SMC Broms & Kurvkurs på Mittsverigebanan

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
R.Stefan skrev:
2216857 Japp så ska det vara,jag har tecknat en sådan på Falcon!!

Du borde ju få din tre ggr billigare som körde i tre dagar... :D


Om det ändå vore så väl :)
 

sp2

Nytt nik. #46
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Nytt nikname! #46
Hoj
Jaag har bytt nikname! Heter numer #46
Forsberg skrev:
2216811 Hur var det nu, har vi gått igenom en sådan kurs så vi kan teckna SMC-Folksams försäkring för klass 7-11-hojar nu?

Japp alla skötte sig exemplariskt så jag kommer rapportera till Riks att alla anmälde blev godkända till att teckna SMC-försäkringen :banana :banana :banana
 

DR.Greenthumb

Linnet
Gick med
8 Oct 2005
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha R1
Ett stort TACK !!!

Detta är den bästa erfarenheten som jag har fått som hojåkare på 10 år... :tummenupp På en dag har jag lärt mig mer än under mina 10 år som hoj åkare. Alla hojåkare skulle behöva gå den här kursen. Instruktörerna gjorde ett kanon jobb :yoparty Men det som jag la märke till var att dom tog sig tid med alla. När jag och brorsan min åkte hem var vi i ett tillstånd som jag inte kan beskriva med ord :banana ETT MEGA TACK TILL ALLA INSTRUKTÖRER...

PS: Vi kommer tillbaks lita på det...
 

Fredrik H

Skruvar R6
Gick med
11 Oct 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
R6
Kul att höra
Var det du som hade röda som for fram som om du hade eld i baken?
Du hade aldrig kört på banan men körde som om du gjort det minst 20-30 gånger
Du körde väldigt bra och säkert så fortsätt att nöta på Mittbanan du så vill du nog byta hoj snart!
Vi ses nåt mer i sommar kanske
Per

Röd eldstorm det var jag det. Tankarna på en annan hoj finns...
Det var så roligt att jag inte ens tog mig till macken på vägen hem.
Tvärslut på bensin 2km från pumpen.
// Fredrik
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
Bäst gillade jag killen från Falun på den gml gsx1100ef:en

När han kom fram till oss instruktörer på söndagen före vårt första pass.
- (han)Tja. Bara så ni vet så hör jag lite dåligt om jag inte har min hörselapparat på. Men om ni skriker över 96dB så hör jag...
-(jag) Det ska inte vara några problem.. Vi får tänka på det under dagen.
- (han)Och om jag klotar och blir liggandes och ni tar av mig hjälmen så ska ni inte bli rädda om det lossnar lite delar från mig.. det är fullt normalt... Säger han och höjer sin högra hand och tar bort höger öra.

:yoparty

Snacka om att jag tappade hakan.
Han förklarade sedan att han var född utan hörrselgånger (eller nått sånt)
Det var svårt att höra rikigt när vi låg hopvikta och garva :hihi
 

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Ort
I det Trånga Sundet...
Hoj
En som fixas...
DR.Greenthumb skrev:
2216920 Detta är den bästa erfarenheten som jag har fått som hojåkare på 10 år... :tummenupp På en dag har jag lärt mig mer än under mina 10 år som hoj åkare. Alla hojåkare skulle behöva gå den här kursen. Instruktörerna gjorde ett kanon jobb :yoparty Men det som jag la märke till var att dom tog sig tid med alla. När jag och brorsan min åkte hem var vi i ett tillstånd som jag inte kan beskriva med ord :banana ETT MEGA TACK TILL ALLA INSTRUKTÖRER...

PS: Vi kommer tillbaks lita på det...
Det känns så kul att läsa att kursen var så uppskattad!

Jag kan säga så här att hade det inte varit för er deltagare så hade det inte blivit någon kurs så jag tycker att även ni ska ha cred som tog er dit :tummenupp

Har din bror forfarande kvar silvertejpen i hjälmen? Om jag får gissa så är svaret ja :tungan

// Danny - instruktör i medel gruppen
 

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
SENSEI skrev:
2217743 Bäst gillade jag killen från Falun på den gml gsx1100ef:en

När han kom fram till oss instruktörer på söndagen före vårt första pass.
- (han)Tja. Bara så ni vet så hör jag lite dåligt om jag inte har min hörselapparat på. Men om ni skriker över 96dB så hör jag...
-(jag) Det ska inte vara några problem.. Vi får tänka på det under dagen.
- (han)Och om jag klotar och blir liggandes och ni tar av mig hjälmen så ska ni inte bli rädda om det lossnar lite delar från mig.. det är fullt normalt... Säger han och höjer sin högra hand och tar bort höger öra.

:yoparty

Snacka om att jag tappade hakan.
Han förklarade sedan att han var född utan hörrselgånger (eller nått sånt)
Det var svårt att höra rikigt när vi låg hopvikta och garva :hihi

Jo han sa det till oss redan vid inskrivningen :) Lite paff blev man, men som han själv sa, lika bra att säga det direkt så slipper det bli nå "problem" framöver.
 

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Kanondag! Jag hade riktigt kul och lärde mig massor! Dessutom fick jag chansen att prova mina nya kunskaper redan dagarna efter då banåkning.nu arrangerade körning i dagarna två. Jag kommer att vara med nästa år också!


MrRoadSnail skrev:
2215891 Det var en av deltagarna på söndagen som filmade med hjälmkamera. Om just du känner dig träffad, är du då sugen på att dela med dig? :)

Det var jag! Vet inte hur bra det blev men jag jobbar på det!


.
 

Aaron

Exilkuban
Gick med
9 May 2003
Ort
Tjyvhult
Hoj
2008 Aprilia RSV1000R
Gick kursen Söndag och måste säga att det var en riktigt bra kurs klart över förväntan!
Var lite orolig att det skulle vara så mycket folk att det skulle bli kortegeåkning hela dagen men det blev inte direkt så.. 5-6 åkare och två (kanonbra) instruktörer (blev några fler åkare senare på dagen).
Klart mer lärorikt än en "vanlig" bandag.
Ingen risk att man inte kunde träna momenten i mer "verklig" fart.

Snabbstyrning är mitt nya mantra!

Har bara praktiserat det nerför alppass förut men man kan ju alltså göra det även på bana! Bromsa sent. Tvärvänd med MYCKET motstyrning och gasa på! Jag som alltid har blivit helrökt i långsamma kurvor. No more! :yoparty

Ska även bromsa senare och mindre så det inte går så långsamt in i kurvorna (då spar man ännu mer tid).

På vanlig väg kör jag såklart numera ännu mycket mer säkert och riskmedvetet! :)

Mkt bra kurs. Rekommenderas till alla nästan oavsett nivå! Nu känns det också som att SMC faktiskt har nått att ge mig i mitt hojåkande.
 

DR.Greenthumb

Linnet
Gick med
8 Oct 2005
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha R1
Silvertejp

Jo det stämmer silvertejpen är kvar :hjälm
Det hemma gjorda munskyddet blev kanon bra :yoparty

Rörberg nästa...
 

Chewie

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2006
Ort
Falun
Hoj
Suzuki GSX 1100 EF
Man tackar för den fantastiska och lärorika upplevelsen under broms & kurvkursen i Söndags 4/6-06 Mittsverigebanan. Lätt, kommer jag att deltaga om ny kurs uppstår!
Denna typ av undervisning är verkligen suverän för alla, inte minst för de som åkt hoj under många år!
SMC:s såkallade "gubbstämpel" är väck med pusta, defenetivt med sådana utbildningar!
Tills nästa kurs bör det ha väl skett ett mcbyte för min del är jag övertygad om.
Som andra skrivit tidigare, instruktörerna skall ha en stor eloge för deras engagerade insatser.
Mvh/ Han med lösa öron från Falun
 

jensa_b

BA02-Bataljonen som visade vägen!
Gick med
25 Jul 2004
Ort
GAEVLE
Hoj
R1
Söndagskörningen

Kan bara säga....Såååå jädra bra dag!!!
Håller verkligen med om vad alla andra har skrivit.....hur bra som helst.
Alla instruktörer la ju ner hela sin själ i oss deltagare...nästan så man satt å var rörd på vägen hem :pannkyss
Men måste få tacka Danny, eller Twinsucker då lite extra mycket :Bugar
Den energin du la på mig dom sista två omgångarna, gav mig en hel j*a massa körglädje och banåkningssug ska du veta :tummenupp
Så tack alla instruktörer,andra deltagare och vädergudar för att det blev så in i h*e bra!! Ses snart igen hoppas jag :yoparty

Jensa med röd/vit Retta
 

sp2

Nytt nik. #46
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Nytt nikname! #46
Hoj
Jaag har bytt nikname! Heter numer #46
DR.Greenthumb skrev:
2216920 Detta är den bästa erfarenheten som jag har fått som hojåkare på 10 år... :tummenupp På en dag har jag lärt mig mer än under mina 10 år som hoj åkare. Alla hojåkare skulle behöva gå den här kursen. Instruktörerna gjorde ett kanon jobb :yoparty Men det som jag la märke till var att dom tog sig tid med alla. När jag och brorsan min åkte hem var vi i ett tillstånd som jag inte kan beskriva med ord :banana ETT MEGA TACK TILL ALLA INSTRUKTÖRER...

PS: Vi kommer tillbaks lita på det...

Jag får ståpäls :yoparty :Bugar :)

Chewie skrev:
2218093 Man tackar för den fantastiska och lärorika upplevelsen under broms & kurvkursen i Söndags 4/6-06 Mittsverigebanan. Lätt, kommer jag att deltaga om ny kurs uppstår!
Denna typ av undervisning är verkligen suverän för alla, inte minst för de som åkt hoj under många år!
SMC:s såkallade "gubbstämpel" är väck med pusta, defenetivt med sådana utbildningar!
Tills nästa kurs bör det ha väl skett ett mcbyte för min del är jag övertygad om.
Som andra skrivit tidigare, instruktörerna skall ha en stor eloge för deras engagerade insatser.
Mvh/ Han med lösa öron från Falun

Vad kul att detta som vi inom Sporthojsprojektet har jobbat med i ett per år nu, glädjer så många av er! :Bugar
Dessa varma ord från er gör att man vill fortsätta att jobba med detta fast man är trött och sliten och det tar emot ibland! :tummenupp
 

sp2

Nytt nik. #46
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Nytt nikname! #46
Hoj
Jaag har bytt nikname! Heter numer #46
jensa_b skrev:
2218198 Kan bara säga....Såååå jädra bra dag!!!
Håller verkligen med om vad alla andra har skrivit.....hur bra som helst.
Alla instruktörer la ju ner hela sin själ i oss deltagare...nästan så man satt å var rörd på vägen hem :pannkyss
Men måste få tacka Danny, eller Twinsucker då lite extra mycket :Bugar
Den energin du la på mig dom sista två omgångarna, gav mig en hel j*a massa körglädje och banåkningssug ska du veta :tummenupp
Så tack alla instruktörer,andra deltagare och vädergudar för att det blev så in i h*e bra!! Ses snart igen hoppas jag :yoparty

Jensa med röd/vit Retta

Du blir rörd :)

Jag blir ju rörd :pannkyss
 

DR.Greenthumb

Linnet
Gick med
8 Oct 2005
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha R1
Hehehe... Jag fick klubba iskogen typ 800 meter från banan och torka mig med arbetsordrar från jobb bussen :arsele

PS: Shit hapens....
 

Lillan78

Medlem
Gick med
25 Aug 2005
Ort
Trångsund
Hoj
CBR 600 F Sport -02
sp2 skrev:
2215033 Kul att du är nöjd!
Hoppas att ni som gick denna kurs, nu rekomenderar era kompisar och klubbmedlemmar mfl. att gå en Bkk :)

Jag fick aldrig förmånen attåka i din grupp :(



hehehe....."förmånen", tack det va snällt sagt :tungan Jag får väl helt enkelt se till att bli bättre och så jag kan åka i din grupp nästa gång :tummenupp

Har redan pratat "gott" om SMC´s kurser så ryktet är igång :yoparty
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top