Dreggel
Alltid politiskt inkorrekt
Jo det är ju mycket roligare att hamna i någon j-vla IT-support i Sverige där en svensk med "informativ kommunikationsstil" lika gärna kunde ersatts med en robot. Pratade med ett kjoltyg från Stockholm när jag ringde SAS för några veckor sedan och ifrågasatte deras prisskillnader beroende på var man bokar sin resa.
Ja, men, det är ju bara så. Det är ju så ju. Det funkar ju så med prissättningen.
Nej men jag pratade inte bara om support för privatpersoner i USA utan jag snackar om allt från privatkundssupport ända upp till kollegor i samma företag.
Ex. Om jag som svensk tekniker har ett problem som jag vet att en annan kille kan lösa så kan jag oftast ringa honom och be om hjälp och få det, tjänster och gentjänster. Men sånt kan man glömma om man jobbar med jänkare enligt min erfarenhet. Det ska absolut gå den längsta och krångligaste vägen via så höga chefer som möjligt. Samtidigt lismar de och ska låta så förbannat "service-minded". Det kanske är en kulturkrock, vad vet jag, men jag tycker att det låter precis som den där scenen från filmen "Falling Down" när McDonalds snubben vägrar servera frukost för att klockan är 2 minuter över 09am, men ända har årtusendets mest påklistrade leende.
Bara för att roa oss kanske du kan nämna något...?
USA-tillverkade Fender Stratocaster, Marshall-förstärkare