SMC-kurser/dagar 2009

Ge järnet

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2006
Ort
Uddevalla
Hoj
Z-1000
Kinnekulle 16/5 är inte arrangerad av SMC Väst. Därför gäller inte det priset. I juli har SMC Väst kurser på Kinnekulle, med det angivna priset.

Varför du sedan skall betala 1730kr är svårt att svara på, men steg 4 är 200kr dyrare och borde då kosta 1800kr. Någon annan som vet?


Tack nu förstår jag,, hoppas vintern går över fort nu så man kan börja åka igen:yoparty
 

gixxerR

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2008
Ort
Solna
Hoj
GSXR-750 2007
I år ska det köras. Ska bli roligt att testa på den nya hojen på bana :)
 

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Ort
i Hus
Hoj
CBR600RR och VFR750F
Jag kan passa på att pusha lite för en Sporthojskurs den 3/5-09 på Kinnekulle.
Det kommer att köras en Utökad Steg 4 för de som redan har kört flera vanliga steg 4 förra året.
Några nya moment kommer det att bli samt andra roliga saker.
Priset är höjt till 2000:-
50 platser finns det och vi kommer att ha 16 instruktörer.
 

the_seven

Ny medlem
Gick med
2 Feb 2007
Ort
Malmö
Hoj
No longer...
Vet någon om det blir sporthojskurs på Ring Knutstorp? Hittar inte det på Svmc sidan....
 

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
SMC Skåne släpper sina bokningar 2/2 kl 17 har jag läst i nån tråd. De håller till på Knutstorp.
 

Monica

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
Kawa Z750s, MT-01 och Suzuki GSX1400
skåningarna e snabba!

Okej, då får jag hålla utkik.. hört att det är måånga som anmäler sig snabbt!

Tackar!:tummenupp

Jag tog tiden i fjor. Efter 14 minuter var de tidigare kursdatumen fullbokade, dubbeldagen hade några platser kvar och de senaste kursdatumen var halv- och lite till - fulla... Så det duger inte å sitta å slöa när skåningarna bjuder upp till dans :banana
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Var inloggad och redo att boka in mig på några kurser genom SMCs hemsida, men vad hjälper det när sidan kraschar. Undra när den kommer upp igen och om det finns några platser kvar då? Gick inte ens att få iväg ett felmeddelande till webmaster.

Förhoppningsvis har alla drabbats lika. Verkar vara lika populärt i år att delta i SMCs kurser.
 

Monica

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
Kawa Z750s, MT-01 och Suzuki GSX1400
jeppsson peppson

samma här.....först tog det en evighet att komma in och nu är den inte tillgänglig längre....
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Det ska inte skilja något i körtid vad jag vet i alla fall, priset diffar väl huvudsakligen beroende på t. ex. banhyra kostnad för ambulans, reskostnad etc.

Antalet platser/grupper per dag kan ju däremot påverka körtiden - t.ex. 3 grupper som varvar körning 20 min, rast 20 min teori 20 min alternativt 4 grupper med 15 min körning per timme... I det fallet kan det bli lite mer körtid för mer pengar (färre deltagare)...

Du kollar nog bäst genom att jämföra kursbeskrivningen mellan de aktuella exemplen på SMC:s hemsida. Du kan ju i tveksamma fall maila SMC för definitivt besked.

Grattis till nya hojen förresten:tummenupp . Det skulle vara roligt att stöta på Dig på nya pärlan någon gång under sommaren. Hann Du planera in Kemora under semestern?

Läste om att det är lite olika mycket körning på en SH-kurs som kostar 1250 resp 1600. Hur mycket skiljer det i körtid mm? Någon som har ett bra svar? :)
 

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Ort
Bortalängeholm
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Läste om att det är lite olika mycket körning på en SH-kurs som kostar 1250 resp 1600. Hur mycket skiljer det i körtid mm? Någon som har ett bra svar? :)

Happy go lucky..

Prisskillnaden rör sig sannolikt om kurserna på Gelleråsen.

Dom billiga har en del pauser under dagen, eftersom man att det är bilar som kör, mellan vissa av MC körpassen. Körtiden är vad jag erfarade i princip samma, kanske ibland 10-15 minutter mindre på banan. Åt andra sidan var det ofta andra övningar, t. ex. broms - vilket var bra..
Var med på flera såna dagar, vart det inte tas in lika många deltagare som vanligt. Vid hälften av tillfällen kom bilarna inte på banan - och då var det bonus på körtid..

Så min konklusion är; Rekomenderligt :tummenupp
 

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Örebro (men Pite i mitt hjärta)
Hoj
Hojlös
Anledningen att jag frågade var att 18 och 19 april är det Sh-kurser på Gåsen varav den ena dagen kostar det 1250 och den andra dagen 1600, så jag blev lite fundersam :) Tackar för edra svar!
 

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Ort
Bortalängeholm
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Anledningen att jag frågade var att 18 och 19 april är det Sh-kurser på Gåsen varav den ena dagen kostar det 1250 och den andra dagen 1600, så jag blev lite fundersam :) Tackar för edra svar!

Hmm - det är ju helg båda dagarna - och då är det absolut inte bilar med. Jag får vara svar skyldig på detta!

Kanske en så enkel förklaring att man har knapprat in fel pris, kanske..
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
80 platser dag 1 (lördag), 65 platser dag 2 (söndag). Så det är väl en trolig förklaring i detta fall?

Anledningen att jag frågade var att 18 och 19 april är det Sh-kurser på Gåsen varav den ena dagen kostar det 1250 och den andra dagen 1600, så jag blev lite fundersam :) Tackar för edra svar!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top