SMC Säsongsavslutning 17 september

P-G

Fiii fan
Gick med
23 Dec 2003
Ort
Bulten
Hoj
S1000RR
Babar skrev:
2478280 Min åsikt om arbetsbelastningen på jobbet nu är.. :censored Ska försöka hinna med det när jag kommit hem för idag. Om jag nu orkar.. :trött


Låter kanon:tummenupp hinner du så hinner du. Det är askul att ha lite proffsbilder när man gasar helvete i nån stackars kurva :hojbusa
 

Babar

bromskloss
Gick med
26 Jul 2005
Ort
Nära Sviestad
Hoj
Honda CBR
P-G skrev:
2478323 Låter kanon:tummenupp hinner du så hinner du. Det är askul att ha lite proffsbilder när man gasar helvete i nån stackars kurva :hojbusa

Kalla sig proffsfotograf känns överdrivet. Läst en beskrivning som säger; "Fotograf är den som behärskar konsten att fotografera". Jag kallar mig hellre en kille med kamera som tar kort. Kort tar jag, men att behärska kameran vete då tusan om jag gör..

Länk till uppladdade kort finns i denna tråd.. http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=2478764#post2478764
 
Last edited:

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
Japp helt klart! Vi kommer nog oxå försöka köra så mycket bana som möjligt :) Efter ekonomi, barn, jobb osv... Jag hade fastnat på riktigt många bilder faktiskt :) Kul och se :tummenupp

Hedgehog skrev:
2475744 Jepp, vi får ta en retur match nästa år.... jag ska försöka åka så mycket ekonomin o tid tillåter :tummenupp

Nu väntar jag bara och se om jag fastnat på några bilder där man kan se mina misstag :D


Klart du får va med och dricka bira:) Vet inte hur du låg till i tävlingen...

ft skrev:
2475629 Men jag då?! :mad:

:tungan
 

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Ort
På landet i Ramlak
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Pippi skrev:
2479529 Japp helt klart! Vi kommer nog oxå försöka köra så mycket bana som möjligt :) Efter ekonomi, barn, jobb osv... Jag hade fastnat på riktigt många bilder faktiskt :) Kul och se :tummenupp

Klart du får va med och dricka bira:) Vet inte hur du låg till i tävlingen...

Det hade gått att köra snabbare och skarpare svängar.. speciellt med nya lager :D men tänkte att det var bättre och ta det lugnt. Hade gärna kört några timmar till men det får bli nästa år :yoparty
 

ist

no fika, no ride!!
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Ljungbyholm
Hoj
KTM 660-04.....och en halv buell
äntligen fått tummen ur röven för att skriva några rader....mycket tack till alla som var med och ordnade denna smc ban-dag. Var ner i knutstorp i augusti och det var inte alls så här bra.....mycket beroende på instruktörerna. Hade själv en halv-dålig kör dag...kan man ju ha vissa dagar, synd bara att det blev en sån här dag...men kunde öva på annat som t.ex blick och sitt ställning med lite tips från instruktören. så stort tack ännu en gång till alla som deltog och alla som hjälpte till att anordna denna roliga dag.

Och jäkla vilka fina bilder babar!!!
 

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
Man ser ju de på dom andra som kör i snabba att de går att köra både snabbare och skarpare, men jag känner mig inte ett dugg redo för de ännu, men det kommer väl med tiden antar jag :tummenupp


Hedgehog skrev:
2479598 Det hade gått att köra snabbare och skarpare svängar.. speciellt med nya lager :D men tänkte att det var bättre och ta det lugnt. Hade gärna kört några timmar till men det får bli nästa år :yoparty
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Pippi skrev:
2479638 Man ser ju de på dom andra som kör i snabba att de går att köra både snabbare och skarpare, men jag känner mig inte ett dugg redo för de ännu, men det kommer väl med tiden antar jag :tummenupp

Vi utvecklas allihop, oavsett nivå, utefter vilken kunskapsnivå vi fn. befinner oss på. Och skall man lära nytt MÅSTE det ske i ett tempo som tillåter vidareutveckling vilket i praktiken innebär att man måste känna sig trygg/säker för att kunna lära nytt.

Alltså tempot är direkt avgörande för att vi skall kunna öva. Sätter jag av i, för mig, för högt tempo lär jag mig inte ett skvatt hur kul det än kan vara! :mad:

Så hav tålamod och experimentera med ytterst små steg åt gången så blir du/vi skickligare efter hand. :tummenupp

Mvh!
// Niklas
 

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
Precis och jag har inte bråttom! Jag hade tänkt att leva länge och ha roligt så varför skynda in i något man inte är redo för... Men det är ändå bra att se på dom som kör snabbt osv och se och lära. Även om inte jag går ut och gör verklighet av det än...:tummenupp

Avarage skrev:
2480173 Vi utvecklas allihop, oavsett nivå, utefter vilken kunskapsnivå vi fn. befinner oss på. Och skall man lära nytt MÅSTE det ske i ett tempo som tillåter vidareutveckling vilket i praktiken innebär att man måste känna sig trygg/säker för att kunna lära nytt.

Alltså tempot är direkt avgörande för att vi skall kunna öva. Sätter jag av i, för mig, för högt tempo lär jag mig inte ett skvatt hur kul det än kan vara! :mad:

Så hav tålamod och experimentera med ytterst små steg åt gången så blir du/vi skickligare efter hand. :tummenupp

Mvh!
// Niklas
 

ExxorN

För lite sporthojar i stan
Gick med
17 Sep 2006
Ort
Motala
Hoj
nope, såld
Du har så rätt Pippi......
Men en sak är säker att oavsett hur långt man kommit i sin egen utveckling så lär man ha kul hela vägen o det är ju därför vi håller på....

Favorit Citat:

Livet ska INTE vara en resa mot graven med målsättningen att anlända säkert i en attraktiv och välbevarad kropp utan snarare sladda in från sidan, med chokladkakan i en hand o vinet i den andra, med en kropp som blivit ordentligt använd, för att inte säga fullständigt utsliten samtidigt som man skriker "WOOHOO vilken jävla åktur!!!"
:hojraket
 

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Ort
På landet i Ramlak
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
ExxorN skrev:
2480377 Du har så rätt Pippi......
Men en sak är säker att oavsett hur långt man kommit i sin egen utveckling så lär man ha kul hela vägen o det är ju därför vi håller på....

Favorit Citat:

Livet ska INTE vara en resa mot graven med målsättningen att anlända säkert i en attraktiv och välbevarad kropp utan snarare sladda in från sidan, med chokladkakan i en hand o vinet i den andra, med en kropp som blivit ordentligt använd, för att inte säga fullständigt utsliten samtidigt som man skriker "WOOHOO vilken jävla åktur!!!"
:hojraket

:D :yoparty
 

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
Du har helt rätt!:tummenupp Jag har för mig att det finns ett ordspråk som säger "man lär sig något nytt varje dag" och det är väl det som är fördelen med hoj. Spelar ingen roll vilken nivå man ligger på för man lär sig något hela tiden. Även om det är ens eget rätt eller någon annans fel...

ExxorN skrev:
2480377 Du har så rätt Pippi......
Men en sak är säker att oavsett hur långt man kommit i sin egen utveckling så lär man ha kul hela vägen o det är ju därför vi håller på....

Favorit Citat:

Livet ska INTE vara en resa mot graven med målsättningen att anlända säkert i en attraktiv och välbevarad kropp utan snarare sladda in från sidan, med chokladkakan i en hand o vinet i den andra, med en kropp som blivit ordentligt använd, för att inte säga fullständigt utsliten samtidigt som man skriker "WOOHOO vilken jävla åktur!!!"
:hojraket
 

Babar

bromskloss
Gick med
26 Jul 2005
Ort
Nära Sviestad
Hoj
Honda CBR
Kort och hemsida...

Nu har jag fått till en första version på hemsida. Intresserade av bilderna kan ta en titt på hemsidan och se sig om. Där finns info för den som vill köpa en eller flera bilder.

Hemsidan finns på http://www.babbabar.se/

Kommer fylla på med gamla fotoserier efter hand. När jag får tid över kommer även en upprensning bland smc-korten att ske.
 
Last edited:

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Ort
Oskarshamn
Hoj
:)
Babar skrev:
2492849 Nu har jag fått till en första version på hemsida. Intresserade av bilderna kan ta en titt på hemsidan och se sig om. Där finns info för den som vill köpa en eller flera bilder.

Hemsidan finns på http://www.babbabar.se/

Kommer fylla på med gamla fotoserier efter hand. När jag får tid över kommer även en upprensning bland smc-korten att ske.

Underbart! :tummenupp
 

JayZin

If I Only Had Wings On My Gixxer.......
Gick med
5 Aug 2006
Ort
Hemma
Hoj
GSX-R 1000
Inte nöjd!

Babar skrev:
2492849 Nu har jag fått till en första version på hemsida. Intresserade av bilderna kan ta en titt på hemsidan och se sig om. Där finns info för den som vill köpa en eller flera bilder.

Hemsidan finns på http://www.babbabar.se/

Kommer fylla på med gamla fotoserier efter hand. När jag får tid över kommer även en upprensning bland smc-korten att ske.


Beställde de bilder du tagit, /5 st bilder för ca: 45 kr ) jättebra fotograferat. Men kunde man inte få bilderna utan BABAR FOTO över hela bilden. Inte speciellt snyggt:(
Annars kan man ju bara spara bilden i datorn och skriva ut själv!!

matbr skrev:
2486150 Såg filmen idag som först. Härlig, speciellt mellan 4.12 och 6.12. Synd bara att du inte hängde med så att man kunde fått mer tid i mediahimlen, he he.

Vad sägs om att jag LÄT er köra om och ifrån, då ni annars inte skulle fastna på film utan endast stirra på mitt 190 däck:7peta
 
Last edited:

Maranello

Bandagoman
Gick med
6 Mar 2003
Ort
08
Hoj
Triumph T120R & 765RS + GSXR750 + Vitpilen 701
JayZin skrev:
2494485 Beställde de bilder du tagit, /5 st bilder för ca: 45 kr ) jättebra fotograferat. Men kunde man inte få bilderna utan BABAR FOTO över hela bilden. Inte speciellt snyggt:(
Annars kan man ju bara spara bilden i datorn och skriva ut själv!!
Om du beställde från www.mypix.se så förstår jag att det inte blev snyggt, det var ju bara en tillfällig plats där Babar tankade upp sina bilder :)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top