SMC-kurser/dagar 2009

Firetwin

*Det löser sig alltid ska du se*
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
Kawa Z1000 -03
På våra vanliga kurser steg 1-4 måste du ha trafikförsäkrad och påställd mc.
Det jobbas på steg 5 och steg 6 kurser... Där det kan vara så att man ej behöver det... Inget klart ännu så det är ren spekulation... Mer info kommer om dessa steg när allt är klart.
Dock så måste man gått steg 1-4 innan man kan gå steg 5 och 6....

Jag tackar för det:tummenupp

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
OK
Kommer att åka flera.
Bara nyfiken på vad som blivit dyrare.
God jul

Det är 40% inflation i SMC-världen. :rolleyes:
Någon som vet när gratiskampanjen för medlemsskap drar igång så man slipper betala medlemsavgiften som man betalade i onödan förra året?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Det är 40% inflation i SMC-världen. :rolleyes:
Någon som vet när gratiskampanjen för medlemsskap drar igång så man slipper betala medlemsavgiften som man betalade i onödan förra året?
Ingen sådan planerad vad jag vet.

Om du betalade efter 1 sept 08 så ska du inte behöva betala för medlemsskap 2009.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ingen sådan planerad vad jag vet.

Om du betalade efter 1 sept 08 så ska du inte behöva betala för medlemsskap 2009.

Hittills så har väl medlemsskapet löpt för ett år och inte för 12 mån, dvs oavsett om man betalar i januari eller april så kommer ett nytt inbetalningskort i december. Jag fick ett nytt kort nu i december 2008 igen i alla fall, betalade förra året under våren.

Blåflagg

Varför kör alla så fort????
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
BMW R1200GS,
SMC Skåne

Såg att SMC Skåne anordnar två bandagar i rad den 4 och 5 Juni utan att kalla det för dubbeldag. Kommer man att ordna specialpris ifall man är intresserad av båda dessa dagar även om upplägget inte motsvarar tvådagars kursen senare i Juli?

Gick in på smc skånes hemsida och såg att man inte lagt ut datumen än där.

Svara som representant för SMC Skåne BKK gruppen.

SMC Skåne kör inte den 5/6. Det är fel information på SMC hemsidan och var den informationen kommer ifrån vet jag inte :confused:

Troligen blir det ingen körning den 13/9 men det är inte helt klart än.

När allt är 100% klart kommer det att läggas ut på vår egen sida www.smcskane.com (och SMC riks naturligtvis för bokning :) )

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
SMC Skåne kör inte den 5/6. Det är fel information på SMC hemsidan och var den informationen kommer ifrån vet jag inte :confused:

När allt är 100% klart kommer det att läggas ut på vår egen sida www.smcskane.com (och SMC riks naturligtvis för bokning :) )

Tack för svaret. Förstod att något måste blivit fel när en dansk arrangör hade samma dag bokad. Framgår tidigare i tråden.

Kommer att hålla koll på hemsidan. Platserna brukar gå åt snabbt. Detta år är nog inget undantag.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Bemärk att där körs som man tydligen gjorde innan i SMC - ingen omkörningar alltså. Kursförlöbet kan läsas på hemsidan - om man kan bokstabera sig genom det danska alltså:lol

Priset kan diskuteras - inte är SMC billiga på Knudan heller. Sen är det faktiskt ett profit företag.

Och ingen licens - enbart försäkrade. Jag skulle inte rekommendera denna kurs för vanliga snabb eller snabbare om inte det är för att träna Knudan i lugn och ro. Då är det bättre med Racing4fun.

http://www.racing4fun.dk/kalender.html

Tack för tipset. Alltid bra att ha lite koll på olika arrangörer. Finns rätt gott om bankörningar under en sommar om man lägger samman de olika arrangörerna på Knustorp. Priset är inte avgörande för mig utan upplägget och hänsynen deltagarna visar varandra. En stor fördel SMC har är att försäkringen gäller klart och tydligt. Inget jag någonsin vill behöva utnyttja men det känns tryggt att veta. Kör man med andra arrangörer känns det extra viktigt att lita på upplägget och deltagarna.

Danska är inte min starka sida, men jag kan nog förstå huvuddragen. Skulle dock inte skriva på några juridiska bindande dokument utan tolk dock.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Hittills så har väl medlemsskapet löpt för ett år och inte för 12 mån, dvs oavsett om man betalar i januari eller april så kommer ett nytt inbetalningskort i december. Jag fick ett nytt kort nu i december 2008 igen i alla fall, betalade förra året under våren.
Emaila smc @ svmc. se och fråga.

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Någon som vet när SMC öppnar upp för bokningar?

Thunder

Kan det inte vara sommar för evigt???
Gick med
21 Aug 2005
Söder om Kinnekulle, väster om Anderstorp, norr om
Hoj
R6 -08, dotterns cross och minimoto
Last edited:

Freddaz

Ny medlem
Gick med
17 May 2005
Hoj
Yamaha XT660r -05
Vad är skillnaden på broms- och kurvkurs och sporthojskurs, smc väst har kombinerad ihop dessa kurser?

Vilken kurs kan vara lämplig som 1a kurs, hojen jag kör är en ZX9r ombyggd till fighter.

Thunder

Kan det inte vara sommar för evigt???
Gick med
21 Aug 2005
Söder om Kinnekulle, väster om Anderstorp, norr om
Hoj
R6 -08, dotterns cross och minimoto
Vad är skillnaden på broms- och kurvkurs och sporthojskurs, smc väst har kombinerad ihop dessa kurser?

Vilken kurs kan vara lämplig som 1a kurs, hojen jag kör är en ZX9r ombyggd till fighter.

Då skall jag göra ett försök att bena ut denna frågan.

BKK och Sporthojskurser utgår från samma utbildningsgrund, dvs de råd och riktlinjer som SMC har arbetat fram för avancerade kurser på stor bana. I år finns det kurser som har olika namn och det betyder att dom riktar sig lite mer mot någon speciell form av motorcyklar (inte din kunskapsnivå som förare).

I Väst har vi sedan 2008 valt att kalla alla våra kurser för Sporthojskurser, detta för att få ett enhetligt namn. Därför heter alla de kurser som vi i SMC Väst anordnar för Sporthojskurser även i år. MEN våra kurser riktar sig till alla former av 2-hjuliga motorcyklar och oberoende av din kunskapsnivå. Du är med andra ord lika välkommen på en Virago som en R1´a. Vi kommer i år att dela in er deltagare både efter hastighet och vilket steg ni valt.

Mitt förslag är att du väljer någon av kurserna och att du väljer steg 1.

Hoppas detta svar rätade ut de frågetecken du hade, gjorde det inte det så återkom gärna.

Mvh
Mikael

micke.r

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2004
Hoj
ZX10R
Har dom tydligen redan gjort, ivarjefall vissa...
http://www.svmc.se/php/kurser/?do=kurser&typ=alla
Tillkommer nog en del dagar eftersom :)

Så där ja - nu är våra kurser från SMC Väst också anmälningsbara !!

Det har dock smygit sig in ett litet, litet fel, i anmälningssystemet, så priset är för tillfället lite för bra för att vara sant :3freak

Rätt pris skall vara 1450:- för SMC medlem !!

Observera att vi i SMC Väst, kommer att ta samma pris, dvs 1450:-, för samtliga steg - även steg 4 :tummenupp

/ Micke

Ge järnet

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2006
Hoj
Z-1000
Så där ja - nu är våra kurser från SMC Väst också anmälningsbara !!

Det har dock smygit sig in ett litet, litet fel, i anmälningssystemet, så priset är för tillfället lite för bra för att vara sant :3freak

Rätt pris skall vara 1450:- för SMC medlem !!

Observera att vi i SMC Väst, kommer att ta samma pris, dvs 1450:-, för samtliga steg - även steg 4 :tummenupp

/ Micke

Jag har bokat in mig till Kinnekulle 16/5 steg 4, det kostade 1600:- när jag anmälde mig,, men nu loggade jag in på min sida på smc för att se varför jag inte fått fakturan än, där stod min bokning med och att faktura skulle komma på 1730:-:confused: om det är som du skriver så ska det alltså bara kosta 1450:-

Mymlan

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
BMWR1100S
Jag har bokat in mig till Kinnekulle 16/5 steg 4, det kostade 1600:- när jag anmälde mig,, men nu loggade jag in på min sida på smc för att se varför jag inte fått fakturan än, där stod min bokning med och att faktura skulle komma på 1730:-:confused: om det är som du skriver så ska det alltså bara kosta 1450:-

Kinnekulle 16/5 är inte arrangerad av SMC Väst. Därför gäller inte det priset. I juli har SMC Väst kurser på Kinnekulle, med det angivna priset.

Varför du sedan skall betala 1730kr är svårt att svara på, men steg 4 är 200kr dyrare och borde då kosta 1800kr. Någon annan som vet?

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10

Kursen kostar 1450:- steg 1-3
Steg 4 +200 :-
Avbeställningsksydd 80:-

Summa 1730:-

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024