SMC Säsongsavslutning 17 september

JayZin

If I Only Had Wings On My Gixxer.......
Gick med
5 Aug 2006
Ort
Hemma
Hoj
GSX-R 1000
Maranello skrev:
2494760 Om du beställde från www.mypix.se så förstår jag att det inte blev snyggt, det var ju bara en tillfällig plats där Babar tankade upp sina bilder :)

Det som inte är snyggt är BABAR FOTO över hela bilden. Annars är bilderna grymma både fotograf -och bildkvalitémässigt.
 

Babar

bromskloss
Gick med
26 Jul 2005
Ort
Nära Sviestad
Hoj
Honda CBR
JayZin skrev:
2494485 Beställde de bilder du tagit, /5 st bilder för ca: 45 kr ) jättebra fotograferat. Men kunde man inte få bilderna utan BABAR FOTO över hela bilden. Inte speciellt snyggt:(
Annars kan man ju bara spara bilden i datorn och skriva ut själv!!

Det på mypix är visningsbilder! Beställer du bilder där är det enbart framkallning av det du ser på deras websida.

Bra du kom med kommentaren. Får mig inse det är dags ta bort albumen på mypix för undvika fler missförstånd.

Att det står Babar tvärs över är av en orsak. Jag som fotograf vill ha credit för mina bilder. Dessutom kan jag styra de som vill ha fullskalebild till att handla hos mig istället för snatta bilderna gratis. De med logo bjuder jag gärna på. Men ska bilden användas seriöst vill jag ha koll på var den tar vägen samt även ha betalt för det.
 

ist

no fika, no ride!!
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Ljungbyholm
Hoj
KTM 660-04.....och en halv buell
Babar skrev:
2494803 Det på mypix är visningsbilder! Beställer du bilder där är det enbart framkallning av det du ser på deras websida.

Bra du kom med kommentaren. Får mig inse det är dags ta bort albumen på mypix för undvika fler missförstånd.

Att det står Babar tvärs över är av en orsak. Jag som fotograf vill ha credit för mina bilder. Dessutom kan jag styra de som vill ha fullskalebild till att handla hos mig istället för snatta bilderna gratis. De med logo bjuder jag gärna på. Men ska bilden användas seriöst vill jag ha koll på var den tar vägen samt även ha betalt för det.


Har gjort samma sak...65kr på foton som stog babar på....trodde det skulle beställas där igenom och babar fick nån peng. där igenom och texten skulle vara borta....va fel man hade.

Sambon fick sig ett gott garv iallafall när hon såg texten....
 

Babar

bromskloss
Gick med
26 Jul 2005
Ort
Nära Sviestad
Hoj
Honda CBR
ist skrev:
2495855 Har gjort samma sak...65kr på foton som stog babar på....trodde det skulle beställas där igenom och babar fick nån peng. där igenom och texten skulle vara borta....va fel man hade.

Sambon fick sig ett gott garv iallafall när hon såg texten....

Hoppsan.. skoj kunna bjuda på sina misstag även om de är lite tokiga. :)

Men lite seriöst. Om man bortser från Babarfoto över hela bilden. Hur blev kvalitén på de korten du fick hem. Var de acceptabla som vanliga papperskort? Ligger ju precis på gränsen det ska bli hyfsade kopior med 800pixlars storlek
 

JayZin

If I Only Had Wings On My Gixxer.......
Gick med
5 Aug 2006
Ort
Hemma
Hoj
GSX-R 1000
Babar skrev:
2496010 Hoppsan.. skoj kunna bjuda på sina misstag även om de är lite tokiga. :)

Men lite seriöst. Om man bortser från Babarfoto över hela bilden. Hur blev kvalitén på de korten du fick hem. Var de acceptabla som vanliga papperskort? Ligger ju precis på gränsen det ska bli hyfsade kopior med 800pixlars storlek

Bildkvalitén är bra för vanliga 10x15
förstoringar vet jag inte då jag inte har några.

D verkar vara fler än jag som förstått fel! Så om du talar om för oss hur vi ska göra för att få våra bilder utan din stora logga på så vore vi tacksamma.

Förstår att du vill tjäna pengar och skydda dina bilder, men kanske du kan göra loggan lite mindre och placera den i ett hörn så den inte stjäl hela bilden. :) Tror inte någon bryr sig då, samtidigt som du skyddar dina bilder.
 

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Ort
På landet i Ramlak
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
JayZin skrev:
2497426 Bildkvalitén är bra för vanliga 10x15
förstoringar vet jag inte då jag inte har några.

Får man orginal bilden ska det ju inte vara några problem med A4-format. Det funkar ju med min Ixus om man inte förväntar sig dia-kvalitet. A-3 blir kanske gränsfall men det beror väl vilken action det var vid fototillfället.
 

Babar

bromskloss
Gick med
26 Jul 2005
Ort
Nära Sviestad
Hoj
Honda CBR
JayZin skrev:
2497426 Bildkvalitén är bra för vanliga 10x15
förstoringar vet jag inte då jag inte har några.

D verkar vara fler än jag som förstått fel! Så om du talar om för oss hur vi ska göra för att få våra bilder utan din stora logga på så vore vi tacksamma.

Förstår att du vill tjäna pengar och skydda dina bilder, men kanske du kan göra loggan lite mindre och placera den i ett hörn så den inte stjäl hela bilden. :) Tror inte någon bryr sig då, samtidigt som du skyddar dina bilder.

Kolla in på www.babbabar.se och läs under "Info och priser för bildförsäljning". Där står allt som behövs. Läs infon, kolla bilderna och skicka en beställning. När det är betalt lägger jag upp bilderna på hemsidan för hemladdning.

Ska fundera på det där med loggan. I framtiden kanske det även blir tal om att sälja rena papperskopior 10x15-kort. Det gör ju proffsen på området. Räknar mig liksom inte dit med min hobbyverksamhet. Jag började med sälja rätten använda orginalet. Sen får man använda det som man önskar.

Hedgehog skrev:
2497438 Får man orginal bilden ska det ju inte vara några problem med A4-format. Det funkar ju med min Ixus om man inte förväntar sig dia-kvalitet. A-3 blir kanske gränsfall men det beror väl vilken action det var vid fototillfället.

A3 är precis gränsfall. Rent teoretiskt gäller nåt i stil med detta. Med reservation för jag minns fel. Ska det vara bra kvalitet behövs 133lpi vid utskrift. Var förr då jag snurrade med trycksaker. Nu trycks det med högre lpi än det oftast. Men grundkraven är de samma. För att klara det behövs upplösning på 200dpi /dots/inch). Det är samma som 78,74pixel/cm. Ska man upp till 40cm -> 3149 pixel. Mina bilder har 3456 pixel på den ledden. Alltså precis på gränsen. Det förutsätter ju även att originalet är av bra kvalité.

Har en kille som köpte bild av mig. Han beställde förstoringar 40x30. Han ska höra av sig hur de blev när de kommit hem.
 
Last edited:

RuffRyder

RIP Nino aka Lion
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund/Linköping
Hoj
Hade: CBR 600 RR-04, CBR 600F -97, GSX 400E -84
SMC rabatten

Hallo,
nu kan man prata med Folksam och få SMC-rabatten för oss som gått kursen och har SMC-försäkringen där.

Förra veckan hade nämnligen SMC inte fått in listorna på deltagarna men nu kan ni alltså ringa Folksam och uppge er SMC medlemsnummer och få sänkt premie.

Peace!
RuffRyder
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top