SMC Broms & Kurvkurs på Mittsverigebanan

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Ort
I det Trånga Sundet...
Hoj
En som fixas...
jensa_b skrev:
2218198 Kan bara säga....Såååå jädra bra dag!!!
Håller verkligen med om vad alla andra har skrivit.....hur bra som helst.
Alla instruktörer la ju ner hela sin själ i oss deltagare...nästan så man satt å var rörd på vägen hem :pannkyss
Men måste få tacka Danny, eller Twinsucker då lite extra mycket :Bugar
Den energin du la på mig dom sista två omgångarna, gav mig en hel j*a massa körglädje och banåkningssug ska du veta :tummenupp
Så tack alla instruktörer,andra deltagare och vädergudar för att det blev så in i h*e bra!! Ses snart igen hoppas jag :yoparty

Jensa med röd/vit Retta
Du ska ta åt dig av äran oxå för att om inte du hade varit så öppen och lyssnat så hade inte så mycket av det som jag sa till dig fastnat, så jag tycker helt klart att du ska ge dig själv en klapp i ryggen oxå :tummenupp :Bugar

Det glädjer mig att du tyckte att energin gav resultat och jag kan säga såhär... att jag hade så jäkla kul oxå :)

Åk på bankörning men låt dig inte stressas av andra utan skynda långsamt och tänk på allt som vi lärde ut så ska du se att du kommer att få många roliga mil på bana :banana

//Danny som fortfarande inte har varit i backen :yoparty
 

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Ort
I det Trånga Sundet...
Hoj
En som fixas...
DR.Greenthumb skrev:
2218088 Jo det stämmer silvertejpen är kvar :hjälm
Det hemma gjorda munskyddet blev kanon bra :yoparty

Rörberg nästa...
Jag misstänkte det :rofl

Kul att det funkade iaf! Jag tror att det hade blivit ett stort störande moment om vi inte hade fixat till det iom att vi nu fixade det så slapp han att tänka så mycket på det :tummenupp

//Danny
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
TwinSucker skrev:
//Danny som fortfarande inte har varit i backen :yoparty

Du kör med andra ord för sakta... :D

/Niklas, som varit i backen alldeles för många gånger...dock mestadels på andras hojar... :tummenupp :D
 

Suzuki GSXR

Ny medlem
Gick med
5 May 2005
Ort
Hofors
Hoj
GSXR 1000, Baotian 50
TwinSucker skrev:
2215154 Till alla som deltog!

Jag kunde knappt sluta le igår när jag tänkte på alla deltagarna som var med och gjorde så stora framsteg på så kort tid... tänk så lätt saker och ting kan bli när man får lite input på hur man ska göra :)

Sen kommer fråga nummer två: Hur är vi instruktörer funtade egentligen? Här har man åkt 292 varv på en och samma bana :dummer men trots det så skulle jag ha kunnat stannat kvar och kört lika mycket till... så något fel måste det ju vara på oss :hihi

Återigen ett STORT tack till alla!

PS. Det var kul att få lite ansikten på vissa av nicken här på SH.


Det var som sagt riktigt roligt att se hur alla verkligen lyfte sig under helgen. Vi nådde verkligen målet att ha kul.
Jag får tacka alla instruktörer och deltagare för en underbar helg.

Jag är till och med tokigare än dig Danny, jag stannade och körde lika mycket till med grabbarna från Falun. Nu har man aggerat rundningsmärke åt superbike förarna i två dagar och längar redan efter nästa körning.
Vi syns i Rörberg på måndag.
/Marcus
 

sp2

Nytt nik. #46
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Nytt nikname! #46
Hoj
Jaag har bytt nikname! Heter numer #46
Aaron skrev:
2217867 Gick kursen Söndag och måste säga att det var en riktigt bra kurs klart över förväntan!
Var lite orolig att det skulle vara så mycket folk att det skulle bli kortegeåkning hela dagen men det blev inte direkt så.. 5-6 åkare och två (kanonbra) instruktörer (blev några fler åkare senare på dagen).
Klart mer lärorikt än en "vanlig" bandag.
Ingen risk att man inte kunde träna momenten i mer "verklig" fart.

Snabbstyrning är mitt nya mantra!

Har bara praktiserat det nerför alppass förut men man kan ju alltså göra det även på bana! Bromsa sent. Tvärvänd med MYCKET motstyrning och gasa på! Jag som alltid har blivit helrökt i långsamma kurvor. No more! :yoparty

Ska även bromsa senare och mindre så det inte går så långsamt in i kurvorna (då spar man ännu mer tid).

På vanlig väg kör jag såklart numera ännu mycket mer säkert och riskmedvetet! :)

Mkt bra kurs. Rekommenderas till alla nästan oavsett nivå! Nu känns det också som att SMC faktiskt har nått att ge mig i mitt hojåkande.

Härligt att du hittat din nya grej! :tummenupp
Vi ses på någon bana :)
 

sp2

Nytt nik. #46
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Nytt nikname! #46
Hoj
Jaag har bytt nikname! Heter numer #46
Om jag inte sagt det tidigare så blev alla på kurserna GODKÄNDA :tummenupp
Vill ni så är det bara att tekna SMC-försäkringen nu hos Folksam! :)
 

999an

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2005
Ort
Gävle
Hoj
Ducati 999
sp2 skrev:
2221019 Om jag inte sagt det tidigare så blev alla på kurserna GODKÄNDA :tummenupp
Vill ni så är det bara att tekna SMC-försäkringen nu hos Folksam! :)

Va kul det trodde jag aldrig !!!!!! :banana
Tack då instruktörerna!!!
 

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Ort
I det Trånga Sundet...
Hoj
En som fixas...
999an skrev:
2221047 Va kul det trodde jag aldrig !!!!!! :banana
Tack då instruktörerna!!!
Tack för att jag fick provsitta din 999:a! Det väckte ju inga vill ha känslor :rolleyes:

//Danny

Niklasinorr skrev:
2219633 Du kör med andra ord för sakta... :D

/Niklas, som varit i backen alldeles för många gånger...dock mestadels på andras hojar... :tummenupp :D
Jupp, det göra jag... men jag gör som innan och skyller på bakdämparen som är helt slut, seså gå nu till nån barnkammare och se hur stabil en gunghäst är i kurvorna :D
Men jag vet inte vad jag ska skylla på sen :3freak
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
TwinSucker skrev:
2221724 Tack för att jag fick provsitta din 999:a! Det väckte ju inga vill ha känslor :rolleyes:

//Danny


Jupp, det göra jag... men jag gör som innan och skyller på bakdämparen som är helt slut, seså gå nu till nån barnkammare och se hur stabil en gunghäst är i kurvorna :D
Men jag vet inte vad jag ska skylla på sen :3freak

Mitt problem är att jag inte har nånting att skylla på, det hänger bara på degklumpen bakom styret...suck!

...men jag tror jag skall byta framdäck...det var lite dåligt fäste ibland på något sätt...
:rolleyes: :)
 

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
Niklasinorr skrev:
2223298 Mitt problem är att jag inte har nånting att skylla på, det hänger bara på degklumpen bakom styret...suck!

...men jag tror jag skall byta framdäck...det var lite dåligt fäste ibland på något sätt...
:rolleyes: :)

Kanske byta till ett tyngre framdäck till och med? :hihi
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Forsberg skrev:
2223375 Kanske byta till ett tyngre framdäck till och med? :hihi

Jag tror att någon j-vel har fyllt helium i framdäcket, det måste vara det som är felet... :tummenupp
 

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Ort
I det Trånga Sundet...
Hoj
En som fixas...
Niklasinorr skrev:
2223822 Jag tror att någon j-vel har fyllt helium i framdäcket, det måste vara det som är felet... :tummenupp
Men din klant :fatta! Du kan ju inte köra runt med vårluft i framdäcket när det är bankörning det är ju farligt juh... seså spring genast ut och byt till raceluft så ska du få se på grejer :yoparty
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
TwinSucker skrev:
2224322 Men din klant :fatta! Du kan ju inte köra runt med vårluft i framdäcket när det är bankörning det är ju farligt juh... seså spring genast ut och byt till raceluft så ska du få se på grejer :yoparty
Då får han importera från oss i sthlm.. :) För raceluften har inte kommit upp till Norrland ännu.. :7peta
 

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Ort
I det Trånga Sundet...
Hoj
En som fixas...
SENSEI skrev:
2224546 Då får han importera från oss i sthlm.. :) För raceluften har inte kommit upp till Norrland ännu.. :7peta
Självklart!! Å just nu så är det rea oxå... Special price only for you Niklas couse your my friend, så va sägs om 149,90kr/bar, en kanondeal juh :tummenupp
 

Lillan78

Medlem
Gick med
25 Aug 2005
Ort
Trångsund
Hoj
CBR 600 F Sport -02
Är det ngn som har bilder från kursen lördag 3/6?
Vore nice o få drömma sig tillbax till den helgen :rolleyes:
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
TwinSucker skrev:
2224593 Självklart!! Å just nu så är det rea oxå... Special price only for you Niklas couse your my friend, så va sägs om 149,90kr/bar, en kanondeal juh :tummenupp

Nja, snarare är det väl så att eran luft är så fylld med bly och annat skit så hojarna orkar inte lyfta på framhjulet, visst?:D

Skicka upp en låda luft, en påse vacuum och en siktlinje till mej så blir det bra...
 

sp2

Nytt nik. #46
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Nytt nikname! #46
Hoj
Jaag har bytt nikname! Heter numer #46

Joe Schmoe

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2004
Ort
stadens namn
Hoj
?
sp2 skrev:
2226168 Ja det är dom bilder jag vet om i alla fall!
Själv hade jag fullt upp så jag glömde kameran, kom på efter att jag åkt ett par mil hemifrån att det hade varit kul med en kamera och föreviga hela kursen :huvet

Jag hade med mig kameran, den låg i stugan hela helgen... :huvet
 

sp2

Nytt nik. #46
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Nytt nikname! #46
Hoj
Jaag har bytt nikname! Heter numer #46
Joe Schmoe skrev:
2226919 Jag hade med mig kameran, den låg i stugan hela helgen... :huvet

Ja du var ju lite duktigare än mig som fick med den!
Men vad gjorde den för nytta i stugan? Fotade du polarna i sömnen :va
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top