Mycket olika frågor???
Jag svarar troligen utan bra struktur - hoppas det går bra...
SMC är enligt mina åsikter enda organisation som kan ge "Pang på Rödbetan" för oss som kör hoj (och tycker om att gassa lite!). Själv, är jag inte sån där helt nöjd med SMC - och då ka jag gå och köpa öl f.200 spen i stället - eller börja att ändra på inriktningen i SMC.
Jag valte det sista - och jowist jag är inte poppis överallt - men , jag har mina åsikter och söker att få andre med..
Bl. a på sporthoj har det skrivits att California Superbike School är bäst - så därför tester vi och ser om det kommer att funka bra. Kursen som vi kör är 120% standard, så om du är på Steg 1 m. CSS i Dubai eller på Gelleråsen spelar inga roll - det är exact samma kurs och samma instruktörer.
Pris f. kursen på Gelleråsen 3.000 kr f. SMC medlem - och för icke medlem 3.200
CSS samarbetet med SMC, är liknande det som Norske Motorcyklisters Central Organisation har (som iövrigt kan ge nedsatte prämier på ett F-bolag). Scientologi snacken - läs vänligen kommentaren på SMCs forum från CSS Norge..
Ja, det är bra att SMC får F-bolagens Ok - kanske SMC FÖK (Försäkrings Kommitten) kommer med trevliga nyheter runt MC Mässen.
Korrekt att SMC, bl. a med hjälp av BMW MC Klubben (som förre året hade typ 12 övninger på bana) har fått bra resultat med F-bolagen - eftersom att SMC har ganska höga krav och strukturer på körningarna på bana - (altså broms & kurvteknik kurserna).
Runt dom bra trafikövningar etc., som bl.a jätteduktiga Instruktörer (t. ex. Hannes) och klubber håller (ex. Sydskaanes Emse, LMS, MCE, sporthoj.com, etc..) - dom burde enligt min helt personliga åsikt bli en naturlig del av SMC´s omgivning
![Tummen upp :tummenupp :tummenupp](/img/smilies/thumbup.gif)
Sålunde kan man troligen få Ok på försäkringen. Men, här måste vi rocka tunga åsikter...
Ska vi ändra på värden, får vi göra det ihop - även om vi inte blir 100% överens i allt
![Tummen upp :tummenupp :tummenupp](/img/smilies/thumbup.gif)