kortstubina
Rörkens egen Kioskis
Upp ^^^
Bear skrev:Gemensam färd till Storvreta för oss som kommer från stan eller söderut ??
Samling vid pumpen 13.30 ? Låter det bra ?
//B
ReDan skrev:Åka på fikamöte när Bälinge tjejer spelar sin sista match i år går ju inte : )
ReDan skrev:motioner
Sveriges osexigaste ord?
Jag blir då inte upphetsad det, och att avbryta mina andra bokade planer
för att skapa motioner eller förplanera ideér till detta möte är som
att gå tillbaka till skolbänken och göra hemläxan! = väldigt
skapa ett mera attraktiv "möte" så kommer nog flera än 0.68%
(hade lite för mycket smileys i detta medelande men vafan, man måste få vara
fjortis ibland också : )
ajoksu skrev:Problemet för oss i styrelsen är att deltager ni inte på möten och framför era åsikter så är det svårt för oss att skapa ett mera attraktivt "möte".
Vad skulle vara mer attraktivt , det måste ni framföra till oss.
Vi gör vad vi kan, men våra medlemmars åsikter är mycket viktiga, gå på mötena och tala om vad ni vill att vi arbetar med.
SMC är NI medlemmar och vi i styrelsen jobbar för ER
felåtBear skrev:Uppslutningen var enorm, hela 0.68 % av SMC Uppsala län var där .........................
//B
JoH skrev:...Bara en fundering!
Sen blir nog inte folk mer intresserade att gå när det slängs ut beska kommentarer på forum om medlemmars dåliga deltagande.Menar inte ditt inlägg, det var bra och konstruktivt.
Jag är inte med i SMC överhuvudtaget.
Galne Dansken skrev:Dagz för lite basic info..
Det är väl sånt att vi som är Uppsala Roadrunners i princip alla är med i SMC och kan betäcknas som några som hängar på Rörken (det är vi som är Rörken) och kör relativt mucket på bana!
Allt detta funkar inte utan SMC - vilket är anledningen till att vi i princip alla är med i SMC..
En lagom enkel grej att din försäkring funkar på bana - är ensidigt SMC´s förtjänst (och det jobb som SMC har fixad på Rörken). Att du som SMC medlem kör kostnadsfritt på Rörken är en bonus som några har sparad over 2.000 kr på bara i år!
Vi har i jakten på att få köra på bana (och Rörken) varit ett större gäng av sporthojsfolk som har suttit i SMC Uppsalas Styrelse - ganske enkelt för att vi ku få det VI ville ha - och det fick vi
Nu känns det som att andra kommer till för att sporthojs folket (Ni som inte kom) inte längra tar i!
Att SMC har en mängd foreningstekniska uttryck eller dylikt är bra att acceptera eller söka att ändra - men, för att skapa förändring / framgång måste man ta i! - Och det börjar med att man visar upp sig!
Om det är grejor som uklara - fråga gärna och jag ska söka att förklara
Galne Dansken skrev:Om det är grejor som uklara - fråga gärna och jag ska söka att förklara
JoH skrev:Tack för infon.
Men det var väl inte det saken gällde, utan varför folk inte går på årsmötet.
Då hade jag lite funderingar på varför det är så, om det var info osv.
(Som Kortstubina svarade på, så nu vet jag det)
Försökte även ge förslag på vad det kunde bero på, eftersom jag tolkade att det var knäckfrågan.
Kontentan av det jag försökte få fram var är.
Man kanske inte behöver leta fel på mötet i sig, och ändra på det i första hand.
Utan se till att inbjudan till mötet blir informativ och lockande så att folk kommer dit.
Det var bara det inget annat.
Det står utlyst i Länsspalten. Det är det utrymme i tidningen som vi får lägga ut om sådana ting som Årsmöten, rappoter etc....ReDan skrev:Saker som att mötet har stått i tidningen sedan hur länge sedan som helst
är ju en sak men att sedan man ska uppfatta detta i tidningen är en annan.
Jag har lusläst alla tidningar och missat detta av någon anledning!
(alternativt läst och det försvunnit lika fort)
Årsmötet infaller olika för olika föreningar och organisationer pga hur Stadgarna säger att verksamhetsåret sträcker sig. Det följer nämligen ofta inte kalenderåret. Om det ska ändras så bör en motion om ändring av stadgarna komma in.ReDan skrev:Så fort det kommer till "ordning och reda" så är det inte lika roligt längre!
(oftast iaf)
Kan ni inte ha mötet på en strand "innan" en fest på sommaren
Eller iaf i anslutning till något annat roligt.
Kan ni inte skapa informations blad inför mötet, Som beskriver vad ni tänkt.
Kan ni inte ist för att fråga medlemmarna att skapa en motion och ta med sig.
Ja vi kan inte få de som inte vill gå på ett möte att gå iaf... Det vi önskar är att ni medlemmar inser att det faktiskt är mer än ett tråkigt möte. Och att vi tillsammans med Er kan göra skillnad på saker som vi inte tycker är bra eller som vi tycker är roligt o vill göra tillsammas etc etc, Återigen du behöver inte lämna in en motion, har du däremot en är det enkelt, bara sända in din åsikt i ett mail till oss minst två veckor innan årsmötet. Något som vi bör jobba mer med, eller ändra på etc.ReDan skrev:Fråga om dem kan kanske tänka på det "en sak" viktigaste för dem
detta år som dem kanske vill berätta eller ändra?
För jag är inte sugen på att spendera min fritid med att göra saker som inte är
roliga. Jag gör fan sällan det. Till och med tvätta är roligare än åka på möte
och tafatt försöka sätta mig in i hur smc's organisation fungerar och komma
med bra förslag på förändringar.
Har kanske fått denna uppfattning efter smc's årsmöte uppe på slottet som var träligt till punkt och pricka. Det som faktiskt var roligt var träffa massa goa personer
på kaffepusen.
ReDan skrev:Smc är grymt bra för oss motorcyklister med det gör det inte lätt att förstå
sig på eller tycka det är roligt att inkludera sig själv i smc framtida arbete.
Jag håller tummarna på er ist. Det viktigaste för mig är att ni som sitter i
styrelsen är personer jag vet vad ni är för några!
./Anders
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |