Smit inte i staterna (video)

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Sådana skrönor är ju bara fåniga, som om insatsstyrkan inte skulle kunna skjuta pistol. Det finns alltid någon insnäöad nörd som kan varje moment för sig bättre, och måste påpeka det.

Stämde faktiskt bättre än man skulle önska.
nationella insatsstyrkan är en ganska ny företeelse, och i början var den allt annat än imponerande.
Nu börjar kravprofilen utkristalliseras och vi har nu en fungerande styrka.

Bladfjädring?
Har jag på chryslern (-02).
Den är väl amärickansk?
Fast byggd i Österike...
Farsgubben har en ny Fiat pick-up.
Den har bladfjädring.
Är den från amerrkat då?

Är fortfarande inte imponerad av amerikansk kvalitet eller företagspolitik, men så stor skillnad som en del hävdar att det är mellan USA och Europa är det inte.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Stämde faktiskt bättre än man skulle önska.
nationella insatsstyrkan är en ganska ny företeelse, och i början var den allt annat än imponerande.
Nu börjar kravprofilen utkristalliseras och vi har nu en fungerande styrka.

Må vara, men jag tror de flesta poliser kan skjut hjälpligt bra och i synnerhet de som antas till specialutbildningarna. Bättre än att de river ner skrattsalvor av hobbyskyttar i alla fall.

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Vad är ett typiskt amerikanskt kaffe om inte en tall frappucino?
Typiskt amerikanskt kaffe måste väl vara sånt kaffe som du får på mer än 90% av alla ställen. Dvs blaskigt som om någon bara sprungit förbi med kaffepulvret och det råkat få lite smak. Visst dom börjar lära sig men som helhet är dom faktiskt inte så bra på det.

Jag menar Toyota - världens bästa bil enligt deras ägare.
Jo. Det är möjligt att Toyotaägare är nöjda. Dom gillar väl rost. Förresten så sitter den ju under så dom ser den inte. Dessutom. Toyota. Det är väl.....hmmmm...ett japanskt märke va??? Typ ett av japans största varumärken??? Nog för att Jänkarna är duktiga på att ta åt sig credit för saker som någon annan gjort men Toyota är faktiskt inte amerikanskt.

Min SUV har inte bladfjädring.
Nej. Tak och lov har dom slutat med det nu men hur länge sedan är det sedan du hittade bladfjädring på en Jeep Cherokee???

Vem bryr sig egentligen om USA och Sverige när man pratar whiskey? J & coke var coolt för 10 år sen.
J & Coke????? Pratar du whiskey nu??? För kom inte och säg att du späder ut whiskey med Cola bara för att du gillar whiskey så mycket. J & Coke är grogg och inte whiskey. För att blanda med cola behöver det inte vara god whiskey. då kan man använda "rävgift".

Hur ska vi veta det? Det är ju lite större område att täcka än södra sverige...
Japp. Det är det. Jag tycker inte det räcker med att täcka bara södra sverige heller. Jag vill ha bättre än så. Det är därför jag har den operatör jag har på min mobil.

Du kan säkert hitta någon ren-taxi i lappland som inte tar kort. De flesta gör det idag, men vill helst att man nämner det när man kliver in. Skattetekniska detaljer som gör att priset kan skilja lite... :D
Jojo. Men faktiskt så var det INGEN taxi som tog kort. I alla fall inte någon som jag åkt med och jag har frågat varje gång innan.

Tycker mina kollegor säger det bättre. -"Sweden. Where the f*ck is that?" :pannkyss
Jo. Att dom är lite klena på geografi vet ju alla. Det är ju ingen nyhet att dom flesta amerikaner har stora problem att pricka in ens hälften av de amerikanska delstaterna på en karta. Mina kollegor klarade inte ens av att fixa adressen när dom skulle skicka grejor till Sverige. Det tog en evighet innan grejorna kom och sen visade det sig att grejorna varit i Swaziland och vänt. undra på att det tog tid. Då var det fråga om en adress som stod på intranetet. Så inte ens skriva av klarade dom. Och du undrar varför jag anser att dom är lite klena kompetensmässigt.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Må vara, men jag tror de flesta poliser kan skjut hjälpligt bra och i synnerhet de som antas till specialutbildningarna. Bättre än att de river ner skrattsalvor av hobbyskyttar i alla fall.
Nja, det beror på vad man menar med "hjälpligt".
Hobbyskyttar är i allmänhet betydligt skickligare!
Varför?
Det man är intresserad av lär man sig.
Finns de hobbyskyttar som är så intresserade av skytteträningen att de blir poliser för att få träna på arbetstid.
Vad är man då?

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Insnöad? Sinnessjuk? Efterbliven? :confused:
Nej.
Smart!
De som väljer yrke efter liknande kriterier, gällande polis eller militär bana, brukar bli riktigt bra på yrket.
De trivs ju!
De som väljer yrket för att det är "tufft" att vara snut/militär blir missnöjda.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nej.
Smart!
De som väljer yrke efter liknande kriterier, gällande polis eller militär bana, brukar bli riktigt bra på yrket.
De trivs ju!
De som väljer yrket för att det är "tufft" att vara snut/militär blir missnöjda.

Hur stor del av polisyrket består av att avfyra vapen? 0,1%?
Det är ju lika rationellt som att vilja bli polis bara för att man gillar att ha blåa kläder ungefär.

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Hur är det med läsförståelsen? Jag påstod ju precis att sverige var världsledande.

Men ok.. Efterssom argumenten tagit slut och du redan innan hade bestämt dig vad du tänker tycka, så är det ju liten eller ingen mening att fortsätta.

Är du verkligen från den här planeten?
Vad är det här då?

Usa ÄR världsbäst på väldigt många saker. Många fler än Sverige iaf.

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Hoj
KTM 300 EXC
Sådana skrönor är ju bara fåniga, som om insatsstyrkan inte skulle kunna skjuta pistol. Det finns alltid någon insnäöad nörd som kan varje moment för sig bättre, och måste påpeka det.
Om de är fåniga eller bara återspeglar en sorglig verklighet beror ju helt på sanningshalten i dem. Man får ju väga ihop olika källor, och välja vad man vill tro på. Trevligt om det blivit bättre på senare år, som Skrotnisse hävdar.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Nja, det beror på vad man menar med "hjälpligt".
Hobbyskyttar är i allmänhet betydligt skickligare!
Varför?
Det man är intresserad av lär man sig.
Finns de hobbyskyttar som är så intresserade av skytteträningen att de blir poliser för att få träna på arbetstid.
Vad är man då?

De blir p-lisor?

Rillooo

Guest
Min utbildare i skytteklubben VPS var gammal polis , han sade att om ni någon gång hamnar i en situation där en polis skriker "stanna eller jag skjuter" så stanna för faen för man vet aldrig vart dom träffar...

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...