpson: "No matter how good you are at something, there's always a million people better than you"
Homer e inte så dum trots allt :tungan

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Micke_Lindstrom skrev:
Nej, så som ett IQ-test fungerar så går det ju ut på att lösa relativt enkla problem på kort tid.
Ska man t.ex vara forskare så måste man vara väldigt intelligent men det går mer ut på att kunna tänka systematiskt under en längre tid och arbeta sig igenom ett svårt problem utan att köra fast.
Och har man dålig viljestyrka och dissiplin så kan man vara hur smart som helst och ända inte lyckas åstadkomma nånting.
Precis min poäng. Forskningsprojekt är ofta på 5-årssikt, så det går inte att jämföra. Visst finns det en koppling mellan IQ och framgång, men värdefulla individer kommer alltid att köras över ifall denna kopplingen värderas för högt.

Själv är jag riktigt trögtänkt. Har dåligt minne, kopplar långsamt... fattar inte skämten förrän dagen efter, har svårt att hänga med i diskussioner som tar för snabba vändningar osv. Blir riktigt irriterad på mig själv ibland just pga detta. Ligger någonstans kring snitt på IQ-testerna. Däremot tog jag mig igenom de första 190 högskolepoängen med VG rakt igenom på U-G-VG-skalan. Det har mer med självförtroende, envishet och vilja att göra.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Iceman1975 skrev:
:Bugar :Bugar :Bugar

Finns det ett bättre svar?

/Lännström

Ja, det finns det.

Relapse menar nog kunnigast på SH men förskönar bilden lite.
Fjäsk?
Kärleksrelaterat?

Ingen som vet ;)

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...