Det finns mycket som är roligt här i livet, vi som lägger ner tid inom föreningslivet tycker det är roligt.ReDan skrev:För jag är inte sugen på att spendera min fritid med att göra saker som inte är
roliga. Jag gör fan sällan det. Till och med tvätta är roligare än åka på möte
och tafatt försöka sätta mig in i hur smc's organisation fungerar och komma
med bra förslag på förändringar.
Har kanske fått denna uppfattning efter smc's årsmöte uppe på slottet som var träligt
till punkt och pricka. Det som faktiskt var roligt var träffa massa goa personer
på kaffepusen.
./Anders
Även om man inte är intresserad av att gå på möten så är vi väldigt tacksamma för förslag och ideer från våra medlemmar.
Bara för att man föreslagit något så behöver man inte gå på mötet, även om jag personligen tycker man ska det.
Det absolut viktigaste är att ni medlemmar talar om för oss i styrelsen vad vi ska driva för frågor.
Tyvärr är det så att delar av årsmöten är formella och tråkiga, men stadgarna säger att mötena ska hållas på ett visst sätt.
Återigen, vi vill ha ERA åsikter, funderingar och ideer. hur dom läggs fram är inte det viktiga. Det viktiga är att era åsikter kommer fram. Det bästa sättet är att, precis som ordis skriver, lägga in en motion senast 2 veckor innan årsmötet.
Men det funkar också att skicka in ett mail till någon av medlemmarna i styrelsen så tar vi upp frågan.
//Ajoksu