SMC UPPSALA LÄNS Årsmöte

kortstubina

Rörkens egen Kioskis
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
spätta på en blackbird
Glöm inte Årsmötet!

Datum: lördag den 15 oktober
Tid: kl 14.00
Plats: Throttle Twisters klubblokal i Storvreta, vid industrilokalerna mellan järnvägen och restaurang Medelhavet.
(Medelhavet har adress Skogsvallsvägen. 7).

Välkommna

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
SMC, vad är det? En samling 40-talister med hojar från 80-talet som bara fikar och pratar om hur ballt det är med fransar. Inte kan de slanga heller.

Naee, det är nog inget för mig...

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
JoS skrev:
SMC, vad är det? En samling 40-talister med hojar från 80-talet som bara fikar och pratar om hur ballt det är med fransar. Inte kan de slanga heller.

Naee, det är nog inget för mig...
Hörrududu :7peta
Du e ju Ledarmot och Länsinformatör så e de bäst för dig att du kommer..

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mmm. 1125 pers har läst den här tråden och ingen tyckte att jag hade fel i mina påståenden.

Är det bra?

Sb

Nånting händer, det är nåt skumt pågång
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K8
JoS skrev:
Mmm. 1125 pers har läst den här tråden och ingen tyckte att jag hade fel i mina påståenden.

Är det bra?

Det är det som jag tycker är så skönt med det här forumet, när folk skriver "dumma" saker för att reda upp andra så ignorerars det.

På andra delar av sporthoj skulle du fått sjuhundraelva svar även om du skrev något helt absurt och även om folk förstod att det var för att väcka uppståendelse.

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Så du menar att UARR är bättre än resten av SH.com? :va

:banana

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M:et skrev:
Det är lugnt JoS, jag håller med dig ja :)
Ja men kläm fram det då! :4skrika Här provocerar jag (för som det verkar) för döva öron. :huvet

Berätta gärna hur den tråkiga synen kan förändras, samt hur ni själva kan hjälpa till med den förändringen. :pannkyss

Kom nu till årsmötet och träffa några av oss som ställer upp för att ni kan åka på Rörken mer eller mindre gratis.

Edit: Fixade lite med texten...

Last edited:

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
JoS skrev:
Ja men kläm fram det då! :4skrika Här provocerar jag (för som det verkar) för döva öron. :huvet

Berätta gärna hur den tråkiga synen kan förändras, samt hur ni själva kan hjälpa till med den förändringen. :pannkyss

Kom nu till årsmötet och träffa några av oss som ställer upp för att ni kan åka på Rörken mer eller mindre gratis.

Edit: Fixade lite med texten...

Tyvärr, ett sånt möte har jag varit på förut och det mötet innehöll inte ett spår av konstruktiv debatt utan mest en snabb dragning av de punkter som fanns på dagordningen och summering av det som hänt.
Det känndes som total slöseri med tid den gången för 2 år sedan.
Kan ha att göra med min förväntning som var att vi skulle ha högt till tak och diskutera allmänt om vad som ska göras.

Som jag ser det så ska man kunna vara med och påverka så måste man jobba aktivt och det har jag tyvärr inte tid med.
(min kära flickvän tycker av någon anledning att jag jobbar för mycket...)
Rörken är iofs något som jag har funderat på eftersom jag ändå är där ut men men...

Men vill du ha något tips så kan jag själv som utomstående tycka att det bör bli lite mer "lösa tyglar"
Idag känns hela SMC väldigt byråkratiskt.
Visa att det tydligt genom hela SMC finns en ungdomligare ådra som tar sporthojskollektivet på allvar.
Mycket är gjort och första stegen är tagna, nu kommer det jobbiga att genomföra det i stor skala!

Lycka till i arbetet, ni behövs :tummenupp

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bra M:et.

Jag kan hålla med om att det finns en ungdomligare ådra inom SMC. Just i Uppland finns om jag inte missminner mig den yngsta styrelsen bland länsorganisationerna. Det beror mycket på att vi har Rörken. Om vi bara hade Våfflan hade det säkerligen sett annorlunda ut.

En stor anledning till att det finns mer äldre i SMC tror jag beror på att många i den generationen vill vara med i organisationer och klubbar. Vi som är yngre vill inte det i samma utsträcknig. Kolla bara hur Uarr fungerar. En lös sammansättning där man träffas när man själv vill det. Det är perfekt tycker jag.

Bluegreengrey

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
SV650S med SHARK Helsystem (mullrar fint)
Tyvärr, ett sånt möte har jag varit på förut och det mötet innehöll inte ett spår av konstruktiv debatt utan mest en snabb dragning av de punkter som fanns på dagordningen och summering av det som hänt.
Kan ha att göra med min förväntning som var att vi skulle ha högt till tak och diskutera allmänt om vad som ska göras.
Det är ju mötesdeltagarna som står för Debatten. Ju fler som har åsikter som kommer med ju mer debatt. Det är ni medlemmarna som får säga till vad ni vill ha o vad ni vill att vi ska göra. Vi kan inte lista ut allt även om vi försöker vara lyhörd och göra vårt bästa förstås.
Som jag ser det så ska man kunna vara med och påverka så måste man jobba aktivt och det har jag tyvärr inte tid med.
Rörken är iofs något som jag har funderat på eftersom jag ändå är där ut men men...
Nä det är tyvärr det som är problemet med dagens människor de har så mkt annat de prioriterar. De som intresserar sig är oftast äldre då de har mer intresse i att påverka och arbeta aktivt för att förändra sitt MC Liv i den riktiningen de önskar. Ofta är det några få eldsjälar som drar hela lasset själva och lyckas driva igenom stora saker. Som många andra får ta del av sen som tur är.
Men vill du ha något tips så kan jag själv som utomstående tycka att det bör bli lite mer "lösa tyglar"
Visa att det tydligt genom hela SMC finns en ungdomligare ådra som tar sporthojskollektivet på allvar.
Mycket är gjort och första stegen är tagna, nu kommer det jobbiga att genomföra det i stor skala!
Ja tycker absolut vi ska ta till oss ditt tips. Att tillägga är att SMC genomgår en stor växtvärk just nu och ungdomskaran försöker få in förändringar och sådant tar tid. Det är många viljor i hela landet som ska samsas. Dock är det lätt att tycka något som kanske inte är helt rättvist när man inte är aktiv medlem eftersom man då bara ser vissa delar av det hela arbetet.
Tackar för det =)

Så tipset till er där ute som INTE är aktiva, försök deltaga åtminståne på årsmötet, så får ni insikt i vad som är gjort och möjlighet att ta upp era egna åsikter o tankar. Era åsikter behövs!

MVH
ORDIS

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F

Yesbox, det är med en sån inställning att jag ska ha mitt körkort indraget om jag kör +30... det är inga som har balls att ta i :confused:
Just nu är vi vuid att vända smc 180 gradar om. I SMC´s avsikts förklaring som är accepterad av F-bolag, Polis, VV, etc. ingår att vi ska ha +30 dagar på stor bana nästa är etc...
Största fienden som vi har är alla som har för stor repect för gamla systermer etc. i smc - det behövs några som vågor att ny tänka och på ett lagom diplomatisk sätt få fört det ut i livet..
demokrati är når man gemensamt jobbar på att skaba framtiden just som man vill ha den.. att tro att andra gör det är bara löjligt...

Pang - nu ska jag skälla på nån på jobbet i stället - syns vi på lördag... :D

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...